امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

۶ کاروانسرای استان سمنان در راه ثبت جهانی توسط یونسکو

کد خبر: 3773
زمان انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶ بعد از ظهر -
52 بازدید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان؛

۶ کاروانسرای استان سمنان در راه ثبت جهانی توسط یونسکو

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۶ کاروانسرای تاریخی استان برای ثبت در فهرست جهانی کاروانسراهای ایران توسط گروه ارزیابان یونسکو مورد بررسی قرار گرفت.

 

 حمیدرضا دوست محمدی افزود: کاروانسراهای قصر بهرام، سنگی و آجری آهوان، میامی، میاندشت و عباس‌آباد طی ۲ روز مورد بررسی ارزیاب یونسکو قرار گرفت.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه این اداره‌کل تمامی تلاش خود را برای رعایت الزامات مورد نظر سازمان یونسکو برای ثبت آثار در فهرست جهانی انجام داد، ابراز امیدواری کرد: با ثبت این ۶ کاروانسرا در فهرست جهانی، برای دومین بار آثاری از این استان در شمار آثار ثبت جهانی قرار گیرد.

دوست‌محمدی ادامه داد: کاروانسرای تاریخی میاندشت که بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرایی ایران و دربرگیرنده سه کاروانسرا است، کاروانسرای عباس‌آباد و کاروانسرای میامی سه کاروانسرا در شهرستان میامی،  کاروانسرای سنگی و آجری آهوان در سمنان و کاروانسرای قصر بهرام در جنوب گرمسار در این مرحله مورد بررسی ارزیاب یونسکو قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به وجود بیش از ۳۰ کاروانسرای تاریخی در استان سمنان، این استان به سرزمین کاروانسراها معروف است و امید است با ثبت جهانی این کاروانسراها، زمینه الحاق سایر کاروانسراهای استان به این فهرست نیز فراهم شود.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری