امروز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳

با ائمه جمعه استان سمنان ۲ مهر ۱۴۰۰

کد خبر: 3620
زمان انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲ بعد از ظهر -
46 بازدید

با ائمه جمعه استان سمنان ۲ مهر ۱۴۰۰

سمنان

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلی این شهر، ضمن بیان اینکه حضور حداکثری در مراسم پیاده‌روی اربعین امری ضروری و مقدمه ظهور امام زمان است، ابراز داشت: با توجه به اینکه کرونا این گونه حرکات را تحت تأثیر خود قرار داده است اما می‌بایست لزوم برگزاری آن در فضای مجازی و رسانه‌ها باز نشر داده شود.

 

وی ضمن بیان اینکه برپایی موکب‌ها برای نقاط مختلف استان در دستور کار قرار دارد، افزود: برای افرادی که نتوانستند به دلیل کرونا و دیگر عوامل در این مراسم معنوی شرکت کنند مراسم بازماندگان اربعین در شهرها و روستاهای استان سمنان برگزار خواهد شد.

 

امام جمعه سمنان بابیان اینکه در هفته دفاع مقدس باید از رشادت، دلیری و جان‌فشانی بانوان نیز بسیار یادکرد، ابراز داشت: زنان در بخش تدارک پشت جبهه‌ها نیز نقش‌آفرین بودند و همچنین باد این روزها مادران شهدا نیز مورد تکریم قرار گیرند و با اقدام شجاعانه خود برگ زرینی در تاریخ هشت ساله دفاع مقدس رقم زدند.

 

مطیعی به عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای نیز اشاره و تصریح کرد: کشوری که تا ۱۳ سال پیش به عنوان ناظر حضور داشت امروز به عضویت این سازمان درآمده که نشان می‌دهد طرح دشمن در منزوی کردن ایران در دنیا به شکت منتهی شده است.

وی به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه امروز سلاح دشمن دیگر تجهیزات نظامی نیست و می‌کوشد تا از طریق فضای مجازی بر فکر و اندیشه جوانان فردا نفوذ کند لذا باید بسته پرورشی و فرهنگی برای مدارس تعبیه شود تا این بار نیز دشمن از توطئه‌های خود ناکام بماند.

شاهرود

حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه پاییز ۱۴۰۰ شاهرود به میزبانی مصلای پیامبر اعظم (ص) خواستار عدالت در توسعه استان سمنان شد و بیان کرد: خواستار عدالت در پروژه‌های سطح استان سمنان هستیم.

وی با بیان اینکه معنا ندارد در یک استان یک ورزشگاه زودتر از دیگر شهرستان‌ها به بهره برداری برسد، افزود: در کشور و استان باید عدالت ورزشی وجود داشته باشد تا همه استعدادها شکوفا شوند در حالی که در شهرستان شاهرود پروژه‌های نیمه تمام زیادی وجود دارد که سالن ورزشی و ورزشگاه از آن جمله هستند و مردم می‌پرسند که ورزشگاه شاهرود چه شد؟

امام جمعه شاهرود همچنین به موضوع انتخاب استاندار سمنان و همچنین انتصاب شهردار شاهرود نیز تلویحاً اشاره کرد و گفت: اگر ما به عنوان امام جمعه طرف مشورت قرار بگیریم نگاهی که داریم گروهی و حزبی نخواهد بود چرا که هرکسی از طرف دولت یا مردم خدمتگزار شد، با او همکاری و اگر مسئولی هم مصلحت مردم را در نظر نگیرد با او برخورد می‌کنیم نهاد امامت جمعه در عزل و نصب هیچ مسئولی دخالت ندارد که بگوید چه کسی استاندار، فرماندار و یا مسئول شهری شود.

امینی عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای را مثبت ارزیابی کرد و با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در این ارتباط کاهش فشار اقتصادی غرب به ویژه آمریکا است، گفت: فعالیت مؤثر در بخش انرژی و ورود به بازارهای منطقه و جهان در کنار تعاملات منطقه‌ای و اقتصادی از جمله مزیت‌های این پیمان است.

وی در خاتمه افزود: ملت ایران به مدت هشت سال در یک جنگ تحمیلی با چند کشور قرار گرفت و هنوز هم این جنگ در بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی و… ادامه دارد لذا باید گفت روحیه جهادی، توکل و ایمان به خدا رمز پیروزی ما در این جبهه‌ها بوده اسنت.

