امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

سد فینسک با لحاظ تمام ملاحظات فنی و زیست‌محیطی اجرا می‌شود

کد خبر: 3920
زمان انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴ بعد از ظهر -
45 بازدید

علیزاده نماینده دامغان در مجلس؛

سد فینسک با لحاظ تمام ملاحظات فنی و زیست‌محیطی اجرا می‌شود

 

علی‌اکبر علیزاده‌برمی، نماینده مردم دامغان در خانه ملت و دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به برخی موارد رخ‌داده در جلسه اخیر کمیسیون کشاورزی که با حضور رئیس جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست، سخنان متفاوتی از سوی نمایندگان در ارتباط با انتقال آب بین‌حوضه‌ای مطرح شد و نماینده مردم ساری در مجلس انتقاداتی به اجرای طرح‌های مصوب داشت.

 

او اضافه کرد: سد فینسک یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در حوزه انتقال آب در دست اجرا بوده و برخی نمایندگان استان مازندران عقیده دارند که سمنان به دلیل سیاست‌های غلط و استفاده زیاد از حد آب در بخش صنعت، هم‌اکنون دنبال انتقال آب مازندران است؛ در صورتی که این استدلال صحیح نبوده و در همان جلسه نیز به این سخنان اعتراض جدی داشتیم.

 

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس سخنان زارعی، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی را غیرکارشناسی و غیردقیق توصیف کرد و گفت: احداث سد فینسک به‌طور دقیق محاسبه شده و بعد از محاسبات کارشناسی و در نظر داشتن شرایط زیست‌محیطی، مصوبه آن اخذ شده و در بودجه نیز ردیف گرفته است.

علیزاده‌برمی با اشاره به اینکه سد فینسک با لحاظ تمام ملاحظات فنی و زیست‌محیطی اجرا می‌شود و اظهارات نماینده ساری در مجلس را قبول نداریم، گفت: این سد با برآوردهای دقیق محیط‌زیستی اجرا شده و در عمل نیز این مسأله به اثبات رسیده و همه پیش‌بینی‌ها و ملاحظات زیست‌محیطی در آن در نظر گرفته شده است.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه این موارد به اطلاع رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز رسیده است، گفت: ما عقیده داریم انتقال آب در این بخش هیچ تغییری در شرایط منطقه ایجاد نخواهد کرد و اساساً انتقال آب در این حجم، بر کاهش سطح آبی دریای خزر نیز به هیچ وجه تأثیرگذار نخواهد بود.

علیزاده‌برمی بیان کرد: انتقال آب یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که باید برای توسعه هرچه بیشتر استان سمنان و تأمین آب شرب موردنیاز مردم در دستور کار قرار گیرد و کمیسیون کشاورزی مجلس از اجرای دقیق و کارشناسی سد فینسک حمایت می‌کند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری