امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

گذری و نظری طنز سیاسی اجتماعی به قلم مسعود کلاهی

کد خبر: 3411
زمان انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱ بعد از ظهر -
39 بازدید

پاداش سوپر پوششی

بالاخره بعد از کش و قوس های فراوان و انتقادهای زیادی که از انتخاب شورای شهر تهران برای شهردار شدن زاکانی مطرح شد،بالاخره حکم تاییدیه وی امضا و رسماً به عنوان شهردار تهران کار خود را آغاز کرد. انتخابی شبهه برانگیز که بر اساس آن قانون عوض شد و تشخیص داده شد که قانون قبلی مناسب این پست و این فرد و این دوره نمی باشد. دولت آقای رئیسی که شعار مبارزه با فساد را در اولویت خود قرار داده است،در اولین گام برای اینکه دچار تخلف نشود و دل نامزد سوپر پوششی را هم نرنجاند، کلا قانون را تغییر داد تا نه سیخ بسوزد و نه کباب!!!

 

بدین شکل هم از زحمات آقای سوپر پوششی به نحو احسن قدردانی شده است و هم قوانین به بهترین شکل تغییر یافته است. از این رو دیگر عزیزانی که زحمات قابل توجهی را داشته و در دوران نامزدی تلاش‌های خوبی را انجام دادند، خواهشمندیم در صورت بروز مشکل در گرفتن پست های خود مراتب را اطلاع دهند تا در اسرع وقت تغییر قوانین صورت پذیرد. در شرایط کنونی داشتن حس پست بی قرار در اولویت بوده و عزیزان میتوانند در هر بخشی که امکانات خدمتگزاری بیشتر و بهتر و حتی چرب تر وجود دارد حضور یابند و مردم را از خدمات خود محروم نسازند. قطعا دولت نیز به آنها کمک خواهد کرد و در ادامه مسیر نیز امکان تغییر و یا حتی حذف قوانین وجود خواهد داشت. همچنین عزیزانی که در دولت قبلی با وعده های آرمانی برای جان مردم قول تولید واکسن داخلی را داده‌اند، به پاس این وعده به بالاترین پایگاه در دولت فعلی می‌رسند ، و امیدواریم در پست کنونی وعده ها را جابجا انجام ندهند و فراموش نکنند که در کدام دولت هستند!!

 

ازدواج با شغل تضمینی!!!

 

نماینده محترم دامغان در تازه‌ترین صحبت‌هایی که داشته اعلام کرده هر جوانی که قصد ازدواج دارد شغلش را تضمین می کنیم تا با این وعده آمار ازدواج بالا رفته و جوان های مانیز سر و سامان بگیرند. از آنجا که مهمترین دغدغه جوانان امروز داشتن شغل مناسب می باشد این وعده بسیار وسوسه انگیز و کاربردی است. اما به راستی این شغل ها از کجا و به واسطه کدام کارآفرینی قرار است صورت پذیرد. ضمن اینکه بسیاری از متاهلان امروز به خاطر نداشتن شغل و بیکاری، زندگی آنها در حال فروپاشی است و بهتر است قبل از اینکه جوانان مجرد را به این ازدواج تشویق کنیم ، متاهلان را سر و سامان دهیم تا آنها از از این باتلاق خلاص گردند!! هرچند شنیده شده بعد از وعده نماینده دامغان در خصوص تضمین شغل با ازدواج، بسیاری از متاهلان ۴۰ تا ۸۰ سال دوباره به فکر ازدواج افتاده اند، تا از این طریق بتوانند زندگی اول خود را نیز سامان دهند. طی چند روز گذشته علاوه بر کمبود خانم های دم بخت، گل و شیرینی نیز در شهر کمیاب شده و مراجعه به دفاتر ثبت ازدواج نیز به دلیل شلوغی، به نوبت دهی هفتگی و ماهانه رسیده است!! خانواده‌های عروس نیز شرط ازدواج مجدد برای داشتن شغل مناسب را بلامانع دانسته و در بعضی مواقع نیز به عنوان یکی از آپشن های خوب در نظر گرفته شده است. گویند طبق آمارها بالاترین درخواست ازدواج مجدد از طرف بازنشسته ها مطرح شده است و رقابت تنگاتنگی برای تجدید فراش آنها وجود دارد!!

شکایت یا سکوت!!!

