امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

۱۰۴۹ تصادف جرحی معابر درون شهری استان در ۶ ماهه نخست سال جاری

کد خبر: 4036
زمان انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱ بعد از ظهر -
46 بازدید

رئیس پلیس راهور استان سمنان؛

۱۰۴۹ تصادف جرحی معابر درون شهری استان در ۶ ماهه نخست سال جاری

 

رئیس پلیس راهور استان سمنان تعداد تصادف های فوتی ۶ ماه نخست سال گذشته این استان را ۱۱ فقره خواند و گفت: تصادف های مذکور در ۶ ماه نخست امسال با ۲۷ درصد افزایش به ۱۴ فقره رسید.

 

سرهنگ ‌موسی بزرگی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان که در سالن جلسات ساختمان معاونت عمرانی استانداری سمنان برگزار شد افزود: تصادف های جرحی معابر درون شهری در استان سمنان در ۶ ماه نخست سالجاری، یک هزار و ۴۹ فقره است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶۸ درصد افزایش داشته است.

 

رئیس پلیس راهور استان سمنان بیان کرد: ۳۴ نقطه حادثه‌خیز در مجموع معابر شهری استان در سال ۱۴۰۰ احصاء شده که تاکنون  چهار نقطه آشکار سازی  و ۲ نقطه نیز ایمن‌سازی شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون اقدام موثری برای ایمن‌سازی نقاط حادثه خیز درون شهری استان صورت نگرفته که نیاز است این مهم به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

نبود توجه به جلو با ۳۰.۵ درصد و عدم ‌رعایت حق تقدم با ۲۷ درصد، بیشترین فراوانی علت تصادفات معابر درون شهری استان طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بوده است که سرهنگ بزرگی به آن اشاره کرد.

رئیس پلیس راهور استان سمنان ادامه داد: هم چنین سواری با ۷۱ درصد، بیشترین فراوانی نوع کاربری وسیله نقلیه در تصادفات معابر درون شهری طی ۶ ماهه نخست سال جاری را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: طی ۶ ماهه نخست سالجاری تعداد ۱۰۹ فوتی‌ ناشی از تصادف های جاده‌های در این استان ثبت شد.

سرهنگ تقی کبیری روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان که در سالن جلسات ساختمان معاونت عمرانی استانداری سمنان برگزار شد افزود: فوتی های ناشی از تصادف ها در محور های مواصلاتی استان طی ۶ ماه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۱ درصد کاهش یافت.

وی ابراز داشت: کاهش تعداد فوتی‌های حوادث جاده‌ای در حالی بوده است که در ۶ ماه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲.۴ درصد افزایش تردد در راه‌های استان به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: تصادف های منجر به جرح نیز در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰، میزان پنج درصد افزایش را نشان می دهد.

رییس پلیس راه استان سمنان تعداد کل تصادف ها در راه‌های استان (فوتی، جرحی و خسارتی) در ۶ ماه نخست سال جاری را نسبت به سال قبل با یک درصد کاهش اعلام کرد.

نبود توجه به جلو با ۶۶ درصد، بیشترین فراوانی از نظر علت تصادف ها در راه‌های استان در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ است که کبیری به آن اشاره کرد.

وی گفت: طی ۶ ماه نخست سال گذشته ، تعداد ۱۵ مورد تصادف اتوبوس مقصر در راههای استان به وقوع پیوست که این‌ میزان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، به ۲۳ مورد افزایش یافت.

کبیری تاکید کرد که به طور معمول در شبانه روز حداقل یک مورد اتوبوس دارای نقص فنی در راه های استان وجود دارد.

وی از شرکت‎های مسافربری خواست تا نسبت به بررسی کیفیت و سلامت اتوبوس ها در مبدا، اقدام کنند.

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: فرماندهی میدان در تصادفات، با ‌پلیس راه استان است و تقاضا داریم تا سایر دستگاه های متولی امر از اعلام نظر در خصوص تعداد فوتی ها و مجروحان خودداری کنند.

منبع : ایرنا

اشتراک گذاری