امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

گذری و نظری هفته / طنز سیاسی اجتماعی به قلم مسعود کلاهی

کد خبر: 4084
زمان انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱ بعد از ظهر -
43 بازدید

گذری و نظری هفته / طنز سیاسی اجتماعی به قلم مسعود کلاهی

ورود نامحرمان ممنوع!

موضوع محرمانه بودن اموال مسئولان به جنجال این روزهای کشور تبدیل شده است. عده‌ای مجلس یازدهم را که مدعی شفافیت می باشد را متهم می کنند و عده ای دیگر این مصوبه را مربوط به دوره های قبلی مجلس می دانند.

اما نکته مهمتر این است که همگی به دنبال مقصر هستند تا پیکان اتهامات به سمت برخی افراد نشانه رود. از مجمع تشخیص مصلحت نظام گرفته تا شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی. و جالب این است که هیچ کس به دنبال اصلاح آن و ملغی کردن این قانون عجیب و غریب نیست. البته اهمیتی هم ندارد چون در نهایت قرار نیست کسی از اموال مسئولان مطلع گردد. اصلا چه معنی میدهد که مردم بخواهند بدانند که مسئولان چقدر اموال دارند؟مگر مسئولان به تک تک خانه ها وارد می شوند و اموال مردم را بررسی می کنند؟نهایتاً به مردم می گویند لیست دارایی ها و خانه ها و شغل و تعداد فرزند و هر آنچه دارید را خودتان اعلام کنید تا به موقع برایتان انواع مالیات را ببریم! اما این دلیل نمی‌شود که مردم هم از مسئولان چنین توقعاتی داشته باشند! مسئولانی که قطعاً هرچه دارند با تلاش و کوشش به دست آورده‌اند و حاصل زحمات خدمتگزاریشان است. زحمات این عزیزان بوده که باعث شده مردم در رفاه و آسایش و عدالت باشند و خانه های لواسانی و ماشین های آلمانی و حساب‌های دلاری حداقل دستمزد هست که به برخی از مسئولان تعلق میگیرد. از آنجایی که آنها هم بسیار متواضع بوده و قصد خودنمایی را ندارند، نمیخواهند زندگی سخت  و مشقت بار خود را به مردم نشان دهند تا خدای ناکرده ریا گردد!!

 

البته نمایندگان و برخی از اعضای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام قول دادند که به زودی کسی که مسبب این قانون شده است را شناسایی کنند و به مردم معرفی کنند تا هرآنچه انتقاد است با آنها وارد گردد و با معرفی مقصران این پرونده نیز بسته شود و نیازی هم به اصلاح قانون نمی باشد!

 

 

 

بورس و رونق ماینر ها!

بورس ایران همچون یک سال گذشته به هیچ وجه حال و روز خوبی ندارد و زیان سهامداران پس از وعده های متمادی توسط مسئولان مختلف ادامه دارد! در حالیکه رئیسی در مناظره های انتخاباتی یکی از اولویت های خود را سر و سامان دادن به بورس اعلام کرده بود، اما همچنان این زیان ها ادامه دارد و توفیقی به حال سهامداران نشده است!

البته باید پذیرفت کرد که رئیس‌جمهور زمان اولویت را برای سر و سامان دادن بورس مشخص نکرده بود و احتمالاً با توجه به باقی ماندن تحریم‌ها و خالی بودن خزانه، همچنان قلک بورس برای دولتی ها خوشایند است و سهامداران حالا حالاها باید بدهی خود را بپردازند! مسئولان بورس هم که وضعیت تابلو بورس را همیشه قرمز می‌دیدند و آن رزق و روزی را نداشتند، مجبور به اقدامی برای امرار معاش شدند و به ناچار زیر زمین سازمان بورس را از بیکاری در آوردند و ماینرهای تولید رمز ارز را در آنجا راه اندازی کردند!! بدین شکل هم فعالیت در بورس ایران ادامه پیدا کرد و هم کمکی به تولید داخلی و ارزآوری و تامین هزینه عده ای مستمند گردید. عزیزان تولید کننده رمز ارز هم که بیشتر حواسشان به زیر زمین بوده، وقت آنچنانی برای حضور در طبقات بالایی نداشتند و گهگاهی تخلفات صورت می پذیرد که البته چون زیان آن متوجه سهامداران خرد می شد، آن هم خیلی مهم نیست!

همچنین جهت تامین بودجه داخلی و خودکفا شدن بسیاری از ادارات و ارگان ها، پیشنهاد شده تا همه دستگاه ها یک زیرزمین را برای خود در نظر بگیرند و ارزآوری و کسب درآمد تمامی تحریم ها را یک جا خنثی کنند! وزارت نیرو هم متعهد شود تا جمع آوری دستگاه های تولید رمز ارز را فقط متوجه افراد معمولی کند و با تولیدکنندگان خنثی کننده تحریم کاری نداشته باشد!

 

مواظب جراحی‌ها باشید!

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه ما مشکلات مردم را درک می‌کنیم و شرمنده آنها هستیم اعلام داشت به جراحی‌های بزرگ در اقتصاد ایران نیاز داریم. واقعاً باید مراتب تقدیر و تشکر خود را از آقای رضایی اعلام داریم که بالاخره مشکلات مردم را درک و احساس شرمندگی کرده اند. اما عزیزان خواهشمندیم مراقب جراحی های خود باشند و این جراحی موجب فوت بیمار نگردد!

همچنین در حین جراحی اگر امکان دارد بخش معده ما را برداشته تا دیگر شرمنده سر و صدای آن نباشیم! از آنجایی هم که شاهد گرانی دوباره اجناس هستیم و حتی قیمت لوبیا نیز به بیش از ۵۰ هزار تومان رسیده و این اندک خوشی ها نیز از مردم سلب شده است، امیدواریم در جراحیهای در نظر گرفته شده پول پنس، نخ، سوزن،  دستمزد، عمل جراحی، دستکش، خون تزریق شده به بیمار و کلیه هزینه های جراحی دوباره از بیمار اخذ نگردد و در نهایت با کلمه «متاسفم» دکتر مواجه نشویم!

 

تبریک هفته تربیت بدنی به خوب ها!

با آغاز هفته تربیت بدنی جا دارد تبریکات خود را خدمت چند تن از عزیزان این عرصه و دوستداران ورزش اعلام نماییم. اولین تبریک را خدمت مدیر کلی عرض می کنیم که در عرصه ورزش زحمات شایانی را برای استان کشیدند و با معرفی خودروی هوشمند قابلیت جابجایی صحنه تصادف و حتی راننده، تحول عجیبی را در عرصه تکنولوژی و ورزش با هم ایجاد کردند!

تبریک بعدی را خدمت کسانی اعلام می داریم که همیشه دوربین به دست در میادین ورزشی حضور داشته و خبر بازدید های آنها از ورزشکاران و اماکن مختلف ورزشی یک روز متوقف نشد و به همه اثبات شد میتوان بدون اینکه کاری را انجام داد هر روز در میادین حضور داشت!

تبریک بعدی را خدمت عزیزانی عرض می کنیم که با مدیریت و پشتکار خلاقانه خود در حال نابودی تیم های لیگ برتر و دسته اول و دسته دوم در رشته های مختلف فوتبالی هستند و به زودی این اندک انگیزه‌های فوتبالیست ها و فوتسالیستا و ساحلی بازان استانی را نیز از بین میبرند!

تبریک بعدی را خدمت کسانی اعلام می داریم که با سرعت بالای ورزشکاری خود موفق شدند گوشی برخی از عزیزان را به سرقت ببرند و در همان موقع از طریق گوشی آنها، پیام به فضای مجازی ارسال نمایند و موجبات ناراحتی شهروندان را فراهم کنند!

تبریک بعدی را خدمت مدیرانی اعلام می کنیم که با ترکیب کار سنتی و ورزش صنعتی توانستند بیلیارد استان را متحول کنند و نشان دهند که اگر در کار خود موفق نبودند اما علاقه ورزشی آنها تحولات عظیمی را رقم زده است!

اشتراک گذاری