امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

حاشیه‌‌نگاری سفر حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور و تعدادی از وزرای دولت سیزدهم به استان سمنان

کد خبر: 4475
زمان انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵ بعد از ظهر -
46 بازدید

استان سمنان، ایستگاه نهم سفرهای استانی رئیسی؛

حاشیه‌‌نگاری سفر حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور و تعدادی از وزرای دولت سیزدهم به استان سمنان

 

رئیس‌جمهور در نهمین سفر استانی خود پنج‌شنبه، سیزدهم آبان ۱۴۰۰ در صدر هیأتی از وزرا و مسؤولان از طریق فرودگاه سمنان وارد استان سمنان شد. خلاصه ای از اهم حاشیه های این سفر را در زیر می خوانید:

 

در انتخاب وزرا برای بازدید از شهرستان‌ها اوج کج‌سلیقگی مشهود بود که در این سفر وزیر دادگستری به صنعتی‌ترین شهرستان استان (گرمسار) رفت، وزیر صنعت به قطب کشاورزی استان (شاهرود) رفت، وزیر بهداشت و درمان در دامغان، تاریخی‌ترین شهرستان استان حاضر شد.

 

در برنامه‌های سفر و حتی برنامه‌های وزیر بهداشت و درمان، علیرغم وضعیت قرمز کرونایی در استان، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشد.

بازدید بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت از بیمارستان براداران رضایی با اعتراضات شدید مردمی همراه بود، که پوشش گسترده‌ای در رسانه‌ها پیدا کرد.

ابراهیم رئیسی سفری کوتاه به شهرستان مهدیشهر داشت و در سیاه‌چادر از پیش آماده شده به شکل سرزده!!!! حضور پیدا کرد.

رئیس‌جمهور در جریان سفر به مهدیشهر برای دقایقی با کارگران فضای سبز شهرداری به خوش و بش پرداخت و از حقوق دریافتی‌شان پرسید و بعد از شنیدن جواب، با گفتن جمله خدا برکت بدهد، صحنه را ترک کرد!!!

رئیس‌جمهور عصر روز پنج‌شنبه در جلسه‌ای با عنوان نشست با نخبگان و اقشار شرکت نمود، اما ملاک دعوت از افراد حاضر در این جلسه از طرف استانداری سمنان مشخص نشد.

رئیس‌جمهور در نشست دیدار با نخبگان در جمله‌ای عجیب گفت: بالاخره خانم‌ها خانم هستند. که منظور وی از این جمله قابل درک نبود.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین بر عدم بکارگیری زنان در شیفت‌های کاری در شرکت‌های خصوصی و ادارات دولتی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در استان در بخشی از سخنانش به نگرانی دلواپسان در خصوص تسریع در فرآیند انتصابات و لزوم برکناری افراد غیرهمسو اشاره کرد. این درحالیست که سیدابراهیم رئیسی بارها دولت را فراجناحی خوانده بود و چندی پیش در مصاحبه تلوزیونی اعلام داشت، در انتخاب کابینه برخی افراد را برگزیدم که مطمئن بودم حتی به من رای ندادند.

عمده صحبت‌ها و مطالب نماینده ولی‌فقیه در استان در جلسه شورای اداری مبنی بر مشکلات حوزه علمیه و بکارگیری روحانیون در مدارس و گسترش مدارس امین (با حضور روحانیون) بود.

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، در سخنانی عجیب حل مشکل بی‌آبی استان را با مدیریت پساب و نصب چند لوله معمولی میسر دانست که آن را هم گفت در استان انجام شود. وی هیچ اشاره‌ای به پروژه انتقال آب دریای خزر به استان سمنان نداشت و سخنان وی در مورد سد فینسک نیز گذرا و ناامیدکننده بود.

محرابیان بارها سد روزیه را سد روزی عنوان کرد و تاکید داشت که آب مورد نیاز سمنان را تامین می کند و کمبود آب نداریم.

سخنان محرابیان در جلسه با واکنش استاندار و دو نماینده استان در مجلس و بخصوص اعتراض علی‌اصغر خانی نماینده شاهرود همراه شد، که در حال تبدیل به جدال لفظی بود.

استاندار سمنان برای مدیریت این تنش شروع به صحبت در جهت لزوم رفع مشکل بی‌آبی استان داشت که در این حین شبکه سمنان، پخش زنده تلوزیونی را با صحبت‌های مجری و پخش آهنگ قطع کرد و بعد از چند دقیقه مجددا پخش زنده شروع شد.

رییس‌جمهور هم در سخنانش برای رفع مشکل بی‌آبی استان، فقط به لزوم مدیریت منابع اشاره کرد و صراحتا حرفی از انتقال آب بین حوزه‌ای و حتی تسریع ساخت سد فینسک و یا حل فوری مشکل انتقال آب چشمه‌های قطری به شاهرود نداشت.

صحبت از مشکلات زیست‌محیطی استان و بخصوص مطالبه‌ی گسترده مردم شاهرود درباره حفظ قله شاهوار، یکی از حلقه‌های گمشده صحبت‌های تیم دولت بود.

پوشش اخبار سفر فقط توسط برخی خبرنگاران و به شکل گزینشی از طرف روابط‌عمومی استانداری سمنان انجام شد که موجب اعتراض تعدادی از خبرنگاران در شبکه های اجتماعی بود.

در انتهای نشست خبری یکی از خبرنگاران بصورت فی‌البداهه شروع به صحبت راجع به مشکل کم‌آبی استان خطاب به رئیس‌جمهور نمود و از رییس جمهور خواهش کرد تا مشکل آب استان را حل کند که رییسی گفت خواهش نیاز نیست، وظیفه ماست.

سیدابراهیم رئیسی در پاسخی مبهم گفت: به آقای استاندار می‌گویم کارگروهی تشکیل دهند و مردم را مستمرا در جریان پیشرفت کار قرار دهند و به مردم بگویند الان به چه نقطه‌ای رسیدیم.

از شب گذشته موجی از انتقادات از سوی شهروندان و موثرین در شبکه‌های اجتماعی و افکار عمومی استان راجع به سیاست‌های دولت درباره حل مساله آب استان و دستاوردهای سفر به استان سمنان به راه افتاده است‌.

اشتراک گذاری