- کاکتوس اپونتیا و ایجاد ارزش افزوده از موقوفات استان
- شهرستان سمنان ۶۰۰ ناشنوا دارد!
- تصادف در میامی ۶ مصدوم برجای گذاشت!
- ساعت کاری تغییر کرد؛ سه شنبه ساعت ۶ تا ۱۱ صبح و چهارشنبه تعطیل!
- از قهرمانیهای بیرقیب تا فقدان عاشقان واقعی؛ زوال خاموش فوتبال پایه در سمنان!
- اعتراض شدید مردم و اهالی صنعت از قطع چند باره برق در یک روز!!
- آتش سوزی مراتع منطقه «بغنه کوچک» شمال روستای تویه رودبار شهرستان دامغان!
- واژگونی سمند در محور سبزوار- میامی؛ زن ۳۵ ساله جان باخت!!
- قاتل زن ۴۵ ساله در شاهرود دستگیر شد
- قرار گرفتن بر مدار سیاست علوی با پس گرفتن لایحه انتشار محتوای غیر واقع!
اینترنت و فضای مجازی دوبال موثر در تقویت اقتصاد خانوارها
گزارش روز (گزارشگر: سلماز عرب عامری)
اینترنت و فضای مجازی دوبال موثر در تقویت اقتصاد خانوارها
اینترنت به عنوان یکی از ابزارهای مهم جهانی شدن به سرعت با همه ی جنبه های زندگی روزمره ی ما پیوند خورده است و جزء وسایل ضروری زندگی محسوب می گردد.
جهان امروز با ارتباطات وسیع میان افراد شناخته می شود.
بخش قابل توجهی از زندگی ما توسط همین روابط اجتماعی تعیین می شوند و هرچه کیفیت این روابط بالاتر باشد، سطح زندگی و به تبع آن حوزه کسب و کار نیز ارتقا خواهد یافت.
البته در زمان حاضر، تصور ارتباط میان انسان ها بدون ابزارهای ارتباطی جدید و فناوری های دیجیتال امکان پذیر نیست.
تک تک ما زمانی از روز را صرف حضور در شبکه های اجتماعی می کنیم و نقش های مختلف
خانوادگی، اجتماعی، کاری و غیره را بر عهده می گیریم.
شبکه اجتماعی یا فضای مجازی کارآفرینان شامل شبکه خصوصی، شبکه شغلی، شبکه تجربه، شبکه حرفه ای و شبکه بازار است که بیشترین بار عاملی را شبکه تجربه و کمترین بار عاملی را شبکه خصوصی دارد.
همچنین در اندازه گیری عملکرد، صادرات دارای بیشترین بار عاملی و رشد مورد انتظار کمترین بار عاملی است.
از طرفی پیش رفت تکنولوژی تأثیرات محسوس و نامحسوس زیادی بر زندگی افراد جامعه گذاشته است
اقتصاد اینترنتی که از آن به عنوان اقتصاد دیجیتال یا اقتصاد جدید یاد می شود، همه بخشهای اقتصادی و اجتماعی شامل خرده فروشی، حمل و نقل، سرویسهای مالی، تولید، آموزش، بهداشت، رسانه و غیره را تحت تاثیر قرار داده و قسمت اعظم کسب و کارها در این اقتصاد بر پایه فناوریهای دیجیتالی است.
در گزارش امروز به بررسی مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی پرمخاطب در جهت رشد اقتصادی پرداخته نظر چند تن از شهروندان را در ابن خصوص جویا شدیم که در ذیل از منظرتان میگذرد؛
محمد نصیری مدرس برخی اپلیکشن های مجازی گفت: شبکه های اجتماعی این روزها حرف اول را در محیط مجازی میزنند.
شبکه هایی که حتی میزان بازدید و جذب کاربران جهانی از آنها به قدری زیاد است که کشورهای مختلف مجبور به وضع قوانینی برای استفاده کنندگان از این شبکه ها شده اند.
بعضی از صاحبان کسب و کار هنوز هم هنگام تصمیم گیری در مورد رسانه های اجتماعی این احتیاط را دارند، و نگران هستند تمام پولی که صرف بازاریابی رسانه های اجتماعی میکنند بعد از فقط چند سال بیثمر شود.
آنها از مزایای فضای مجازی در رونق کسب و کار با شبکه های اجتماعی بیخبر هستند.
فضای مجازی با رویکرد ایجابی مفید خواهد بود.
