امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

۱۳ روستای بدون بیکار دیگر در استان معرفی شوند

کد خبر: 3848
زمان انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵ بعد از ظهر -
41 بازدید

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان:

۱۳ روستای بدون بیکار دیگر در استان معرفی شوند

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: ۱۳ روستای استان برای قرارگرفتن در طرح روستاهای بدون بیکار به منظور دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.

 

مهدی صمیمیان روز یکشنبه در آیین روز روستا و عشایر با حضور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در مسجد امام حسین(ع) روستای فولادمحله در شهرستان مهدیشهر افزود: اکنون روستاهای دهملا در شاهرود، محمد آباد و جودانه در میامی روستاهای بدون بیکار استان هستند و در نظر است از طریق پرداخت تسهیلات صندوق مهر امام رضا(ع) ۱۳ روستای بدون بیکار دیگر در استان معرفی شوند.

 

وی با اشاره به به افتتاح ۵۸ طرح روستایی با مشارکت ۸ دستگاه اجرایی در این آیین بیان کرد: استان سمنان در بحث اجرای طرح های عمرانی روستایی در کشور سال گذشته رتبه سوم را به دست آورد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵جمعیت استان  ۷۰۳ هزار نفر بود که ۱۴۱ هزار نفر آن جمعیت روستایی است، ادامه داد: هشت شهرستان، ۱۵ بخش، ۳۱ دهستان، ۲ هزار و ۲۲۰ آبادی و ۲۹۷ دهیاری در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: استان سمنان در کشور از لحاظ روستاهای دارای دهیاری رتبه اول را دارد و  ۸۰ درصد روستاهای استان از پوشش اینترنت برخوردارند.

صمیمیان با اشاره به بهره مندی ۴۱۵ آبادی و روستا در استان سمنان از آنتن‌دهی تلفن همراه، گفت:  ۵۰۱ روستا در استان از امکان ارتباط تلفنی و ۹۳ درصد روستاهای استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: ۹۹.۹ درصد روستاهای استان سمنان از انرژی برق استفاده می کنند و ۱۳۴ خانه بهداشت و ۳۱ مرکز جامع سلامت روستایی در روستاهای استان خدمات بهداشتی درمانی را به روستاییان ارائه می کنند.

بهره مندی۳۲۲ روستای استان سمنان از نعمت آب آشامیدنی روستایی و ۱۹۷  دستگاه ماشین آلات روستایی، و اجرای طرح هادی در ۲۹۷ روستای دارای دهیاری استان، از دیگر آمار ارایه شده از سوی صمیمیان در این نشست بود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان تاکید کرد: بیش از ۸۲۰ میلیارد ریال برای تامین آب روستایی و ۲۵۰ میلیارد ریال هم برای ساماندهی راه‌های روستایی استان در نظر گرفته شد.

۹۴۴ نفر در شوراهای اسلامی روستاهای استان سمنان عضویت دارند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری