امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

در چله دوم انقلاب هم فضایی هستیم،هم اتمی، هم موشکی و هم سرآمد علوم نانو و پزشکی !!

کد خبر: 3714
زمان انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹ بعد از ظهر -
47 بازدید

سخنان مطهری نماینده گرمسار و آرادان در مراسم معارفه استاندار جدید سمنان؛

در چله دوم انقلاب هم فضایی هستیم،هم اتمی، هم موشکی و هم سرآمد علوم نانو و پزشکی !!

 

اردشیر مطهری نماینده گرمسار و آرادان در مراسم معارفع استاندار جدید سمنان به عنوان رییس مجمع نمایندگان استان سمنان به سخنرانی پرداخت که سخنرانی کامل وی را در زیر می خوانید:

 

در هفته گرامیداشت دفاع مقدس قرار داریم و جای دارد سلام و درود فراوان خود را نثار خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان کرده و یادی کنیم از مردان و زنانی که اگر با فداکاری و ایثار، از جان و مال، آبرو و فرزند و نزدیکان خود نمی‌گذشتند، ما اکنون گوهر امنیت را دراین منطقه به شدت پر از آتش و خطر نداشتیم. بیش از ۴۰ سال از آن روزها گذشته و اما یاد و خاطره رشادت یک ملت تا آخر در حافظه تاریخی این کشور باقی خواهد ماند.

 

بیش از ۴۰ سال از آن روزهای عجیب گذشته؛ اما یاد و خاطره رشادت و ایثار، بزرگی و غیرت یک ملت تا ابد در حافظه تاریخی این کشور باقی خواهند ماند.

مطهری بیان کرد: در دوران پادشاهان بی‌کفایت و ملعون قاجار که حدود ۱۳۰ طول کشید، بخش بزرگ و قابل‌توجهی از سرزمین ایران به‌واسطه ننگ‌نامه‌های گلستان، ترکمانچای و پاریس از ایران تجزیه شد.

او گفت: امتیازاتی مثل قرارداد رویتر، لاتاری، توتون و تنباکو و … به دولت‌های استعمارگر واگذار شد و حد بی‌کفایتی به جایی رسید که کشور درنهایت با قحطی و قتل عام جمعیت قابل‌توجهی از کشور مواجه شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان بیان کرد: درنهایت هم از دل این بلبشو، دیکتاتوری بعدی با کودتای رضاخان میرپنج شروع شد و ملت از استبداد چاره ای دیگر نداشتند.

مطهری گفت: در دوران پهلوی هم نوع دیگری از دیکتاتوری شروع و کشور با یک ماسک و نقاب دیگر گرفتار دودمان منحوس پهلوی شد. نفت کمترین امتیازی بود که بی‌سروصدا به غرب داده می‌شد و تنها چند سال قبل از انقلاب، پهلوی دوم بخشی از خاک این کشور یعنی جزیره بحرین را واگذار کرد؛ اما در مقابل چه کسی و با کدام جنگ‌ها؟!

او افزود: عمده تجزیه ایران در حدود ۲۰۰ سال گذشته رخ داد که از ایالت هرات (افغانستان و مشتقات) تا قفقاز (مناطقی که اکنون به فکر یاوه‌گویی و گستاخی و دست اندازی افتاده‌اند) و جزیره بحرین، از ایران جدا شد.

جنگ هشت‌ساله تحمیلی که به‌درستی نام آن را «دفاع مقدس» گذاشته‌ایم و آن را به‌حق گرامی می‌داریم، تحقیقاً تنها مقطع قابل اتکا و مشخص است که ایران در بدترین شرایط بحران داخلی و با وجود دو سال جنگ و ناآرامی گروه‌های تجزیه‌طلب داخلی در شمال و جنوب و شرق و غرب، گرفتار یک جنگ بزرگ شد؛ اما با غیرت جوانان این سرزمین و با اتکا به رهبری شخصیتی همچون امام راحل و بزرگانی همچون رهبری معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نگذاشت حتی یک وجب از خاک این کشور به دست متجاوزان تجزیه شود.

ابعاد دفاع هشت ساله، حقیقتاً جهانی و بسیار قابل تحلیل است که ایران دقیقاً با چند کشور جنگید؟ از چند کشور و با چه ملیت‌هایی اسیر داشتیم؟ تسلیحات بلوک شرق و کمک‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی بلوک غرب چگونه به دولت دیکتاتور و بعثی عراق می‌رسید؟ حکام مرتجع عرب چقدر برای فروزان ماندن این جنگ هزینه می‌کردند؟

رزمندگان مظلوم ما حتی از داخل کشور با کدام دولت طرف بودند؟ البته این بخشی از ماجراست که فقط به قسمت‌هایی از آن اشاره شده؟ مثلاً دولت بنی‌صدر با امر جنگ آن‌هم در دوران شروع ماجرا چگونه برخورد داشت؟ یا شخصیتی همچون میرحسین موسوی یا حتی مرحوم هاشمی‌رفسنجانی وهمین جناب حسن روحانی چه دیدگاهی نسبت به امر جنگ و نوع رسیدن به نیروهای کف جبهه داشتند؟

 

این‌ها همه قابل تحلیل و بررسی تاریخی است؛ از طرف دیگر، با پدیده‌ای به‌نام گروهک منافقین طرف بودید که از داخل اقدام به خرابکاری، بمب‌گذاری و ارسال اطلاعات به دشمن می‌کرد و از بیرون، درنهایت کارش به جایی رسید که رسماً به نیروهای بعثی و صدام پیوست و به‌عنوان یک ستون عمل‌کننده دشمن علیه ملت شد.

او اضافه کرد: این وقایع در وضعیتی رخ می‌داد که کشور تازه از چنگال یک دیکتاتوری دو قرنی خلاص شده و بسیاری از مستشاران نظامی، ایران را ترک کرده‌اند، ارتش تصفیه شده و به‌شدت نوپاست؛ سپاه و بسیج همچون نهالی هستند که هنوز حتی دارای تقسیم‌بندی تشکیلاتی نشده‌اند.

این‌ها را که مرور کنیم، به عمق مظلومیت ایران و مردم نجیب و عزیز این کشور می‌رسیم که رسماً در یک جنگ با ابعاد جهانی، باید مسیر استقلال، آزادی، شرف، آزادگی و … خود را با نهایت سختی طی می‌کرد.

مطهری اضافه کرد:‌ با همه این مسائل، اما بعد از گذشت همه آن روزهای به‌شدت دشوار، ایران هنوزهست و انقلاب اسلامی به برکت رهبری معظم و عظیم‌الشأن انقلاب هنوز پابرجاست.

بیش از ۴۰ سال از انقلاب و جنگ تحمیلی گذشته؛ اما اکنون در چله دوم انقلاب، هم فضایی هستیم، هم اتمی، هم موشکی، هم در علوم پیشرفته نانو و پزشکی در دنیا سرآمدیم. هم در حوزه پیشرفت‌های علمی، پا به پای کشورهای بزرگ و پیشرفته قرار داریم و البته در قدرت نظامی، صاحب تکنولوژی و خالق برخی تکنولوژی‌هایی هستیم که در برخی موارد از علم روز جهان قطعاً جلوتر است.

اما برسیم به شرایط امروز؛ اکنون با همه این احوال و با توجه به ظرفیت و استعداد فراوان این کشور در حوزه‌های مختلف، مردم از شرایط فعلی قطعاً راضی نیستند. بخشی از ماجرا قطعا مربوط به فشار خارجی و تحریم‌های ظالمانه و ضد بشری دشمنان ملت است؛ اما بخش دیگر ماجرا، به دو موضوع و سرشاخه اساسی بازمی‌گردد.

موضوع اول کم‌کاری، بدعملی، مدیریت سوء و غیرکارشناسی، غیرعلمی و غیرجهادی برخی رده‌های مدیریتی کشور و موضوع دوم مسأله نفوذ خیانت سازمان یافته در بطن بدنه مدیریتی که به تعمد، مسیر پیشرفت و رفاه و آبادانی این مملکت را دچار وقفه و انحراف و چالش مواجه می‌کنند.

در هر صورت چه از روی سهو، چه از عمد، خروجی بدعملی یا بی‌عملی، تولید نارضایتی مردمی است که نجیبانه، مظلومانه و با همه وجود، برای حفظ انقلاب و میهن، هر آنچه داشته‌اند را نثار کرده‌اند.

پس اینجا موضوع نظارت، بازخواست و قطعاً پیگیری ما نمایندگان ملت، به‌شدت جدی و مهم می‌شود که حقیقتاً با این عقبه‌ای که عرض کردم، سر سوزنی عدول و کوتاه آمدن از آن، عین خیانت به انقلاب، میهن، شهدا و امام شهداست و قطعاً خداوند از آن نخواهد گذشت.

پس وظیفه و تکلیف اصلی ما نمایندگان ملت، پس از رسیدگی به امور تقنینی در مجلس، نظارت و بازخواست و پیگیری امر و درخواست‌های مردم است.

متأسفانه طی حداقل هشت سال گذشته، کشور با پدیده عجیبی از مدیریت سوء افراد و گروه‌های سیاسی مواجه شد که خود را خادم مردم نمی‌دانستند، چشم امیدشان به دشمنان قسم‌خورده ملت بود و متأسفانه با بررسی عملکرد آنها، پرونده‌های قطوری به دست آمده است.

برادر رئیس دولت سابق، برادر معاون اول دولت سابق، دختر فلان وزیر، پسر بهمان وزیر، برادرزاده فلان مدیر بانکی، آقازاده و کارچاق‌کن بهمان مدیر که پرونده‌های بسیاری از آنها تشکیل و در ادامه حتماً به آنها رسیدگی خواهد شد.

اما خروجی این مدل مدیریتی اشرافی، وابسته و دل‌باخته به اغیار و نسبت به مردم دل‌سخت و با موضع نگاه بالا به پایین، که می توان به نوعی نام این مدیریت را مدل مدیریت قاجاری نامید که همین وضع فعلی کشور است که بسیاری از توانمندی‌های داخلی یا معطل مانده یا دچار مشکلات عدیده شده است.

چقدر از ظرفیت کارخانه‌ها، تولیدی‌ها، شرکت‌ها و … همین طورمعطل مانده یا با ورشکستگی روبه‌رو شده یا بدتر، با کارشکنی و چوب لای چرخ گذاشتن همین مدیران قاجاری که سر در آخور منافع دشمنان داشته اند به بحران رسیده‌اند.

اما با روی کار آمدن دولت مردمی جدید، نوید و مژده تغییرات مثبت و خوب را در دل مردم زنده کرده و ملت احساس می‌کنند ریل حرکت دولت و سیستم اجرایی قرار است تغییر کند.

این از یک طرف جای شکرگزاری دارد و از طرف دیگر، مسؤولیت عزیزان تازه منصوب‌شده را به‌شدت بالا می‌برد؛ چراکه علاوه بر آواربرداری از فضاحت های مدیران قاجاری دولت قبل، باید در عین حرکت به سمت جلو، هم مسیر حرکت را درست انتخاب کنند و هم قطار خدمت را با قدرت و دقت به پیش ببرند.

در این شرایط سخت معیشتی مردم، حتماً کار سخت است، دوندگی لازمه کار است، ازخودگذشتگی باید وجود داشته باشد، همدلی و همراهی نیروهای انقلابی باید مضاعف بشود و همه باید کمک کنیم تا برادران در پست‌های مدیریتی جدید، بتوانند این مسیر سخت و البته پر از اجر و نصر الهی را با خدمت‌گزاری به ملت طی کنند.

استان سمنان ظرفیت بسیار استراتژیک و قابل‌توجهی برای کار دارد. شهرک‌های صنعتی، معادن فراوان، موقعیت ویژه و همجواری این استان با هشت استان دیگر کشور، صنایع‌دستی، حتی حوزه گردشگری، استعداد بسیار بالای نیروی انسانی جوان و پرانرژی و انقلابی و همه باهم این استان را به یک ظرفیت خوب و مهم برای نقش‌آفرینی در کشور تبدیل کرده است.

مراتب سپاسگزاری خودم را مجددا از سردار وحیدی وزیر کشور اعلام می کنم و امیدوارم استاندار جدید، با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، در جهت تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بتواند قدر نعمت خدمتگزاری را بداند و از این فرصت، بیشترین بهره را ببرد.

پ ن ۱: این سخنرانی در حالی انجام شد که وی به نمایندگی از سایر نمایندگان به عنوان رییس مجمع نمایندگان مجلس استان به سخنرانی پرداخت که فقط حدود ۱ دقیقه درباره استان سمنان سخن گفت.

پ ن ۲: مطهری بارها در طی سخنرانی بیانیه طور که از قبل آماده کرده بود و از رو می خواند، دچار تپق زدن های طولانی شد.

اشتراک گذاری