امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

گذری و نظری هفته / طنز سیاسی اجتماعی به قلم مسعود کلاهی

کد خبر: 4380
زمان انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴ بعد از ظهر -
200 بازدید

گذری و نظری هفته / طنز سیاسی اجتماعی به قلم مسعود کلاهی

شرایط جدید استخدامی!!

در تازه ترین اقدامی که دولت سیزدهم در راستای قانونمداری و شایسته سالاری انجام داده است قوانین مربوط به استخدام نیرو ها را تغییر داده تا خدای نکرده مدیران عزیز و دلسوز در انتصابات خود دچار تخلف قانون نشود و خدمات شایسته آن ها زیر سوال نرود!

در فرم جدید استخدامی گزینه های مختلف قید شده که بر حسب آن نوع شغل انتخاب می گردد. داشتن روابط حسنه، سفارشات ویژه، فشارهای دوستان، تهدید های نماینده، پوششی و سوپر پوشش بودن، داشتن پدر زن و یا پدر شوهر دارای ژن خوب، روابط فامیلی، فعالیت های گسترده در بالا رفتن از دیوار سفارت و خودشیرینی های دلبرانه از جمله شرایط جدیدی است که در فرم های استخدام آمده و عزیزان جویای کار با داشتن هر یک از آنها میتوانند گوشه ای از خدمت رسانی را بر عهده بگیرند.

 

البته نوع استخدام با توجه به شرایط درخواست کنندگان متفاوت است و داشتن هر یک از آیتم های بالا به کیفیت نوع روابط نیز بستگی دارد. مثلاً گاهی به دلیل داشتن آیتم های فراوان و کیفیت بالا میتوان حکم مشاوره در یکی از ارگانهای پولساز را گرفت و بدون هیچ گونه سختی، حقوق هنگفتی دریافت کرد و یا در شرایط بهتر میتوان مدیرعامل یکی از بزرگ ترین شرکت های مالی و تولیدی کشور شد.که البته این موارد خاص است و باید دید بین این شرکت کنندگان، کی میشه مدیر ایشالا!! چون نهایتا یکیشون خیلی خوبه و همگی بگید ماشالا!!

 

البته در این فرم استخدام شرایط خاصی هم برای جاماندگان در نظر گرفته شده است  که جاماندگان می‌توانند با نسبت دادن دولت به هر یک از دوره های تاریخی موفق، یک حق استخدام را برای خود رزرو کنند و در صورت مستمر بودن این شیرین کاریها، یک آیتم جدید را برای خود در فرم استخدام در نظر داشته باشند.

 

البته استفاده از خدمات شایان دولت فقط مربوط به استخدامی ها می باشد و سادات را هم در بر می گیرد. بهترین شرکت که عزیزان میتوانند با درخواست کتبی و حتی دیدن خواب، به یکباره خود را یکی از سادات تبدیل کند و فرزندان آن ها از خدمات تبلتی استفاده نمایند!!

در پایان زمینه موفقیت برای همگی خدمتگزاران، از تمامی کسانی که شرایط فوق را دارند خواهشمندیم هر چه سریعتر نسبت به معرفی خود سازمان استخدامی اقدام نمایند تا شرمنده دوستان و نزدیکان نشویم!!

 

مجوز دو ساعته!!

فوتبال ایران جایی است که می توان در طول یک سال نشست و نظاره گر بود و از شرایط لیگ همه چی رو هوا لذت برد و بدون هیچ گونه تغییری در شرایط موجود، در عرض دو ساعت مجوز حرفه ای را برای باشگاه ها گرفت!!

در این روش مدیریتی فوتبال که مدیران سفارشی و هیئت مدیره های آزمایشی نقش پررنگی را دارند، می توان با بدهی های فراوان و عدم حضور بانوان در ورزشگاه ها و نداشتن زمین اختصاصی و کلی ابهام در وضعیت مالی، مجوز حرفه ای را اخذ کرد و سر afc را به خیال خودمان کلاه گذاشت!!

فقط مانده ایم که مجوزی را که می توان در عرض ۲ ساعت اخذ کرد را چرا در عرض یک سال نتوانسته ایم به دست بیاوریم!!