وی افزود: امروز توسعه فضای مجازی بر حوزه های مختلف کسب و کار و زندگی بشر امروزی اثر داشته و باعث تحول سریع و تسهیل امور با ایجاد بستر های یکپارچه شده است.
نصیری اضافه کرد: مطابق پژوهش ها، در آمریکا بیش از ۸۰ درصد مشاغل از طریق فضای مجازی اعلام می شوند و کارفرمایان نیروهای مورد نیاز خود را از این طریق استخدام می کنند. از این رو دارا بودن روابط شغلی مناسب در شبکه های مجازی و اجتماعی عامل بسیار مهمی در یافتن شغل مناسب است. به علاوه، اطلاعات مرتبط با سرمایه گذاری نیز به صورت گسترده در فضای مجازی ارائه می شود و در نتیجه موفقیت سرمایه گذاری تا حدود زیادی به آ گاهی و دانش افراد از نحوه حضور در شبکه های مجازی وابسته است. جهان امروز در معرض دگرگونی و تغییر و تحولات فزایندهای قرار دارد و به خصوص حرکت به سمت و سوی “دهکده واحد جهانی” و در هم ریختن نظامها و سازمانهای ملی موجود در عین حال بروز و ظهور چالشها و بحرانهای جدید در عرصه های سیاست، فرهنگ، اقتصاد، امنیت و… در جهان ایجاب میکند که این تحولات و جریانها به دقت مورد مطالعه و مطمع نظر قرار گیرد و مهمتر اینکه فا کتورها، عوامل و اسباب مؤثر در خیزش، تسریع و یا سمت و سو دادن این حوادث و تغییرات نیز باید ارزیابی و مورد شناخت قرار گیرد.
وی اذعان داشت: رسانه های ارتباط جمعی و به ویژه فضای مجازی، در عصر حاضر نقش عمده و مهمی را در عرصه تغییر و تحولات اجتماعی بر عهده دارند و این وسایل منشأ بسیاری از تحولات معاصر، راهنما و کنترل کننده جریانها و تحولات در جهان محسوب میشوند.
وی افزود: یکی از بهترین ویژگیهایی که بازاریابی فضای مجازی برای کسب و کارهای امروزی به همراه دارد، این است که مانع چندانی برای ورود و استفاده از امکانات آنها وجود ندارد.
در دوره های گذشته صاحبان کسب و کار باید هزینه های هنگفتی را خرج تبلیغات میکردند تا به مشتری مورد نظرشان برسند. ولی امروزه میتوان با کمترین هزینه به مخاطب نزدیک شد.
مونا رئوفی هم در خصوص موضوع گزارش ما گفت: فضای مجازی به شکل چشم گیری تقریبا همه ی چیزهای اطرافمان را تغییر داده است.
با ظهور شبکه های اجتماعی، هدف قرار دادن مشتریان بالقوه، آسانتر از گذشته شده است.
فضای مجازی یا شبکه های اجتماعی یکی از بهترین نوآوری های فناوری هستند؛ نه به خاطر اینکه تواناییمان را در برقراری ارتباط افزایش داده اند، بلکه به این خاطر که میتوانیم از طریق آنها مستقیما با افراد مورد نظرمان معامله کنیم. امروزه، وفاداری مشتریان، کلید موفقیت تجاری محسوب میشود
وی افزود: با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی بنگاه اقتصادی بالا میرود. درک بازار با برنامه ریزی و اتخاذ استراتژی های مناسب جهت وفادار سازی مشتریان و افزایش نرخ وفاداری آنها منافع بلند مدت برای بنگاههای اقتصادی به وجود میآورد.
این فعال مجازی ادامه داد: توجه داشته باشید که بازاریابی در فضای مجازی نوعی از بازاریابی است که در آن تمرکز بر روی مخاطبان و برقراری ارتباط با آنها اولویت دارد نه تمرکز بر روی فروش مستقیم محصولات و خدمات.
دیجیتال مارکتینگ ها باید از فضای مجازی به عنوان ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنند و این یعنی وفادار سازی مشتریان. از سوی دیگر، فضای مجازی به مشتریان اجازه میدهد برای خودشان تصمیم گیری کنند که چه چیزی را بخوانند. درمورد صاحبان کسب و کار، این مسأله فرصتهای بسیاری برای بازاریابی کسب و کار، خدمات، یا فعالیتهای آنها ایجاد میکند، که یک دهه قبل غیرممکن بود.
