امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

گام اول، نیاز اول : آب

کد خبر: 3730
زمان انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱ بعد از ظهر -
43 بازدید

اولین جلسه کاری استاندار جدید سمنان با موضوع پروژه های انتقال آب استان؛

گام اول، نیاز اول : آب

 

سید محمد رضا هاشمی در جلسه ی پیگیری پروژه های آب استان سمنان که صبح شنبه ۱۰ مهر ماه به میزبانی شرکت اب منطقه ای سمنان برگزار شد با تاکید بر ضرورت تامین منابع آبی جدید برای استان گفت : امروز بحث خشکسالی یکی از دغدغه های مهم نخبگان ، مردم ، کشاورزان و صنعگتران است ، فلذا اولویت اصلی کار ما در استان ، تولید ، توزیع و مصرف آب می باشد.‌
استاندار سمنان با اشاره به اینکه ۱۹۸ هزار هکتار از اراضی استان در بحث کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته است ، گفت : در کمتر از ۳۶ هزار هکتار از این اراضی طرح مصرف بهینه آب اجرا شده و لذا باید تلاش کرد تا ضمن توسعه و تقویت مجتمع گلخانه ای ، کشاورزان را به استفاده از محصولات کم آب بر تشویق نمود.
هاشمی عنوان کرد : مصرف بهینه و تامین آب از یک سو مورد تاکید نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و همچنین نماینده ولی فقیه در استان است و از سوی دیگر نیاز اصلی شهرک های صنعتی و واحد صنعتی و تولیدی استان نیز آب می باشد و لذا یکی از اقدامات جدی که باید از سوی مدیریت فضای سبز شهری مورد توجه قرار گیرد مسئله ی جدا سازی آب شرب از آب مورد نیاز در بخش فضای سبز می باشد.
استاندار با تاکید بر اینکه تامین آب یکی از مهم ترین و اصلی ترین مسایل امروز استان سمنان است ، تصریح کرد : حفظ وضعیت موجود در بحث صنعت علاوه بر استقبال از سرمایه گذاران جدید ، در دستور کار قرار دارد و لذا لازم است تا موضوع مهم تامین آب استان از طریق معاون اول ریاست جمهور ، وزیر نیرو ، وزیر کشاورزی و سایر مسیولین به صورت جدی پیگیری شود.
هاشمی در ادامه ی سخنان خود با اشاره به ضرورت اقناع سازی عمومی با بهره مندی از ظرفیت ذی نفوذان و موثرین جامعه در خصوص استفاده بهینه از آب به اهمیت تشکیل جلسات هفتگی کارگروه حفاظت از منابع آب و بازدید مستمر از پروژه های در حال اجرا اشاره و یادآور شد : تشویق و ترغیب کشاورزان در مدیریت مصرف آب و جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز و استفاده از کشت محصولات کم آب بر و فناوری های نوین باید در دستور کار قرار گیرد.
استاندار سمنان همچنین گفت : تامین آب در جلوگیری از مهاجرت روستاییان و نیز خالی از سکنه شدن روستاها بسیار تاثیر گذار است و آب از مواردی می باشد که در بحث صنعت ، اشتغال ، کشاورزی ،گردشگری و اقتصاد استان به صورت مستقیم تاثیر خواهد گذاشت.
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضروزت انجام اقدامات موثر در بحث مقابله با تبخیر آب در استان گفت : احیاء قنوات از دیگر مواردی است که در بحث مدیریت مصرف آب بصورت جدی ، تاثیرگذار خواهد بود.
استاندار در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در راستای مدیریت آب در استاتن عنوان کرد : دولت ، دولتی جهادی و انقلابی است و نیاز است تا اقدامات موثر و کاربردی در حوزه آب هر چه سریع تر تسریع گردد.

 

منبع: سایت استانداری سمنان

 

اشتراک گذاری