به تازگی یکی از رسانه‌های استان سمنان اقدام به افشاگری از هزینه کردهای یکی از ارگان های استان سمنان کرده و از مراجع نظارتی خواسته تابا ورود به این موضوع به بررسی آن بپردازند. در افشاگری این ارگان که به صورت تصویری نیز منتشر شده است، تمامی مدارک و مستندات موجود است و همکاران رسانه های ما با ادله به این افشاگری پرداخته اند!!

از این رو آن ارگان مورد اتهام نیز بیکار ننشسته و اقدام به شکایت کرده است. موضوعی که کاملاً قابل پیش بینی بوده و البته به سرعت به وقوع پیوست. اصلاً چه معنی میدهد برخی رسانه‌ها به امور داخلی ادارات و ارگان ها سرک بکشند و از دخل و خرج آنها مطلع گردند! فرض کن صدها و هزاران نفر از مردم استان سمنان دارای مشکل مسکن بوده و خانه های فرسوده ی آن ها در حال تخریب است؛ دلیلی ندارد که ارگانها از رفاه و آسایش خود بگذرند و خدای ناکرده در دخل و خرج خود صرفه جویی کنند. این روستاییان و شهرنشینان دارای بافت های فرسوده و بدون مسکن و مشکل دار هستند که باید با صرفه جویی حداکثری و تحمل شرایطی که خودشان خواستند، فکری برای ادامه زندگی کنند و به هیچ وجه از  دیگران و مخصوصاً ادارات چنین توقعات نابجایی را نداشته باشند. ارگان های مرتبط که نمیتوانند از آسایش و رفاه خود بگذارند تا مردم در رفاه آسایش باشند!! نمی‌توان از چلو کباب سلطانی و یا اقامتگاه لوکس و یا اتاق کار مناسب گذشت تا ترک های خانه های روستانشینان ترمیم گردد!! برای این کار روستاییان باید یا تلاش های خود را بیشتر کنند و یا تحمل خود را بهبود بخشند و یا ژن خوب را در نسل های بعدی تقویت کنند.

رسانه ها نیز یاد بگیرند به جای افشاگری و کار های بیخودی، فرهنگ تلاش و تحمل را در روستاییان ارتقا بخشند تا ارگانهای مذکور مجبور به شکایت و بستن دهان رسانه ها نگردند!

ما را واکسن بزنید!!

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در نامه‌ای به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درخواست کرده با توجه به اینکه استان سمنان افتخار میزبانی زائران رضوی را دارند، فورا همه مردم استان را واکسینه کنید! البته در انضمام این نامه هیچ‌گونه خنده و شکلک وجود نداشته و بدون پیوست نیز می باشد و به نظر این نامه به صورت کاملاً جدی ارسال شده است. البته میتوان در پیوست این نامه چند صفحه را قرار داد و در هر صفحه از عزیزانی نوشت. از کارگرانی که از صبحگاه تا شامگاه در کارخانه ها مشغول به کار هستند و یکی از آسیب پذیرترین قشرها در محیط کار می باشند! از کارگرانی که گاه مجبورند برای از دست ندادن کارشان بیماری خود را پنهان کنند و متاسفانه دیگران را مبتلا نمایند. میتوان از کارگرانی نوشت که در میادین مختلف به دنبال شغل روزانه هستند تا متناسب با آن روز ، خوش شانس باشند و به جایی برای کار برده شوند!! کسانی که در این روز های پر تلاطم فولاد و سیمان بسیار آسیب دیدند و روزهای بیکاری فراوانی را تجربه کردند!

البته رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان قصد دلسوزی داشته و به این نیت خواسته همه مردم استان از واکسن بهره مند شوند، ولی فراموش کرده که بهتر است نامه‌ای را در جهت عدم مبادرت به سفر مردم، برای مسئولان بفرستد تا از این کار جلوگیری گردد! ضمن اینکه در صورت موافقت با این نامه که نوعی فرض محال است باید اول از همه استانهای میزبان همچون خراسان رضوی، قم و فارس واکسینه شوند سپس استان‌های در مسیرد که احتمالاً همه کشور را شامل می شود!!

مانیز از نماینده گرمسار و دیگر اعضای مجمع نمایندگان درخواست داریم با فراهم نمودن امکانات بهداشتی در استان سمنان شرایط مبارزه با ویروس کرونا به بهترین شکل فراهم گردد و با پیگیری ورود هر چه بیشتر و سریعتر واکسن به کشور، تمامی مردم ایران زمین واکسینه گردد!

اشتراک گذاری