امروز دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۴
سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان؛

کمبود معلم متخصص معضل آموزش و پرورش استثنایی سمنان!

با وجود اینکه مراکز درجه سه باید چهار آموزگار داشته باشند اما در برخی موارد به دلیل کمبود و مرخصی نیرو یا مسئولیت‌های هم‌زمان و... تعداد آموزگاران کمتر است. 
کد خبر: 25887
زمان انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۰ بعد از ظهر -
22 بازدید

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان؛

کمبود معلم متخصص معضل آموزش و پرورش استثنایی سمنان!

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان از اجرای گسترده برنامه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش‌دبستانی و بدو ورود به دبستان در ۱۱ مرکز جامع این استان خبر داد.

 

مانا امینیان سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان امروز ۲۱ خرداد در نشست مشترک شورای معاونان با تشریح اقدامات مراکز جامع آموزشی و توانبخشی اظهار کرد: این مراکز از سال ۱۴۰۲ در استان سمنان فعالیت خود را آغاز کرده‌ و خدمات گسترده‌ای در حوزه سنجش سلامت و مداخله به‌هنگام ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت سنجش سلامت نوآموزان افزود: پیش از این، فرآیند سنجش با سازوکار متفاوتی انجام می‌شد اما اکنون به‌صورت متمرکز در مراکز جامع استان انجام می‌شود و در حال حاضر، ۱۱ مرکز جامع در شهرستان‌های مختلف استان فعال هستند که بر اساس جمعیت دانش‌آموزی، درجه‌بندی شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، امینیان با بیان اینکه بیشتر مراکز استان درجه سه و تنها یک مرکز درجه دو در شاهرود وجود دارد اضافه کرد: با وجود اینکه مراکز درجه سه باید چهار آموزگار داشته باشند اما در برخی موارد به دلیل کمبود و مرخصی نیرو یا مسئولیت‌های هم‌زمان و… تعداد آموزگاران کمتر است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان با بیان این‌که میانگین پوشش سنجش سلامت در استان به ۸۳ درصد رسیده است، گفت: برخی شهرستان‌ها مانند آرادان با ۶۰ درصد و مهدیشهر با ۹۴ درصد عملکرد متفاوتی داشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه تا پایان خردادماه نوبت‌گیری ادامه دارد، گفت: این فرآیند در برخی مناطق مانند شاهرود و سمنان تا دو هفته نخست تیرماه نیز تمدید خواهد شد.

امینیان با اشاره به چالش‌های پیش‌ رو مدارس ویژه دانش آموزان با نیاز ویژه خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی متخصص یکی از مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش استثنایی استان است و برای رفع این مشکل، درخواست اضافه شدن کد سازمانی برای مراکز سمنان و شاهرود ارائه شده تا بتوانیم خدمات بهتری به دانش‌آموزان ارائه دهیم.

وی از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح «معلم مرجع» در مناطق محروم استان خبر داد و گفت: در مناطقی مانند میامی، بیارجمند و بسطام که دسترسی به خدمات توانبخشی محدود است، معلمان آموزش‌دیده به‌صورت سیار به مدارس عادی اعزام می‌شوند تا به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خدمات دهند.

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان در پایان با قدردانی از تلاش معلمان مدارس استثنایی تصریح کرد: امید داریم با جبران کمبود نیرو و تقویت کارگاه‌های آموزشی، شاهد پوشش حداکثری و بهبود کیفیت خدمات در سال تحصیلی جدید باشیم.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *