امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

نماز جمعه این هفته ۱۴ آبان ۱۴۰۰؛

کد خبر: 4471
زمان انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸ بعد از ظهر -
40 بازدید

نماز جمعه این هفته ۱۴ آبان ۱۴۰۰؛

با ائمه جمعه استان سمنان

 

سمنان

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای این شهر ضمن بیان اینکه خوشبختانه در استانی زندگی می‌کنیم که ازنظر وجود عناصر و معادن بسیار غنی است، ابراز داشت: اما این موضوع نباید منتهی به خام فروشی از معادن شود که متأسفانه این‌یک معضل جدی در بهره‌برداری از برخی معادن استان است.

 

وی بابیان اینکه در بهره‌برداری از معادن باید واحدهای فرآوری نیز در همان محل راه‌اندازی شود، افزود: توجه به این موضوع می‌تواند منتهی به تولید ثروت برای استان و همچنین جلوگیری از بیکاری و ارتقا اشتغال منطقه شود که این نکات از مواد مورد تأکید سفر رئیس‌جمهور به استان بوده است.

 

امام‌جمعه سمنان بابیان اینکه کارگروه بررسی مشکلات تأمین آب استان باید هر چه زودتر تشکیل شود، ابراز داشت: تأکید رئیس‌جمهور در سفر به استان نیز حل مشکلات مردم بود و امروز استان سمنان از کمبود آب رنج می‌برد لذا انتظار می‌رود مصوبات لازم پیرامون حل معضلات عملیاتی شوند.

مطیعی بابیان اینکه استان سمنان به لحاظ گردشگری ظرفیت‌های خوبی دارد، تصریح کرد: توجه به رونق صنایع‌دستی می‌تواند ضمن بهبود معیشت هنرمندان در اشتغال‌زایی و اقتصاد استان نقش داشته باشد لذا با توجه به این امر می‌بایست پیوست فرهنگی در بخش‌های مختلف تعریف شود.

وی بابیان اینکه حضور حجت‌الاسلام رئیسی در استان سمنان برکات خوبی به همراه داشت، افزود: انتظار می‌رود مسئولان پیگیر مصوبات سفر برای پاسخ به مطالبات مردمی نیز باشند تا آثار و برکات این سفر بیش‌ازپیش نمایان شود.

شاهرود

حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه با اشاره به اینکه مسئولان فقط وعده ندهند بلکه به دنبال عملیاتی شدن آنها نیز باشند، ابراز کرد: تأمین آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی سه اولویت مهم در شهرستان شاهرود است.

وی با بیان اینکه با وجود خشکسالی و کم آبی فراوان، اگر آب مورد نیاز این شهرستان تأمین نشود، آینده وخیمی پیش روی این منطقه وجود دارد، ابراز کرد: در صورت تداوم شرایط مردم شاهرود باید برای زندگی به شهرهای دیگر بروند همانطور که امروز بسیاری از روستاهای بی ارجمند خالی از سکنه است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه باید برای مشکل آب شهرستان اقدام عاجلی کرد چرا که حفر چاه به جای احداث سد، یک نسخه قدیمی و مُسکن موقتی محسوب می‌شود، گفت: متأسفانه در گذشته مسئولان به وعده‌هایشان به خصوص در زمینه آب و تصفیه خانه عمل نکرده‌اند و امروز مشکلات عدیده‌ای گریبان گیر شاهرود است.

امینی با بیان اینکه یک چهارم آب شرب با اهمیت شاهرود به دلیل فرسودگی لوله‌های انتقال هدر می‌رود و کسی پاسخگو نیست، گفت: ۲۰ سال است که تصفیه خانه فاضلاب شاهرود به حال خود رها شده و مسئولان برای آن کاری نمی‌کنند در حالی که پساب ناشی از این زیرساخت می‌تواند کمک‌های شایانی را به شهرستان در زمینه آب کند.