با ظهور شبکه های اجتماعی، هدف قرار دادن مشتریان بالقوه، آسانتر از گذشته شده است. همچنین فیسبوک ابزار فوق العاده ای را برای کسب و کار فراهم کرده است که از طریق آن میتوان به مشتریان بالقوه در سراسر جهان متصل شد. و از جنبه ی تبلیغاتی نیز به آسانترین شکل ممکن، قابل مدیریت است و به شما امکان میدهد تا به بهترین شکل، هدفگیری کنید.
وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی میتوانند بستر بسیار مناسبی برای درآمدزایی باشند به روشهایی که میتوان از طریق فضای مجازی درآمدزایی کرد اشاره داشت و افزود:
درآمد زایی از طریق فروش مستقیم محصولات و خدمات، کسب درآمد از طریق ارائه تبلیغات،درآمد زایی از طریق ایجاد برند و شاخص سازی، کسب درآمد از طریق خرید و فروش صفحات،
همچنین از طریق شبکه اجتماعی میتوان با استفاده از فروش محصول و تبلیغات شروع به درآمدزایی کرد. در این خصوص، محصولات می توانند به چند حالت تقسیم شوند: محصول خدماتی: به این صورت که شما در ازای دریافت مبلغ مورد نظر، به مشتریان خدماتی را ارائه می کنید.
محصول مجازی: منظور از محصول مجازی یک فایل است که می توان آن را بعد از دریافت وجه، به مشتری ارسال کرد. اجناس در این روش پس از دریافت وجه، برای مشتری پست میشود.
وی افزود: در بسیاری از مواقع صاحبان کسب و کار تمایل به شناسایی رفتار مخاطبان و نیازهای آنها دارند و فضای مجازی به آنها این فرصت را میدهد تا در مورد اینکه مخاطبانشان به چه چیزی علاقمند هستند و چگونه رفتار میکنند، اطلاعات ارزشمندی به دست آورند. و حتی اگر محصول یا خدمات آنها مشکلی داشته باشد قطعا ترجیح میدهند خیلی سریع به این مشکل پی ببرند. با بازخوردی که در فرآیند بازاریابی رسانه های اجتماعی دریافت میکنند، اولین نفری خواهند بود که میدانند چه زمانی مشکلی پیش آمده و سریع اقداماتی برای حل آن انجام میدهند. مطالعات یکی پس از دیگری نشان داده مصرف کنندگان، قدردان شرکتهایی هستند که به شکایتهای مشتری پاسخ میدهند
رضا کاشی فعال اجتماعی و فعال در حوزه دیجیتال مارکتینک هم گفت: کسب و کار به معنای فعالیت هایی است که تولید، خرید کالا و خدمات با هدف فروش آنها به منظور کسب سود را در بر می گیرد.
با پیدایش کامپیوتر، اینترنت و توسعه جوامع در پی سهولت ارتباطات شاهد نوع جدیدی از کسب و کار هستیم که در فضای مجازی در حال هر چه گسترده تر شدن می باشد که به آن کسب و کار اینترنتی (مجازی) گفته می شود.
فضای مجازی، از ده ها هزار کامپیوتر به هم پیوسته، سرویس دهنده ها، شبکه های ارتباطی، سوییچ ها و کابل های فیبر نوری است که امکان ایجاد ارتباطات را در یک
سامانه جامع فراهم می آورد.
وی افزود: یکی از کارکردهای اساسی فضای مجازی، اطلاع رسانی از تحولات و وقایعی است که در محیط اجتمـاعی واقع میشوند. پیشرفت بهت انگیز وسایل ارتباط جمعـی در قـرن حاضـر، جهان را به دهکده کوچکی تبدیل کرده که انسانها امکان اطـلاعیـابی از همه وقـایع و حـوادث جهـان را بهطـور سـریع و جـامع دارند. در عصر ارتباطات هیچ حادثها ی هر چند در دورترین نقاط، منحصر به یک منطقه جغرافیایی خاص نیست و از این رو سـه ویـژ گـی: فـرازمـانی، فـرامـکانی و سـرعت فـوقالعـاده ازخصیصه های وسایل ارتباط جمعی است. امروزه تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسانها در رسانه ها رسوخ کرده و از خصوصیترین رفتار انسانها تا بزرگترین تغییـرات نهـادهای اجتمـاعی و ساختـارهای فرهنگـی و سیاسـی از طریق رسانه ها ارائه میگردد اطلاع رسانی، علم مناسب سازی (گردآوری، ذخیره و پردازش اطلاعات) و دسترس پذیر ساختن اطلاعات (بازیابی و انتقال اطلاعات) است.