 

دامغان

حجت‌الاسلام عباسعلی جیرانی در اولین نماز جمعه ماه مهرماه ۱۴۰۰ دامغان به میزبانی مصلای امام خمینی (ره) با بیان اینکه حضور رئیسی در تاجیکستان و شرکت در نشست سازمان اقتصادی شانگهای موفقیت خوبی بود، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ۱۵ سال منتظر حضور در سازمان اقتصادی شانگهای بود اما سفر هفته گذشته رئیس جمهور این مهم را دائمی و قطعی کرد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم اعتبار بخشیدن به روابط با کشورهای همسایه است افزود: این روند به ارتقای روابط بین کشورها به خصوص در حوزه اقتصادی کمک می‌کند.

حضور در مدارس با رعایت پروتکل‌ها

امام جمعه موقت دامغان در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس از ابتدای ترین امکانات نظامی و سلاح برخوردار نبودیم اما با اتکا بر معنویت در عملیات‌های مختلف پیروز شدیم، ابراز کرد: ایمان عامل پیروزی ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس بود و عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را رقم زد.

جیرانی با بیان اینکه دفاع مقدس برای ملت ایران نعمت بود و دستاوردهای به همراه داشت افزود: یکی از دستاوردهای ملت ایران در دفاع مقدس شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌ها بود.

وی به فرارسیدن سال تحصیلی جدید نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز در دامغانی وارد مدارس خواهند شد حال آنکه بر اساس قول مسئولان از اواسط آبان مدارس همگی حضوری خواهد بود زیرا مدارس حضوری بهتر از فضای مجازی نتیجه می‌دهد در نتیجه دانش آموزان و معلمان هم باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حضوری فعال در عرصه تعلیم و تربیت داشته باشند.

 

مهدیشهر

حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدی‌شهر به میزبانی مسجد صاحب الزمان (ع) این شهر ضمن بیان اینکه جامعه‌ای در انتظار شهادت باشد شکست ناپذیر خواهد بود، ابراز داشت: این باعث تثبیت و اقتدار جمهوری اسلامی و تولد استراتژی نوین دفاعی شد.

وی بابیان اینکه نقش اول جنگ هشت ساله دفاع مقدس عنصر ایمان، عشق به خدای متعال ولایت‌پذیری و امام راحل بوده است، افزود: این تاریخ در هیچ کلاسی در دنیا قابل ذکر نیست و به الگوی مبارزه باقدرت های بزرگ تبدیل‌شده است و اثبات کرد می‌شود پوزه ابر قدرت‌ها را به خاک مالید.

امام جمعه مهدی‌شهر بابیان اینکه عضویت ایران به اجلاس همکاری‌های شانگهای خبر مهم این هفته بود، ابراز داشت: ۹ کشور عضو آن هستند که می‌بایست پیروزی دیپلماتیک کشور را تبریک گفت چراکه این مهم نقش مهمی در حل مشکلات تجارت جهانی به ارمغان خواهد آورد.

بارانی با بیان اینکه کاهش روند اعطای مجوز طرح‌های سرمایه‌گذاری به کمتر از سه ماه باعث از بین رفتن بسیاری از فسادها خواهد شد و زمینه سرمایه‌گذاری خارجی فراهم می‌کند، در ادامه تصریح کرد: تعیین تکلیف برگ سبز خودرو و انتشار صورت حساب‌های شرکت‌های دولتی از دیگر اقدامات مهم دولت در هفته اخیر بوده است.

وی بابیان اینکه سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس سران نشان داد که پروژه فشار حداکثری شکست‌خورده و نظام سلطه آمریکا بی اعتبارشده است، افزود: تحریم روش جدید مبارزه آمریکا با ملت‌ها است گفتگویی را نتیجه‌بخش می‌دانیم که رفع تحریم‌ها نتیجه آن باشد.

امام جمعه مهدی‌شهر شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس را به معلمان و دانش آموزان تبریک گفت و اضافه کرد: آموزش‌وپرورش مهم‌ترین نهاد برای رسیدن به اهداف اساسی یک نظام است چراکه سنگ بنای تربیت را می‌گذارد لذا نتیجه آن باید حاج قاسم سلیمانی‌ها باشد.

آرادان

حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نخستین نمازجمعه پاییز ۱۴۰۰ آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به حماسه‌های مردم ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: در طول قرن‌های اخیر جنگ‌های متعددی در کشورمان رخ داد اما تنها جنگی که یک سانتی‌متر از جغرافیای ایران در تصرف دشمنان قرار نگرفت دفاع مقدس بود، بیان کرد: تمام دنیا می‌دانند که شروع حمله به ما، شروع یک مقاومت دلیرانه و تاریخی بود و از لحظه ابتدای تهاجم، مردم به میدان آمده و هشت سال یک لحظه سست نشدند.

