امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان شد

کد خبر: 3693
زمان انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰ بعد از ظهر -
44 بازدید

با حضور وزیر کشور اولین استاندار دولت سیزدهم در سمنان معارفه شد؛

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان شد

 

آیین تودیع استاندار پیشین و معارفه استاندار جدید سمنان ظهر امروز ۸ مهرماه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد

 

در این مراسم که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، نمایندگان مردم در مجلس و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان حضور داشتند، از خدمات علیرضا آشناگر، استاندار پیشین سمنان تجلیل شد و سید محمد رضا هاشمی به عنوان بیستمین استاندار سمنان معرفی شد.

 

سیدمحمدرضا هاشمی پیش از این به عنوان معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد (از سال ۱۳۹۸ تاکنون)، سرپرست استانداری استان قم (در سال ۱۳۹۷) و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی این استان (در سال ۱۳۹۶)، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان شمالی (در سال ۱۳۹۲) فعالیت داشته است. وی همچنین در سال ۱۳۹۰ به عنوان فرماندار نمونه استان خراسان شمالی، در سال های ۹۳ و ۹۵ به عنوان فرماندار برتر استان سمنان و در سال ۱۳۹۸ به عنوان فرماندار برتر استان خراسان رضوی انتخاب شد.

علیرضا آشناگر، استاندار سابق سمنان:

ساختار سخنم، مقدمه ای است که گفته شد و بیان ‌مجملی از اقدامات دستگاه های اجرایی در طول این ۳ سال است

بر اساس اعلام سازمان برنامه و وزارت اقتصادی، تولید ناخالص داخلی استان یک روند رو به رشد را طی کرده است.

بخش خدمات ما ۴۷ درصد، صنعت ۳۹ درصد و ۱۲ درصد مابقی متعلق به بخش کشاورزی است.

در طی این ۳ سال، دستگاه های اجرایی ما فعالیت بسیار مطلوبی داشتند و هر دولتی در این کشور اگر توفیقی داشته باشد، توفیق نظام جمهوری اسلامی است و باید برای آحاد مردم بازگو شود.

نرخ تورم ما در استان همواره کمتر از نرخ تورم کشور بوده است.

نرخ بیکاری استان در حال حاضر و تا بهار ۱۴۰۰، ۸.۵ درصد است و همواره از میزان نرخ بیکاری کشور پایین تر بود.

۲۰۰ هزار هکتار اراضی هکتار و باقی ما است که تنها ۱۹ هزار هکتار آن باغ پسته و دارای ارزش افزوده بسیار عالی است.

۲ هزار واحد صنعتی در استان استقرار دارند و ۶۰۳ واحد معدنی فعال و نیمه فعال ۴۲ مواد معدنی را در استان تولید می کنند.

نرخ باسوادی استان، ۹۹درصد است که بسیار خوب بوده و از لحاظ شاخص های دانش اموزی نیز رتبه اول کشور را داریم.

کمبود آب در استان علی رغم تمامی ظرفیت های موجود، از موانع جدی توسعه است.

استفاده از ابهای بین حوزه ای از راهکارهای برون رفت استان از مشکل کم آبی است.

در بحث انتقال آب دریای خزر مجوز زیست محیطی، تخصیص و پدافند غیرعامل گرفته شد، ردیف بودجه آن تعیین شد، فراخوان توسط شرکت پروژه انجام شد و نامه مکتوب در خصوص پروژه برای پیگیری ویژه به دلیل حجم بالای سرمایه گذاری مورد نیاز، آخرین اقدام ما در این حوزه بود.

انشالله استاندار جدید و نمایندگان محترم این مهم را به صورت جدی دنبال کنند.

از همه مردم عزیز سمنان، از نمایندگان محترم فعلی و سابق و از مدیران دستگاه های به واسطه تمامی همراهی ها در جهت تحقق اهداف برنامه های ما، صمیمانه تقدیر و تشکر دارم و از قصوری که متوجه‌ من ‌باشد عذرخواهی میکنم.

 خواهش دارم تا نمایندگان محترم و تمامی کسانیکه نقشی در ‌مدیریت دارند، دست استاندار را باز بگذارند تا در چیدمان نیرو و پیگیری امور بتواند راحت کار کند.

بنده نیز به عنوان یک خادم و مشاور در خدمت استاندار جدید سمنان خواهم بود.

۷۲۹‌ میلیارد تومان اعتبار مصوب تملک دارایی سال ۱۴۰۰ استان است که ۵۰ درصد آن تاکنون تخصیص یافته است، اما توانستیم طی ۳ سال، از محل بودجه سفر، بالغ بر ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تامین کنیم که بالغ بر ۱۰ برابر میزان بودجه یکسال استان است.

بالغ بر ۸۵ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری در ۳ ساله گذشته تامین شده است.

جناب آقای هاشمی، سابقه درخشانی در مدیریت داشته و شناخت خوبی از استان دارند و انشالله در آینده موفق خواهند بود.