دانش اطلاع رسانی، رشته ای علمی است که به مطالعه کیفیت و کاربرد اطلاعات، نیروهای حاکم بر جریان اطلاعات و ابزارهای آماده سازی اطلاعات برای دسترسی و استفاده مطلوب از آن میپردازد. کار دانش اطلاع رسانی پرداختن به آن بخش است که به تولید، گردآوری،
سازماندهی، ذخیره، بازیابی، ترجمه، انتقال، تبدیل و کاربرد اطلاعات مربوط میشود.
کاشی ادامه داد: شاید باور خیلی ها این باشد که با توسعه فناوری، کسب و کار برخی از افراد و شغل ها از بین می رود اما باید توجه داشت فناوری برای خدمت و سهولت به هر خدمتی وارد میدان شده و علاوه بر کارایی بالایی که دارد در بهبود فضای کسب و کار و اقتصاد نقش مهمی ایفا می کند. باید از فضای مجازی با آموزش مناسب بهترین استفاده را برد و کارکردهای آن را مدنظر قرار داد و با پرهیز از لوس شدن حضور در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از آن در راستای بهتر شدن شرایط و کسب آموزش های اجتماعی بهره برد.
وی تصریح کرد: در فضای مجازی می توان به سهولت با حجم عظیمی از گفته ها، نکته های کلیدی روانشناسان و مسائل تربیتی آشنا شد و آنها را بر اساس کاربردی که دارند به جا و به موقع استفاده کرد. مشاغل مختلف در بخش آی تی، گردشگری، خدمات، حمل و نقل، خرید، سلامت، تجارت، دوره های آموزشی مجازی، آموزش مهارت،انجام کارهای اداری و بانکی و…را ازجمله رشته ها و شغل های مختلف درگیر با فناوری و فضای مجازی می توان نام برد.
وی اضافه کرد: فضای مجازی دنیای وسیع از کسب و کارهای جدید است که با خلاقیت و ایده پردازی می توان از آن استفاده کرد. همچنین در این فضا می توان از کسب و کارهای جدید که در قالب فناوری نوین برای بشر به ارمغان آمده در راستای خدمت رسانی معقول و مناسب که منجر به کاهش ترافیک، کاهش حضور، سهولت دسترسی و ارزان بودن است بهره گرفت.
افراد با کمی خلاقیت و گذراندن دوره های آموزشی مختلف می توانند در بخش ساخت اپلیکیشن ها، برنامه های نرم افزاری و وب سایت های مختلف مجازی فعالیت کنند و از این طریق کسب درآمد کنند،
کاشی ادامه داد: باید کارکردهای درست فضای مجازی توسط آموزش و پرورش به دانش آموزان یاد داده شود و فرهنگ استفاده صحیح از این فضای وسیع به خوبی برای آنان نهادینه شود. فضای مجازی تنها چت، سایت های نامناسب، بازی های رایانه ای و… نیست بلکه این فضا بهترین شیوه های آموزشی مجازی را می تواند در اختیار افراد بگذارد به شرط آن که فرهنگ استفاده مطلوب و مناسب را بدانیم.
باید دقت داشت که بزرگترها باید با درک شرایط مناسب و با حضور خود تا نهادینه شدن فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی امکان استفاده از آن را برای کودک خود
تاثیر فضای مجازی در بهبود و توسعه حوزه کسب و کار
فراهم کنند.
این فعال دیجیتال مارکتینگ افزود: یکی از امکاناتی که اکثر فضای مجازی در اختیار شما قرار می دهند امکان ساخت صفحه اختصاصی برای سایت و یا شرکت خود است. توجه داشته باشید که صفحه ای که در شبکه اجتماعی می سازید از نظر گوگل یک صفحه هم موضوع با شما است و هر لینک از آن به سایت شما به معنی افزایش ارزش سایت شما از نظر گوگل خواهد بود. برخی از این فضای مجازی بهترین مکانی هستند که می توانید مطالبتان را در آنجا بگذارید و رشد آن ها را تماشا کنید. چرا ؟ چون کاربری که پروفایل خود را در این شبکه ها هر روز چک می کند (و در صورت لایک کردن صفحه ی شما مطالب شما در صفحه اصلی او خواهد بود) قطعا به دنبال مطالب جذاب و جالب در موضوع مورد علاقه ی خود می گردد. اگر مطلب شما خیلی جذاب باشد بی اختیار دکمه اشترا ک گذاری را می زند و با دوستان خود به اشترا ک میگذارد و این یعنی مطلب شما در صفحه اصلی چند کاربر دیگر هم قرار خواهد گرفت. مطلب شما مانند یک ویروس منتشر می شود و بازدید کنندگان جدیدتری هر روز به سایت شما روانه می شوند و قطعا کاربرانی که در فضای مجازی فعالیت می کنند خیلی با ارزش تر از یک کاربر معمولی هستند که مطالب شما را می خوانند چون ا کثر آن ها به دنبال کپی کردن مطالب شما نیستند. آنها می توانند اطلاعات شما را با دیگران به اشتراک بگذارند و ا گر مطلبتان واقعا جذاب باشد برای شما تبلیغات به شیوه ی ویروسی انجام می گیرد و همه ی آن ها به نسبت بقیه، توانایی به اشترا ک گذاشتن نظرات و ایده ی بالاتری دارند و این آرزوی هر مدیر سایت است.