وی با بیان اینکه حضور مردم روز به روز در دفاع مقدس مصمم‌تر و دلیرانه تر می‌شد، بیان کرد: جنگ تحمیلی یک حرکت تکاملی به سمت جهاد و شهادت بود همچنین باید گفت شروع خیانت‌های استکبار در واقع با شروع بروز شجاعت و حماسه مثال‌زدنی مردم ایران اسلامی همزمان شد زیرا صدام مفلوک نوکر حلقه به گوش استکبار گران محسوب می‌شد.

فضاسازی رسانه‌ای علیه ایران

امام جمعه آرادان با بیان اینکه ابرقدرت‌ها همگی پشت صدام بودند و به رژیم بعث کمک اطلاعاتی، ماهواره‌ای، تسلیحات، تبلیغاتی و… می‌کردند، تاکید داشت: تمام تبلیغات و فضاسازی رسانه‌ای در آن زمان، علیه ایران اسلامی بود در صورتی که صدام آغازگر جنگ بود اما ملت ایران بزرگوارانه ایستادند.

شریفی نیا با بیان اینکه دفاع مقدس ملت ایران را آب دیده کرد، گفت: دفاع مقدس اسلام را به عنوان یک قدرت بسیج کننده توده‌های مردمی معرفی و جمهوری اسلامی را به مثابه یک نظام تثبیت شده و مستحکم معرفی ساخت و دشمنان متوجه شدند که پایه‌های این نظام تکان نمی‌خورد زیرا ملت ما ایستاده و به راحتی نمی‌توان چیزی را به آنها تحمیل کرد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس به دشمنان ما تفهیم کرد که شروع جنگ علیه ایران برای آنان ورود به یک گرداب خطرناک است همچنان که دیدیم بعد از هشت سال صدام در منجلاب افتاده بود، افزود: انتخاب صدام برای حمله به ایران معنی دار بودند چرا که وقتی دشمنان دیدند با ترور بزرگانی مانند شهید بهشتی، مطهری، رجایی و باهنر و متفکران و تئوری پردازان انقلاب اسلامی، دانشمندان و … نتوانستند انقلاب را نابود کنند و نتوانستند با ایجاد درگیری‌ها در ترکمن صحرا، کردستان، آذربایجان و آمل و… انقلاب را سرنگون کنند، اعلام کردند که نیاز به یک جنگ بزرگ است لذا صدام را برگزیدند زیرا او جاه طلب و خودخواه بود و احساس قدرت می‌کرد.

دوران جدید آغاز شده است

امام جمعه آرادان با اشاره به اجلاس سالانه عمومی سازمان ملل با حضور سران کشورهای دنیا، گفت: سخنان بسیاری رهبران دنیا مانند هر سال تکراری بود و حتی پوتین هم آن را تحریم و سخنرانی نکرد از سوی دیگر چین نیز به مصاف آمریکا رفت و بایدن نیز مضحکه دیگران است سخنان پریشانی را بر زبان جاری کرد اما سخنرانی رئیس جمهور ایران در جایگاه منتخب ملت بزرگ و انقلابی ایران بعد از هشت سال متفاوت و تأثیرگذار بود.

شریفی نیا با بیان اینکه رئیسی سخنانی سنجیده مبتنی بر صداقت و عقلانیت و نمایان گر عزت و منطق ایران را ارائه کرد، افزود: سخنان رئیسی در واقع مصداق منطق ایران اسلامی و انقلابی بر علیه منطق کور قدرت پوشالی آمریکا بود. این سخنرانی همان بود که از یک رئیس دولت انقلابی انتظار می‌رفت و آئینه آرمان‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شد. همچنین رئیس اعلام کرد که من به دنبال تعامل با همه کشورها هستم و این به مثابه ایجاد دوران جدید از سیاست کشورمان است.

وی با اشاره به اینکه سخنرانی رئیسی بدون تردید و انفعال بود، بیان کرد: این سخنان از یک پشتوانه عمیق دینی و انقلابی برخوردار بود که به گفته روزنامه واشنگتن پست نشانگر هویت جمهوری اسلامی و جایگاهی است که ایران برای خود در جهان قائل است. رئیسی همچنین در جایگاه یک انقلابی عدالت خواه سخن گفت که معترض به ظلم بر علیه ملت‌های مظلوم سخنرانی خوبی را داشت و صدای انقلاب را به گوش جهانیان رساند تمام ملت‌های آزادیخواه با این سخنرانی همراهی کردند و بازتاب سخنرانی این سخنرانی نمایانگر آن است.

