امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

چرا آیت‌الله شاهچراغی در استان سمنان از مقبولیت بالایی برخوردار است؟

کد خبر: 3793
زمان انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴ بعد از ظهر -
178 بازدید

یادداشت روز؛

چرا آیت‌الله شاهچراغی در استان سمنان از مقبولیت بالایی برخوردار است؟

 

چند وقتی است که آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی از امامت جماعت سمنان و نمایندگی ولی‌فقیه در استان استعفا دادند، اما همچنان در میان توده مردم از مقبولیت بالایی برخوردار است.

 

با اینکه وی سال‌های متمادی عهده‌دار این سمت حساس و مسئولیت مهم در استان بود و واضح است که ماندن طولانی در یک سمت می‌تواند برای وجهه هر فردی در میان اهالی جامعه آسیب‌زا باشد، اما ایشان از این قاعده مستثنی شد که برای این امر می‌توان دلایل متعددی را برشمرد.

 

۱- – پرهیز از سیاسی‌کاری؛ در تمام این سال‌ها با همه جریانات و گروه‌های سیاسی به گفتگو می‌پرداخت و هیچ‌گاه در قامت حامی و سخنگوی یک جریان سیاسی خاص در نیامد، همه را به چشم فرزندانش می‌دید و با عدالت با همه برخورد می‌کرد.

۲- دفاع از حقوق مردم؛ ایشان در تمام این سال‌ها و در تربیون‌های مختلفی که در اختیارش قرار می‌گرفت اولویتش بدور از هر حاشیه‌ای پرداختن به دغدغه‌های اصلی مردم و افکار عمومی بود، آنجا که می‌توانست با صراحت با مردم حرف می‌زد و انجا که لازم بود با متانت مطالبه می‌نمود.

۳- تعامل با نمایندگان دولت و پرهیز از مداخله در امور اجرایی؛ با اینکه در بیش از چهار دهه از داشتن مسئولیت، دولت‌های مختلفی و با گرایشات بعضا متفاوت سرکار آمدند، همواره با همه نمایندگان دولت در راستای تامین منافع مردم، تعامل داشت و هیچگاه نه در انتصابات و نه در امور اجرایی به دخالت نپرداخت.

۴- عدم فعالیت در کارهای اقتصادی و شائبه‌آمیز؛ اگرچه در طی این سال‌ها خبرهای متعددی درباره فساد و رانت و بهره‌برداری مالی توسط برخی مسئولان شنیده می‌شود اما هیچگاه آیت‌الله شاهچراغی وارد چنین مقولاتی نشد و مشی زندگی‌اش ساده و سالم زیستن بود.

۵- نگاه جامع و استانی؛ در تمام این سال‌ها، هیچ‌وقت بحث داشتن نگاه منطقه‌ای راجع به ایشان مطرح نشد و همواره برای همه شهرستان‌های استان تلاش کرد.

همه این دلایل و دلایل دیگری که از حوصله این یادداشت خارج است و در مقال دیگری باید به آن پرداخت، از دلایل مقبولیت بالای ایشان بوده و هست.

پایگاه خبری تحلیلی پیام گوی سمنان برای ایشان سلامتی و طول عمر باعزت را از خداوند منان مسئلت می نماید.

اشتراک گذاری