امروز شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۴
معاون وزیر راه و شهرسازی در سمنان؛

اولویت توسعه پیاده‌راه‌ها و جایگزینی استفاده از خودروهای عمومی به جای خودروهای شخصی

توسعه پیاده‌راه‌ها و جایگزینی استفاده از خودروهای عمومی به جای خودروهای شخصی اولویت این شورا است و در مورد پیاده‌راه خیابان امام(ره) سمنان نیز این موضوع مدنظر است.
کد خبر: 17720
زمان انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹ بعد از ظهر -
578 بازدید

معاون وزیر راه و شهرسازی در سمنان؛

اولویت توسعه پیاده‌راه‌ها و جایگزینی استفاده از خودروهای عمومی به جای خودروهای شخصی

معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: توسعه پیاده‌راه‌ها و جایگزینی استفاده از خودروهای عمومی به جای خودروهای شخصی اولویت این شورا است و در مورد پیاده‌راه خیابان امام(ره) سمنان نیز این موضوع مدنظر است.

 

خسرو دانشجو افزود: استفاده حداکثری از وسایل نقلیه عمومی و استفاده حداقلی از وسایل نقلیه شخصی از شاخص‌های مورد توجه در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در پیاده‌راه‌سازی محورها است.

وی ادامه داد: برای تصمیم‌گیری درباره خیابان امام خمینی(ره) شهر سمنان ابتدا باید این طرح در شورای برنامه‌ریزی استان سمنان بررسی، رفع نقص تصویب و سپس به شورای عالی ارسال شود.

وی بیان کرد: شورای عالی معماری و شهرسازی طرح را از لحاظ مغایرت نداشتن با طرح جامع شهر سمنان مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت نبود مشکل، طرح را برای اجرا تصویب و موافقت می‌کند.

دانشجو درباره اینکه آیا طرح پیاده‌راه خیابان امام خمینی(ره) سمنان در دوره‌های قبل در شورای عالی شهرسازی و معماری بررسی شده یا خیر، پاسخی نداد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: برای تصمیم‌گیری درباره پیاده‌راه خیابان امام خمینی(ره) سمنان باید طرح پس از مراحل قانونی به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شود.

دانشجو با بیان اینکه ۲۰۵ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سمنان به محدوده شهری الحاق شد، افزود: در برخی مناطق به دلیل شرایط زمین شناسی و اقلیمی به طور مثال کوهستانی بودن، امکان الحاق زمین به محدوده شهری وجود ندارد و در این مناطق راهبرد ایجاد شهرک‌های مسکونی به صورت منفصل پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: اراضی در سه استان شمالی شامل گلستان، گیلان و مازندران، دارای قابلیت کشت و کشاورزی است و به دلیل قوانین بالادستی، امکان الحاق به محدوده شهری وجود ندارد و در این شرایط، ایجاد شهرک به صورت منفصل پیگیری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با بیان اینکه تعداد شهرک‌ها هر هفته با برگزاری جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی تغییر می‌کند، افزود: آمارها در این زمینه دست نیست، اما ایجاد بیش از ۱۰۰ شهرک برنامه‌ریزی و تصویب شده است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *