امروز پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳

ورود سازمان بازرسی استان سمنان به ماجرای پیاده راه امام خمینی (ره) سمنان

کد خبر: 3902
زمان انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵ بعد از ظهر -
144 بازدید

بازرس کل استان سمنان؛

ورود سازمان بازرسی استان سمنان به ماجرای پیاده راه امام خمینی (ره) سمنان

 

بازرس کل استان سمنان گفت: بازرسی برای بررسی و رسیدگی به مشکلات پیاده‌راه امام خمینی(ره) سمنان ورود کرد و با همکاری دستگاه‌های مرتبط مشغول رسیدگی به مساله است.

 

حجت الاسلام علی اکبر رشیدزاده روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالروز تاسیس سازمان بازرسی بیان کرد: بازرسی کل در مورد اجرای مطلوب طرح ها و رعایت قوانین در تمام سطوح اجرایی دقت دارد و اکنون به بحث پیاده‌راه امام(ره) سمنان ورود کرده و بررسی‌های لازم را در دستور کار دارد.

 

وی یادآور شد: سازمان بازرسی براساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی ناظر بر اجرای صحیح قوانین و حُسن جریان امور دستگاه ها و سازمان ها است.

وی با اشاره به وظایف بازرسی عنوان کرد: نظارت بر دستگاه های اجرایی به صورت موردی، برنامه ای و فوق العاده صورت می گیرد که نتیجه بررسی ها به صورت پیشنهادهای اصلاح امور به دستگاه ها ارائه می شود  و تاکنون نیز ۲۶۰ مورد اصلاحی شناسایی و اطلاع رسانی شد.

رشیدزاده ادامه داد: تخلفات شناسایی کارکنان و مدیران  به هیات رسیدگی تخلفات و در صورت ارتکاب جرم به دادسرا ارجاع می شود و ۲۲۰ دستگاه اجرایی استان تحت نظارت و بازرسی قرار می گیرند.

بازرس کل استان سمنان اظهار داشت: در بازرسی های برنامه ای نیروهای نظارتی در دستگاه ها به صورت ۲ ماهه مستقر می شوند و در بازرسی های فوق العاده و سرزده تاکنون ۱۳۱ مدیر و کارمند متخلف به هیات رسیدگی تخلفات و دادسرا معرفی شدند.

رشید زاده گفت: در زمینه نظارت بر مناقصات و مزایده ها تاکنون بازرسان در  ۱۰۵ مورد معاملات دستگاه های اجرایی حضور داشته اند که در ۱۷ مورد تذکر داده شد و تعدادی از مزایده ها به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال لغو و تجدید شد.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای اقتصادی و صنعتی استان سمنان افزود: جهت رفع موانع تولید نیز تاکنون از ۳۱ واحد تولیدی بازدید شده است، ۳۹ مصوبه از مصوبات شوراهای اسلامی شهرهای استان سمنان از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری و درخواست ابطال ۱۸ مصوبه ارایه و تاکنون ۶ مصوبه جهت رعایت حقوق شهروندان باطل شد.

بازرس کل استان سمنان تصریح کرد: شکایت های مردمی در سامانه شکایات و اعلانات اداره کل بازرسی استان دریافت و رسیدگی می شود که تاکنون ۲ هزار و ۲۵۸ شکایت مردمی در سامانه ثبت شده است.

رشید زاده پیگیری مطالبات مردم را از جمله وظایف مهم بازرسی کل استان سمنان برشمرد و افزود: ایجاد ثبات اقتصادی در جامعه، انتصاب افراد دارای صلاحیت، نظارت بر دستگاه ها جهت جلوگیری از فساد و مبارزه قاطع با مفاسد به خصوص مفاسد اقتصادی، از جمله خواسته های مردم است.

بازرس کل استان سمنان خاطر نشان کرد: وظیفه مدیران تسهیل و تسریع امور است که در صورت سهل انگاری و بروز فساد برخورد جدی می شود و ترک فعل صورت می گیرد و  بر عملکرد مدیران ارشد استانی تمرکز ویژه ای خواهد شد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری