امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

نخبه کشی و بدعت نامبارک سهم خواهی

کد خبر: 3576
زمان انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ بعد از ظهر -
49 بازدید

یادداشت روز به قلم مسعود کلاهی؛

نخبه کشی و بدعت نامبارک سهم خواهی

 

در حالیکه معاون اول رئیس جمهور طی نامه‌ای از استانداران خواست تا در این روزها هیچگونه جابجایی انجام ندهند، استان سمنان به اتوبان رفت و آمدهای مدیریتی و انتصابات عجیب و غریب تبدیل شده و استاندار سمنان در حال رقم زدن پایانی تاسف بار برای عملکرد خود است. خبر جابجایی فرماندار گرمسار آن هم در حالی که طی دو روز چند بار تغییر کرد، اینقدر عجیب بود که حتی صدای مخالفان سیاسی وی را هم درآورد. حکمی که طی آن قرار بود سعید متقی به عنوان سرپرست فرمانداری مهدیشهر منصوب گردد و فرماندار مهدیشهر نیز به گرمسار برود. از نامعقول بودن این اقدام که بگذریم در نهایت دیدیم که باز هم در دقیقه ۹۰ تصمیم تغییر پیدا کرد و فقط برترین فرماندار استان مجبور به ترک پست خود در گرمسار شد. سعید متقی در دوران حضور کوتاه مدت خود توانست رتبه اجرایی فرمانداری گرمسار را از آخر به اول مبدل کند و با کسب رتبه عالی به عنوان یکی از فرمانداری های برتر کشور شناخته شود. جوان بومی که دو هفته قبل امام جمعه گرمسار از تلاشهای بی وقفه، مخلصانه، جهادگونه و به دور از نگاه جناحی و سیاسی وی صحبت و رضایت خود را اعلام کرده بود. همچنین استاندار سمنان ضمن تشکر از خدمات متقی، تحولات جدید در امور اجرایی گرمسار را بسیار رضایت بخش اعلام و افزایش تلاش در جهت خدمت بیشتر به مردم را تاکید کرده بود. حال باید پرسید با این عملکرد رضایت بخش و دوران طلایی که سعید متقی برای گرمسار رقم زد، چرا این بی مهری در حق وی و مردم گرمسار صورت پذیرفت!! اقدامی غیر قانونی مغایر با دستور معاون اول رئیس جمهور که به نظر وزارت کشور نیز در آن دخیل می باشد.

 

در اتفاق به وجود آمده علاوه بر ضعف استاندار، دخالت نمایندگان در این جابجایی ها به دلیل اختلاف سلیقه با مسئولان بسیار محتمل است. اختلاف سلیقه ای که کاملاً شخصی بوده و به هیچ وجه منافع شهر و استان در آن لحاظ نشده است. دخالت‌های نابجایی که هیچ گونه نگاهی به عملکرد و توسعه شهری ندارد و منافع شخصی را در اولویت قرار میدهد. حال باید پرسید فردی که نگاههای سیاسی و شخصی را بر منافع ملت و توسعه شهری ترجیح میدهد میتواند وکالت مردمی را برعهده بگیرد که با مشکلات فراوان، امیدشان به بهبود است؟

 

دولت جدید که به عنوان دولت مردمی و با شعار مبارزه با فساد و بی قانونی روی کار آمده است باید جلوی سهم خواهانی که حاضرند منافع ملت را فدای خواسته های شخصی خود کنند بگیرد و به معنای واقعی شایسته‌سالاری را پیاده کند؛نه اینکه همراه با منفعت طلبان گوش به فرمان دستورات آنها باشد و قوانین خود را نیز زیر پا بگذارد. عملکرد سعید متقی در گرمسار و رضایت امام جمعه، مردم و حتی طیف های مختلف سیاسی و آمار و ارقامی که وی را به عنوان یکی از برترین های کشور معرفی کرد، نیاز به ثبات برای حداقل تقدیر و تشکر از وی بود اگر نگوییم که شایسته ارتقا و داشتن پستی بالاتر است!! و مهمتر از آن بدعت نامبارکی است که توسط نمایندگان و دیگر صاحب نفوذان در استان ایجاد می شود و قدرت نمایی ها و چربش زور و نفوذ جای خود را به قانون و شایستگی می‌دهد. تحمیل های امروزی، گسستگی و بی قانونی فردا های استان را به همراه خواهد داشت که دیگر ایستادگی در مقابل آن سخت و به یک عادت تبدیل میشود. امروز در استان علاوه بر نخبه کشی، یک جوان بومی را از دست دادیم که می توانست جای مدیران اتوبوسی غیربومی را بگیرد و کمتر حسرت پروژه‌های نیمه تمام و فراموش شده را بر دل مردم استان بگذارد.

در پایان از دولت جدید و مسئولانی که به زودی سکاندار استان ممتاز سمنان خواهند شد خواهشمندیم با ایستادگی در مقابل این بی قانونی ها و سهم خواهی ها، شایسته سالاری را در استان نهادینه کنند و با استفاده از جوانان بومی و کارآمد، توسعه و پیشرفت استان را در مسیر واقعی خود قرار داده تا به زودی شاهد رشد و اعتلای سمنان پهناور و رضایتمندی مردم سخت کوش این دیار باشیم.

اشتراک گذاری