محمد رحمانی فعال اقتصادی هم گفت: تاثیرگذاری فضای مجازی در اقتصاد به اندازه ای است که امروزه اقتصاد دیجیتالی بخش مهمی از اقتصادهای کشورهای توسعه یافته را به خود اختصاص داده است و کشورهای درحال توسعه نیز برای دستیابی به سهم بالای این بخش در اقتصاد خود، برنامه های مختلفی را در نظر گرفته اند.
وی افزود: طی این مدت نرخ رشد اقتصاد اینترنتی کشورهای درحال توسعه، با سرعت زیادی بیش از دوبرابر شده و برخی از کشورها به منظور تقویت آینده دیجیتالی خود، سرمایه گذاری های کلانی در زمینه زیرساخت های پهنای باند انجام داده اند. محرکهای اصلی دو عامل کاربر بیشتر و امکان دسترسی سریعتر و عمومی به اینترنت باندپهن می باشد.
این اقتصاددان به چالش ها و موانع در فضای مجازی در حوزه کسب و کار نیز اشاره کرد و گفت:
فقدان راهبرد مشخص در زمینه توسعه الکترونیک و امنیت در این فضا، عدم وجود قانون کپی رایت و حفظ حقوق مادی و معنوی افراد البته امروزه کمی این موضوع پررنگ تر شده است، فقدان سیاست مشخص ملی در آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، عدم حمایت از کاربران در اینترنت از طریق فراهم نمودن امکانات فنی و اطلاعاتی، عدم نظارت وکنترل بر کیفیت فرهنگی سایت های تولید شده و قابل دسترس در کشور از جمله این چالش هاست.
علی رستمی فعال دیجیتال مارکتینگ دیگری هم گفت: واژه هایی چون “تجارت الکترونیک” و “بانکداری الکترونیک” و” دولت الکترونیک” سالهاست در بسیاری از کشورهای جهان در حال اجراست و بازدهی کلانی دارند و علاوه بر برگشت سرمایه های هنگفت، موجب صرفه جویی های قابل توجه در منابع و ظرفیت های مختلف هستند.
به نظر می رسد که تلاش بسیاری از دولت ها برای کنترل دنیای الکترونیک، وجود مدیریت سنتی در ساختار اداری سیاسی و نیز عدم اعتنای توده مردم به روش های نوین تعامل با حکومت، از مهمترین دلایل عدم افزایش فعالیت های کلان الکترونیکی باشد در این خصوص بسیاری از افراد، کسب و کار اینترنتی( E-buSineSS) را با تجارت الکترونیک (E- coMMerce) اشتباه می گیرند در حالیکه این دو مبحث با یکدیگر متفاوت هستند.
وی تصریح کرد: تجارت الکترونیک به معنای تولید، بازاریابی، فروش و تحویل کالاها و خدمات با استفاده از ابزارهای الکترونیک مثل اینترنت، موبایل و سایر ابزارهای این حوزه است.
در تجارت الکترونیک حتما باید بین دو طرف پول رد و بدل شود تا به مفهوم تجارت برسیم، اما در کسب و کار اینترنتی لزومی به مبادله پول وجود ندارد. امروزه در تمامی دنیا مبادلات اقتصادی بر پایه فضای مجازی از روند بسیار سریعی برخودار است و امکان بهره گیری از فضای مجازی و شبکه اینترنت در توسعه مبادلات وتجارت بین الملل و گسترش فعالیت مالی و اقتصادی و نیز تولید درآمد و منابع اقتصادی را در پی دارد.