 

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان:

از تلاشهای آقای آشناگر، استاندار محترم که بیش از ۳ سال تلاش و کوشش داشتند تقدیر و تشکر دارم.

از نماینده ولی فقیه در استان، روحانیون، نماینده مردم فهیم استان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان فهیم مردم استان در مجلس شورای اسلامی و سایر عزیزان تقدیر و تشکر نموده ؛ انشالله بتوانم خدمتگزار خوبی برای مردم استان سمنان باشم.

انشالله با وفاق، صمیمیت، مهربانی و همدلی که در حوزه استان حاکم است، بتوانیم شاهد رشد همه جانبه استان باشیم.

کار برای مردم، کار جهادی، کار انقلابی اعتقاد بنده بوده و ژن بنده انقلابی و جهادی، ارزشی، ولایی و میدانی است و قطعا در این ‌مسیر از نیروی جوانان ارزشی و ولایی در جهت پیشبرد استان در حوزه های مختلف استفاده خواهم کرد.

به کادر پزشکی که در این ایام از خودگذشتگی کردند و نیروهای عزیزی را در این راه و طی همه گیری بیماری کرونا، از دست دادیم، خسته نباشید می گویم.

انشالله در مسیر رهبر معظم انقلاب گام برداریم و از مسیر رهبری و ارزشی بودن و ولایی بودن خارج نشویم، چرا که رمز موفقیت ما همین قدم گذاشتن در مسیر رهبری و ارزشی و ولایی بودن است.

بهترین و بالاترین راه ‌مبارزه با آمریکا، سختی ها و مشکلات، مردم داری است.

انشالله بتوانیم در راستای افزایش رضایتمندی مردم استان گام برداریم.

 

احمد وحیدی، وزیر کشور:

امروز در استان ارزشمند سمنان، جناب آقای هاشمی را معرفی میکنیم که فردی پرتلاش بوده و نامی نیک از خود برجای گذاشته و موفق بوده است.

پاک دستی، پاک عملی، تلاش وافر، برای خود چیزی نخواستن، لایق بودن، متعهد بودن، متدین بودن و با مردم سر دوستی داشتن از جمله مولفه های انتخاب ایشان بوده است.

از برادرمان، جناب آقای آشناگر که ۳ سال در این استان خدمت و تلاش داشتند تا شاخص های استان را بالا برده و در خدمت مردم باشند، تقدیر و تشکر داریم.

کار، کار بزرگی است و همه ما باید دست در دست هم دهیم تا بتوانیم در این خصوص به موفقیت دست یابیم و حرکت ها را نو به نو تجدید کنیم.

نو شدن و تجدید نقش ها، انرژی ها، اراده ها، هدف ها و جهش ها، از خاصیت های این تغییرات است.

می توان گفت ؛ تغییرات مسئولیتی، نقطه عطفی برای جهش و حرکت ‌پرجنب و جوش خواهد بود و جوانان ما که محور تمام تغییرات هستند، باید در متن حرکت باشند.

لازم است استاندار جدید سمنان از جوانان انقلابی و پرافتخار که با تمام ایمان و انگیزه پای انقلاب هستند، به بهترین نحو برای ساخت فرهنگ، اقتصاد، رفع کاستی های اجتماعی و سایر مسائل استان استفاده کند.

استان سمنان دارای ظرفیت های فراوانی است که باید با استفاده از نیروی جوانان و مبتکران، خلاقان و نیروهای ارزشی و انقلابی آن را توسعه داد.

وجود سرمایه های انسانی بسیار ارزشمند در استان که اگر خوب بکارگیری شوند باعث رشد استان خواهند بود، از دیگر ظرفیت های ارزشمند استان سمنان است.

برای تک تک مشکلات استان، کارگروه تشکیل شود، برای تک تک مسائل طرح تعریف شود و مجموعه این طرح ها، طرح توسعه استان خواهد بود و برای این طرح، از استاندار برنامه زمانبندی خواهیم خواست.

بر اساس زمانبندی های اعلام شده، ما بر اجرای برنامه ها کنترل خواهیم داشت که در واقع این میثاق ما با استاندار محترم سمنان خواهد بود، در این ‌مسیر همه مدیران و جوانان و نقش آفرینان مدیریتی نیاز است همراه شخص استاندار باشند.

حداقل حدود ۳ درصد از رشد مد نظر باید از طریق بهره وری اتفاق بیافتد که این نشان از ظرفیت بالای کار در حوزه بهره وری دارد.

بخش زیادی از یارانه های پنهان و نیمه پنهان که پرداخت می شود، در قالب عدم بهره وری از بین می رود که مساله بسیار مهمی است.

بهره وری در استان هایی همچون سمنان که دارای محدودیت های جغرافیایی هستند، امری بسیار قابل توجه است.

استان سمنان، استانی فرهنگی و تاریخی با فرهنگی اصیل است که باید کاری نو در آن انجام شود و نباید اجازه داد ظاهر گرایی های غرب گرایانه در جامعه نشر پیدا کند.

اشتراک گذاری