امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

اگر راست می‌گویید خرید و فروش و استفاده از خودروی خارجی را برای همه مسئولین ممنوع کنید!

کد خبر: 3609
زمان انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹ بعد از ظهر -
49 بازدید

تحلیل روز؛

اگر راست می‌گویید خرید و فروش و استفاده از خودروی خارجی را برای همه مسئولین ممنوع کنید!

 

اگر راست می‌گویید خرید و فروش و استفاده از خودروی خارجی را برای همه مسئولین ممنوع کنید!!!

 

نمایندگان مجلس حداقلی بعد از عدم عمل به وعده‌های اصلی و شعارهای انتخاباتی‌شان مثل شفافیت آرا و همچنین انجام رفتارهای شائبه‌آمیز و بعضا زشت در شرایطی که مردم تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی هستند، مثل دریافت خودرو دنا پلاس، وام و ودیعه مسکن آنچنانی، کوبیدن سیلی به گوش سرباز و عبور از خط ویژه، عملکردن در نقش کاندیدای پوششی و سوپر پوششی و استعفا و پشت کردن به رای همان اندک مشارکت‌کنندگان در انتخابات برای پست و مقام و اقداماتی از این دست، در مصوبه‌ای با عنوان آزادسازی وارادات خودرو سعی در دلبری داشتند که همانطور که از قبل پیش‌بینی می‌شد، با شکست مواجه شدند.

 

البته هرکسی که اندک اطلاعاتی از اوضاع و احوال مملکت دارد می‌توانست پیش‌بینی کند که چنین مصوباتی ره به جایی نخواهد برد، اما آیا واقعا باید به ضریب‌هوشی و اطلاعات نمایندگان حداقلی شک کنیم و یا به نیت‌شان؟

آنچه که واضح است، رانتی است که بواسطه اقدامات شعاری، چندین سال است بدست خودروسازان افتاده و بواسطه آن گلوی طبقه فرودست و مردم ضعیف را می‌فشارند.

ساده‌لوحانه است که فکر کنیم نمایندگان مجلس حداقلی، اطلاعات‌شان کمتر از مردم و کوچه بازار باشد و بنظر می‌رسد با چنین اقداماتی بیشتر قصد نمایش خدمت را دارند و بگویند ما خواستیم اما نشد و نگذاشتند.

حالا که این مصوبه به در بسته خورده است و مضمون توجیه حضرات رد کننده مصوبه بر این بوده که در شان جمهوری اسلامی نیست که در کوچه و خیابانش ماشین خارجی جولان بدهد و ما باید به فکر استقلال و خودکفایی باشیم، برای اثبات پایبندی این آقایان به شعارهایی که عموما فقط برای مردم ضعیف است و نه خودشان، لطفا مصوبه‌ای دهید که خرید، فروش و استفاده از خودروی خارجی چه واراداتی و چه تولید داخل برای همه مدیران و مسئولان ج.ا و خانواده‌هایشان در هر سطحی ممنوع شود تا سیه‌ روی شود هرکه در او غش باشد.

اگر ادعای انقلابی‌گری و فساد ستیزی و استقلال و خودکفایی و عدم وابستگی به بیگانگان و این جنس حرف‌ها را دارید، بسم‌الله؛ این گوی و این میدان. این ممنوعیت را از خود و خانواده‌هایتان شروع کنید.

اشتراک گذاری