امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

اشتغال مشکل اساسی شهرستان های شاهرود و میامی

کد خبر: 4428
زمان انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳ بعد از ظهر -
43 بازدید

خانی نماینده شاهرود و میامی در مجلس؛

اشتغال مشکل اساسی شهرستان های شاهرود و میامی

 

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان منطقه طی ۶ سال اخیر با سرمازدگی مواجه هستند و برای جبران این خسارت ها، حمایت خاص و جدی از سوی دولت انجام نشد.

 

علی اصغر خانی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان با حضور آیت الله رییسی رییس جمهوری در سالن هلال احمر سمنان بیان کرد: مشکل اساسی شاهرود و میامی اشتغال جوانان است و در حالی که میانگین بیکاری کشور ۱۱ درصد است، حدود ۲۸ درصد از جوانان این منطقه بیکار هستند.

 

وی آب را یکی دیگر از مشکلات منطقه دانست و افزود: در شهرستان شاهرود در هر ثانیه ۱۰۰ لیتر کمبود آب داریم که اگر در این زمینه جدی ورود نکنیم، در تابستان سال آینده با کم آبی و بحران آب روبرو هستیم.

خانی تصریح کرد: شرکت سیمان بیارجمند یکی از طرح‌های مهم شهرستان است که سال‌ها نیمه تمام باقی مانده، در حالی که حدود ۸۰ درصد از سهامداران آن ، مردم محروم میامی، بیارجمند و کالپوش هستند و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است که امیدواریم با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت تا ۲ سال آینده تولید در این واحد صنعتی آغاز شود.

وی اضافه کرد: فرودگاه شاهرود در دولت قبل، رسما به عنوان فرودگاه بین الملی اعلام شد و با وجود ظرفیت تخصصی و فنی آماده به خدمت رسانی است اما طی سه سال اخیر هیچ پروازی نداشته است.

نماینده مردم شاهرود و میامی گفت: حدود ۴۰ درصد صنایع تولیدی و صنعتی شهرستان شاهرود تعطیل و یا در حال تعطیل شدن است که امیدواریم با توجه به بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت، در آینده نزدیک مصوبات خوبی را برای خروج این واحدها از رکود شاهد باشیم.

اشتراک گذاری