البته از آنجا که مدیران ما مدیران شرایط بحران هستند و باید در لحظات بحرانی و پایانی به داد همه چی برسند، کلا به کارهای بلند مدت و برنامه ریزی شده و زمان‌بر اعتقاد ندارند و فقط می‌توانند در کمتر از چند ساعت مشکلات را حل کنند!اصلا کارهای فوری و آنی در تخصص مدیران دلسوز است.همچون خالی کردن جیب مردم در بورس در کمتر از چند دقیقه با خرید سهم در صف فروش و فروش در صف خرید، تصویب شهرستان شدن بسیار از نقاط در کمتر از چند دقیقه، تصویب صدها مصوبه سفر در کمتر از چند دقیقه و…

در کل مدیریت های دقیقه ای و ساعتی حال و هوای دیگری دارد و در بسیاری از موارد منافع خاصی هم نصیب افراد خاص میکند.مثلا با مدیریت بحران در عرض چند ساعت به یکباره برای مرغ و تخم مرغ مشکل ایجاد می شود و در عرض چند ساعت هم با واردات فراوان این مشکل حل میشود! یا بعضی صورت جلسه ها که ماه ها معطل مانده به دلیل سفر افراد خاص به شهری، امضا می‌شود و شیرین کاری ها به اوج خود می‌رسد!!

در هر صورت در بسیاری از موارد نباید به دنبال مدیریت های بلند مدت گشت و راه حل بسیاری از مشکلات در بحرانی شدن آن است!!

 

سفر استانی و وزرای کارآمد!

پنجشنبه و جمعه هفته جاری قرار است رییس جمهور به همراه اعضای کابینه به استان سمنان سفر کند و از نزدیک با مسائل و مشکلات استان آشنا شود.به همین دلیل برای هر شهرستان وزیری در نظر گرفته شده است تا بتوان در لحظه مشکلات را حل و فصل کرد. نکته جالب در این سفر نوع چینش وزرا در شهرستان های مختلف است که نشان می دهد پیشاپیش با مشکلات آنچنانی روبرو نباشیم و همه چیز گل و بلبل حل گردد.مثلا در شهرستان شاهرود و میامی به عنوان یکی از قطب های کشاورزی استان و با وجود کشاورزان فراوان و مشکلات عدیده، وزیر صمت به آنجا سفر می کند تا از نزدیک مسائل صنعت را در این شهرستان ها برطرف کند.از الان هم به وزیر محترم خسته نباشید می گوییم و اگر کارهای خانه مانده و بچه ها برای آخر هفته با پدرشان کار دارند، خیلی مزاحمشان نمی‌شویم.غیر از اینکه بخواهند با خانواده بیایند و به اقوام در شاهرود و میامی سر بزنند! در شهرستان سمنان هم با وجود صنایع فراوان، وزیر کشاورزی قدم رنجه می فرمایند و در سمنان با داشتن کمترین روستا حضور می یابند.در دیگر شهرستان ها هم خیلی اوضاع بهتری ندارد و به نظر در هر شهرستانی که موضوعیت ندارد، آن وزیر حضور می یابد.احتمالا وزیر گردشگری هم در همه شهرستان ها حضور می یابد چون برای تعطیلی گردشگری در کل استان بسیار تناسب دارد.

 

حضور ۶ درصدی!!

از خوش شانسی های استان سمنان این است که برخی نمایندگان می توانند در عرض کمتر از دو سال آمار بیکاری را در حوزه انتخابیه خود تا ۶ درصد کاهش دهند و مردم یک شهرستان و استان و کشور را انگشت به دهان بگذارند.این نمایندگان این قدر قابلیت دارند که در شرایط کرونایی و وضعیت وخیم اقتصادی و بدون ایجاد تحول، آمار اشتغال را دستخوش تغییرات کنند و بیکاری را به حداقل برسانند.با وجود این نمایندگان احتمالا تا پایان دوره نمایندگی، بیکاری عددی منفی را به خود خواهد دید و مجبوریم واردات نیروی کار داشته باشیم.به همین دلیل از رییس جمهور محترم درخواست داریم از وجود این نمایندگان در کابینه ی خود استفاده نمایند تا کل کشور در حسرت آمار بیکاری با عدد منفی نباشند!! به نظر رسیدن فرزندان و داماد ها و عروسان برخی از مدیران و پوششی ها و ژن خوبی ها به سن اشتغال در این دگرگونی بی تاثیر نیست و باید این تحول را مدیون این عزیزان باشیم.

همچنین می توان با تالیف کتاب «کاهش بیکاری با دستان خالی»، روش های مدیریتی جدید را به دنیا صادر کنیم و برای چندمین بار الگویی در مدیریتی جدید باشیم!!

از وزیر کار و رفاه اجتماعی نیز خواهشمندیم محترمانه جای خود را به نمایندگان کاهش دهنده ی آمار بیکاری دهد و بیش از این مردم را چشم انتظار نگذارد. الگوی نمایندگی برای استان نیز از امروز می تواند اجرایی شود تا این همه الطاف مدیریتی شامل حال هم استانی ها گردد.

اشتراک گذاری