امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

نیاز به انتقال و تامین آب در استان جهت تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی

کد خبر: 4431
زمان انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱ بعد از ظهر -
46 بازدید

گلرو نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس؛

نیاز به انتقال و تامین آب در استان جهت تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی

 

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر گفت: دستور و تخصیص اعتبار برای ادامه اجرای طرح سد فینسک و انتقال آب خزر، خواسته مردم منطقه است.

 

عباس گلرو عصر پنجشنبه در شورای اداری استان سمنان به ریاست آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهوری و با حضور مقامات استان در سالن هلال احمر سمنان، صنعت، آب شرب و کشاورزی را از مشکلات منطقه دانست و افزود: ۲ طرح اجرای سد فینسک و انتقال آب خزر به استان سمنان در دستور کار جدی دولت قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: سد فینسک با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار و دارا بودن تمام مجوز های لازم، امروز متوقف است که طبق قانون اگر بخواهیم بر اساس لابی و فشار، طرحی را متوقف کنیم بدون شک سنگ روی سنگ بند نمی‌شود که تقاضامندیم دستور ادامه عملیات در همین سفر داده شود.

گلرو با اشاره به ظرفیت قطب دامپروری مهدیشهر و ضرورت صدور مجوز مرز هوایی برای فرودگاه سمنان توسط کمیسیون سیاسی و دفاعی، اظهار داشت: عده ای بیان می‌کنند نمایندگان چرا در بحث انتخاب استاندار و موارد دیگر دخالت می‌کنند، بلکه باید بدانند نماینده مجلس حق دارد که نظارت کند و به نفع مردم دخالت داشته باشد.

گلرو به مشکلات زیرساختی در شهرستان سرخه اشاره کرد و افزود: شهرستان سرخه به تازگی الحاقیه شهرستانی خود را دریافت کرده است که انتظار داریم تا زیرساخت های توسعه برای منطقه دیده شود.

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر خاطرنشان کرد: دانشگاه فرزانگان سمنان یکی از مراکز علمی ویژه خواهران سمنان بود که با دانشگاه سمنان ادغام شده است و انتظار داریم تا طبق دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ مراکز علمی تک جنسیتی، این دانشگاه به صورت مستقل و به عنوان مطالبه بانوان و خانواده‌های سمنان حفظ شود.

اشتراک گذاری