محسن رحمانی فروشنده پوشاک و فعال در حوزه فروش آنلاین هم با تایید بر اینکه امروزه اینترنت و فضای مجازی به عنوان دو بال موثر در فروش محسوب می شوند گفت: استفاده از ظرفیت های فضای مجازی می تواند در فروش محصولات بدون پرداخت هزینه های سنگین بازاریابی و تبلیغات صورت پذیزد.
وی ادامه داد: بزرگترین مزیت بازاریابی فضای مجازی این است که یکی از موثرترین راههایی است که سطح آ گاهی را در مورد برند افزایش میدهد و تمایل عامه را نسبت به آن زیاد میکند.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از مزایای استفاده از فضای مجازی برای کسب و کارها کاهش هزینه های بازاریابی است. در فضای مجازی از بودجه های سنگین تبلیغاتی و برندینگ از طریق رسانه های جمعی و چاپی خبری نخواهد بود.
وی در پایان گفت: در یک مقاله نوشته بود تا سال ۲۰۲۵، بیش از ۹۱ درصد مردم در کشورهای توسعه یافته و نزدیک به ۶۹ درصد از آنها در اقتصادهای نوظهور، در حال استفاده از اینترنت خواهند بود، بنابراین وابستگی به اینترنت نه تنها یک مفهوم، بلکه واقعیتی جدید است.
یک فعال حوزه کار با بیان اینکه بیشتر مشاغلی که در دوران کرونا در حال نابودی بودند، از طریق فضای مجازی رونق گرفتند، گفت: با توجه به آنکه معیشت بسیاری از خانواده ها از طریق اینترنت و فضای مجازی می گذرد، علاوه بر رفع محدودیت از فعالیت مشاغل اینترنتی، باید نظارت بر این کسب و کارها به جهت حفظ حقوق افراد هم صورت گیرد.
رمضانی ادامه داد: در حال حاضر صاحبان مشاغل بسیاری از جمله مشاغل خانگی برای کسب درآمد به اینترنت و فضای مجازی پناه آورده اند و کسب و کارهایی که در دوران کرونا در حال نابودی بودند، از این طریق رونق گرفتند.
این فعال حوزه کار، فعالیت تاکسی های اینترنتی را از جمله مصادیق کسب و کارهای اینترنتی عنوان کرد و گفت: خیلی از مشاغل هستند که به طور خانوادگی از این طریق در حال فعالیت است و چون فضای کسب و کار مساعد نیست و افراد به دلیل نبود درآمد ناچار به فضای مجازی روی آورده اند که البته بیشتر مشاغل خدماتی و خانگی هستند.
وی گفت: در شرایطی که هزینه ایجاد شغل بالاست و نمی توانیم متناسب با نیاز جامعه، فارغ التحصیلان و جوانان شغل ایجاد کنیم تا شغلشان را خودشان انتخاب کنند و افراد از روی اجبار و برای گذران زندگی به هر شغلی با حداقل حقوق تن می دهند، باید فضا برای فعالیتهای اینترنتی را فراهم کنیم.
به گفته این فعال حوزه کار، نظارت بر کسب و کارهای مجازی هم باید صورت گیرد تا قانونمند عمل کنند چون هر کاری که نظارت و کنترل بر آن نباشد، دچار هرج و مرج می شود بنابراین باید کنترل و اعمال نظارت بر مشاغل اینترنتی نیز صورت گیرد تا هم به لحاظ اقتصادی معیشت شاغلین این حوزه دچار تنگنا نشود و هم حقوق افراد حفظ و رعایت شود
- ضریب ۶۵ درصدی هتلینگ در استان طی تعطیلات نوروزی
- سرمایه گذاری حدودا ۹۲ میلیاردی برای بهینهسازی شبکه برق استان در سال ۱۴۰۱
- هاشمی استاندار سمنان مدیر برتر در حوزه حضور میدانی ستاد سفر!!!
- پرداخت ۳۱۰ میلیارد تومان ماهانه مستمری بیمهشدگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱
- معیشت کارگران در اولویت کاری رئیس جمهور و دولتمردان!
- خانوادههای پرجمعیت استان سمنان زمین ۲۰۰ متری دریافت میکنند
- دریافت اجباری وجه از اولیاء دانش آموزان قانونی نیست!
- حواله خودرو گرفتهاید یا نه؟!
- جابجایی های دستوری یا شایسته سالارانه!
- با ائمه جمعه استان سمنان در نماز جمعه این هفته ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