امروز شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۴
دکتر طباطبایی چهره ماندگار کشور در سمنان؛

چهار تا هفت سالگی عالی‌ترین مقطع یادگیری کودکان

اگر پایه‌ریزی آموزشی در این سن‌ها به‌درستی انجام شود، آینده‌ای درخشان در انتظار فرزندان خواهد بود.
کد خبر: 25449
زمان انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱ بعد از ظهر -
40 بازدید

دکتر طباطبایی چهره ماندگار کشور در سمنان؛

چهار تا هفت سالگی عالی‌ترین مقطع یادگیری کودکان

چهره ماندگار کشور در حوزه پزشکی با اشاره به اهمیت دوران کودکی در ساخت آینده فرزندان ایران، گفت: دوران چهار تا هفت سالگی عالی‌ترین مقطع یادگیری محسوب می‌شود و خانواده‌ها و آموزش و پرورش باید رویکرد ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.

 

دکتر سیدمحمود طباطبایی‌فر روز یکشنبه در نشست تخصصی اعضای اجتماع‌های یادگیری شهرستان سمنان در تالار همایش شهید استاد مرتضی مطهری این شهر با اشاره به تاثیر عمیق معلمان در مقایسه با والدین افزود: اثرگذاری یک معلم خوب می‌تواند فراتر از تاثیر خانواده باشد.

وی چهار تا هفت سالگی را عالی‌ترین مقطع یادگیری کودکان برشمرد و گفت: اگر پایه‌ریزی آموزشی در این سن‌ها به‌درستی انجام شود، آینده‌ای درخشان در انتظار فرزندان خواهد بود.

به گفته وی، خانه، مدرسه و جامعه، سه‌ ضلع تربیت و شکوفایی استعدادها هستند و از سوی دیگر در آموزه‌های مکتب حیات‌بخش اسلام نیز بر اهمیت جایگاه معلمان تاکید شده است.

رییس پیشین دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر نقش جامعه به‌عنوان سومین ضلع مثلث تربیت، به داستان توماس ادیسون و نقش مادرش در شکوفایی استعدادهای او، اشاره و بیان کرد: همان تشویق‌های ساده مادر ادیسون جرقه‌ای شد برای خلق بیش از ۲۵۰ اختراع که تا امروز به یادگار مانده است.

وی با تاکید بر نقش حیاتی معلمان در تربیت نسل آینده و ضرورت همکاری خانه، مدرسه و جامعه برای تکمیل فرایند تربیتی آینده‌سازان کشور، به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر ارزش آموزش که «هرکس کلامی به من آموخت، مرا بنده خود کرد» اشاره و اضافه کرد: آموزه‌های دین مبین اسلام و سفارش پیامبر اکرم(ص) و سخنان ائمه اطهار(ع) به روشنی به اهمیت و جایگاه نقش معلمان در عرصه تعلیم و تربیت عنایت خاصی داشتند و همگان را به تکریم شان این قشر نقش‌آفرین در جامعه اسلامی دعوت کرده‌اند که خود گویای نقش معلمان و تعلیم و تربیت در جامعه است.

پزشک متخصص جراجی مغز و اعصاب با بیان خاطراتی از دوران تحصیل خود در سال ۱۳۲۸، از معلم فقیدش احمد رضایی به‌عنوان الگوی ایثار و فداکاری یاد کرد و گفت: معلمی که با خانواده‌ها ارتباط تنگاتنگ دارد، نیمی از راه تربیت را پیموده است.

چهره ماندگار کشور در حوزه پزشکی افزود: معلمی تلفیقی از عشق، ایثار و فداکاری و آمیزه‌ای از شرف، ایمان، اخلاص، شادی، غصه، رنج، تنهایی و ایثار است و معلم کسی است که تعلیم را به قیمت عمرش به‌دست می‌آورد.

به گفته طباطبایی‌فر، زندگی یک معلم هرگز یکنواخت نیست؛ چرا که او با جان و دل، آینده‌سازان جامعه را پرورش می‌دهد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *