امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

سفر رئیس جمهور به استان و چند نکته!

کد خبر: 4189
زمان انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ بعد از ظهر -
159 بازدید

یادداشت روز به قلم روح اله ساعدی؛

سفر رئیس جمهور به استان و چند نکته!

 

روزهای آینده، استان سمنان به دلیل میزبانی از سفر رئیس جمهور دوباره در سرتیتر خبرهای رسانه ای کشور قرار می گردد. برای اهالی رسانه و عموم مردم استان بویژه فعالان اقتصادی، گردشگری با توجه به وضعیت موجود کشور و برخی مشکلات ایجاد شده، این سفر در روزهای آغازین فعالیت دولت سیزدهم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کما اینکه شخص رئیس جمهور نیز در گفتگوی اخیر خود با مردم در پاسخ به سوالی درباره آثار واقعی سفرهای استانی و اینکه چقدر مصوبات آن رصد و پایش می‌شود، گفته است:” کارهای شش روز از هفته را در سطح ملی انجام می‌دهیم و یک روز هم به استانها می‌رویم؛ بالاخره حق استانهاست و وظیفه ماست که به استان‌ها سر بزنیم چرا که فقط در تهران مسئولیت نداریم.” وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام استانها هم گفته است:” متاسفانه برخی گرفتاری‌های ما به خاطر این است که پروژه‌ای در جایی شروع شده و بعد برای چند سال رها شده و الان دیگر دچار فرسودگی شده و باید یک کار مجدد انجام شود، که در سفرهای استانی پروژه‌ها شناسایی، بررسی و صورتجلسه می‌شود.”

 

واقعیت اینکه مردم،همواره مسؤولین را اینگونه دوست داشته اند. هر چند که برخی ها این سفرها را پوپولیستی و دارای آثار نامطلوب برشمرده اند، اما تجربه نشان داده که قطعا چنین سفرهای مسئولین ارشد نظام،دارای برکاتی است، به شرطی که مصوبات سفرها کارشناسی شده ارائه گردد، و عزمی برای تحقق آن باشد،ماندگارتر و فعالیت ها و اقداماتشان هم اثرگذارتر خواهد بود. به هر حال در آستانه اولین سفر رئیس قوه مجریه به استان سمنان در قامت عالیترین مقام اجرایی کشور، نکاتی خدمت  مخاطبان عزیز ارایه می گردد…

 

۱) مردم، مسؤولین و نخبگان استان، قدردان توجه ویژه رئیس محترم جمهور به استان سمنان هستند. استان در منظر نگاه رئیس جمهور جدید کشور، جایگاه ویژه ای دارد،که در سفر سال گذشته وی بعنوان رئیس قوه قضائیه شاهد برخی اقدامات آن بودیم.

 

۲) سفرهای اینچنین در ابعاد و جایگاههای مهم، استان را رسانه ای و شرایط مطلوبی را برای آغاز و انجام برخی فعالیت های بزرگ اقتصادی  صنعتی، معدنی، و گردشگری فراهم می نماید. لذا از این ظرفیت ها و فرصت های مهم نباید غافل شد.

۳) تردد و حضور مقامات در استان که در سایه تلاش ها و پیگیری های مسؤولین دلسوز استان انجام می شود، شناخت و معرفی استان به کشور را به دنبال دارد و این شناخت، منتهی به تصمیم های مهم و سرنوشت ساز برای استان ممتاز و برتر سمنان در سطح ملی می شود.

۴) عنایت و لطف شخصی رئیس محترم قوه مجریه به استان سمنان که این روزها منادی دلسوز و دغدغه مند مبارزه با فساد در کشور است، دارای ابعاد مهم و نکات ظریفی است که با تأیید سلامت نفس مدیران استانی، امیدآفرین تر و انگیزاننده تر شده است.

۵) صحبت ها، پیام ها، دیدارهای اداری و مردمی، و بازدید های رئیس جمهور در ساعات حضورشان در استان و نقاط محروم، یک پیام مهم برای همه و برای مسؤولین استانی دارد؛ «در هیچ شرایطی نباید مردم را فراموش کرد.» هر چند رئیس محترم جمهور که در پیشگاه نمایندگان ملت و قانون اساسی سوگند یاد کرده است، که تکلیف و وظیفه اجرایی در باب معیشت مردم دارد، اما مواضع، پیام ها و دفاعشان از حقوق مردم و تولید کنندگان که این بار از تریبون جامعه بزرگی به نام استان سمنان مطرح می شود، یادآور یک نکته مهم بود و آن هم اینکه؛ “برای رفع مشکلات کشور، می توان و می باید تلاش بیشتری انجام نمود.” قطعا شعار “ما می‌توانیم” در همه عرصه‌ها می‌تواند بن‌بست‌ها را بشکند. این سفر با اراده، تحرک، فعالیت و پویایی که در استاندار جدید استان و بسیاری از مدیران استانی سراغ داریم،می تواند روند توسعه و آبادانی استان و رفع مشکلات اساسی همچون تامین منابع آبی را تسریع ببخشد.لذا این حضور و سفر رئیس جمهور را در ایام ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) را به فال نیک می گیریم و برای به ثمر نشستن جوانه های پربرکت این حضور و سفر تاثیرگذار لحظه شماری می نماییم.

اشتراک گذاری