 

رویان

حجت‌الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رویان به میزبانی مسجد جامع با بیان اینکه همزمان با شروع جنگ تحمیلی امام خمینی (ره) فرمان تشکیل بسیج را با شعار بسیج ۲۰ میلیونی مردم اعلام کردند، بیان داشت: اکنون پس از چهار دهه جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی و منطقه دارای تشکیلاتی با نام‌های علویون، فاطمیون و… با تفکر بسیج و همچنین با محوریت مبارزه با استکبار به فعالیت می‌پردازند که از برکات دفاع مقدس و بسیج است.

وی با بیان اینکه سخنان رئیسی ویدئوکنفرانسی در جمع سران کشورهای دنیا در سازمان ملل موضع مشخص و واضح ایران اسلامی در مسائل منطقه‌ای و جهانی بود، ابراز کرد: همانطور که رئیس جمهور نیز بیان کرد مبارزه با استکبار جهانی، تروریسم و مفاسد جامعه بشری دارای یک پشتیبانی مردمی و معنوی است و لذا تمام سیاستمداران بر علاوه بر تأیید مواضع ایران اسلامی، انگشت حیرت بر دهان گرفته‌اند که چگونه این دکترین توسط ما مطرح می‌شود لیکن این امر نشانگر اقتدار منطق ضد ظلم و عدالت خواه ایران اسلامی است.

امام جمعه رویان در دیگر بخش سخنان خود به پیوستن ایران به پیمان شانگهای نیز اشاره کرد و بیان داشت: این پیمان ابتدا پنج کشور منطقه را در خود داشت اما امروز ۱۵ کشور در آن عضویت داشته و ۴۰ درصد جمعیت دنیا را پوشش می‌دهد که نشان از اهمیت آن دارد.

معصومی با بیان اینکه این کشورها ۲۰ درصد کل اقلام مورد نیاز دنیا را تولید می‌کنند و در نتیجه از لحاظ اقتصادی، کشورهای قدری محسوب می‌شوند، گفت: کشورهای عضو شانگهای حتی عضویت آمریکا را رد کردند اما با حضور ایران موافق بودند که نشان از اقتدار و البته تأثیرگذاری ایران اسلامی در منطقه دارد همچنین باید گفت عضویت در این پیمان نشان از اهمیت اقتصادی ایران در منطقه و دنیا دارد.

 

کالپوش

حجت‌الاسلام اسماعیل بهرامی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کالپوش به میزبانی مسجد روستای حسین‌آباد ضمن بیان اینکه در شرایط نبود سیم خاردار، ارتش منسجم و کشور تازه انقلاب شده توانستیم هشت سال جنگ را به‌خوبی اداره کنیم به نحوی که یک وجب خاک ایران به دست دشمن نیفتاد، ابراز داشت: استقرار روح ولایت و و اخوت دینی در عرصه راهبری حماسه دیگری از تجلی جنگ تحمیلی بوده است.

وی بابیان اینکه ایران یک تنه توانست در برابر نه یک کشور بلکه دیگر کشورها نیز ایستادگی کند، افزود: اینکه دشمن نتوانسته ملت ما را به‌زانو درآورد مهم‌ترین درس دفاع مقدس است که تا به امروز نیز به هیچ ملتی اجازه نداده در امور داخلی ما نفوذ کند.

امام جمعه کالپوش به موضوع سخنرانی رئیس جمهور ایران در جایگاه منتخب ملت بزرگ و انقلابی ایران پس از هشت سال متفاوت و تأثیرگذار بود، ابراز داشت: سخنانی سنجیده و پخته مبتنی بر عقلانیت و صداقت، نشانگر عزت و حکمت و قدرت منطق ایران انقلابی بر علیه منطق کور قدرت پوشالی آمریکا است.

بهرامی بابیان اینکه این سخنان همان بود که از یک رئیس دولت انقلابی و مردمی انتظار می‌رود، تصریح کرد: سخنانی که آئینه آرمان‌ها و ارزش‌های بزرگ‌ترین انقلاب معاصر و انقلابی‌ترین ملت جهان بود که بدون تردید و انفعال و برخوردار از یک پشتوانه عمیق دینی و انقلابی است که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

وی به عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای نیز اشاره کرد و افزود: اینکه بعد از ۱۳ سال ایران از حالت ناظر به عضو این سازمان درامد نشان دهنده اقتدار کشور در برابر قدرت‌هایی که سعی داشتند ایران در جهان منزوی کنند که امیدواریم در ادامه این روند بهبود روابط تجاری را به دنبال داشته باشد.

امام جمعه کالپوش ضمن عرض تسلیت ایام اربعین حسینی و ضمن طلب دعای خیر در این شب و روز برای مردم با بیان ایکه شرکت در این مراسم‌ها اجر و منزلت دارد، اضافه کرد: عاجزانه از همه مردم عزیز و عزاداران می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را در مجالس عزاداری رعایت کنند.

اشتراک گذاری