وی با بیان اینکه سوال بزرگ مردم این شهر این است که چرا طرح‌های آب و فاضلاب این شهرستان مدت‌های زیادی به طول کشیده و اجرا نمی‌شوند؟ گفت: همه اذعان دارند که در آینده بر سر آب جنگ به راه خواهد افتاد اما مسئولان دولتی برای آب شاهرود چه اقدامی کرده‌اند؟

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مصلای این شهرستان از دیگر پروژه‌هایی است که سال‌های سال رها شده و اقدامی برای تأمین اعتبار و تکمیل آن نمی‌شود، بیان کرد: مصلا می‌تواند زیرساخت و امکان خوبی را برای تمام شهرستان فراهم کند اما تاکنون هیچکدام از قول‌ها و وعده‌های مسئولان درباره این طرح عملی نشده است.

امینی در دیگر بخش سخنان خود با اشاره به اقتدار ایران اسلامی به خصوص سپاه پاسداران در زمینه دفاع از کشور، تاکید کرد: یک بار دیگر شکست مفتضحانه آمریکا در برابر اقتدار ایران اسلامی، نشان داد که قدرت پوشالی آمریکا رو به افول است.

وی افزود: دزدی نفت آخرین اقدام آمریکا نیست و توطئه آن‌ها ادامه خواهد داشت، همانطور که وقتی دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را تسخیر کردند با انبوهی از مدارک از بین برده شده درباره این توطئه‌ها علیه ایران و مردم ایران اسلامی روبرو شدند که نشان می‌دهد توطئه‌ها از دیرباز بوده و همچنان هم ادامه دارد لیکن باید هوشیار بود.

دامغان

حجت‌الاسلام عباسعلی جیرانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان به میزبانی مصلای امام (ره) با اشاره به سفر روز گذشته رئیس جمهور به استان سمنان و همچنین بررسی مسائل و مشکلات دامغان در حوزه بهداشت و درمان، تاکید کرد: امیدواریم در این سفر نیازهای شهرستان در بخش‌های بهداشت و درمان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نیازها و کمبودهای حوزه بهداشت و درمان این شهرستان قابل توجه است و فقدان پزشک متخصص سبب می‌شود تا مردم به شهرهای دیگر مراجعه کنند، افزود: مردم دامغان حتی برای مشکلات ابتدایی خود نیز به شاهرود و سمنان سفر می‌کنند که این امر به خصوص در دوران کرونا مشکلاتی را برایشان پدید می‌آورد.

امام جمعه موقت دامغان با بیان اینکه ایجاد بیمارستان دوم در این شهرستان یک ضرورت است، گفت: مسئولان باید به فقدان پزشک متخصص نگاه ویژه‌ای داشته باشند چرا که حتی اگر بیمارستان دوم و سوم هم با تمام امکانات در دامغان دایر شود، بدون پزشک متخصص کاری از پیش نخواهیم برد.

جیرانی در دیگر بخش سخنان خود با اشاره به اقتدار و عزت نیروی دریایی سپاه و ارتش ایران و اشراف اطلاعاتی و امنیتی کشورمان، گفت: این اقتدار در خنثی سازی عملیات سرقت نفت جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی به نمایش گذاشته شد و ذلت آمریکا را به جهانیان نشان داد.

وی با بیان اینکه در آستانه ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار اقتدار ایران اسلامی در برابر آمریکا کام مردم را شاد کرد، افزود: جلوگیری از سرقت نفت ایران توسط آمریکایی‌ها در واقع بار دیگر نشان ذلت را بر پیشانی آمریکا کوبید.

امام جمعه موقت دامغان با بیان اینکه ایران امروز با چهار دهه قبل تفاوت کرده است، بیان داشت: امروز ایران اسلامی اجازه نمی‌دهد که حتی آمریکا به کشور ما جسارت کند.

آرادان

حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) ضمن گرامی داشت یاد شهدای ۱۳ آبان، تاکید کرد: این روز یادآور تبعید امام خمینی (ره) بعد از اعتراض به قانون کاپیتولاسیون است که ابتدا ایشان را به زندان و سپس به تبعید فرستادند. امروز جوانان باید بدانند که در دوران طاغوت آمریکایی‌ها در ایران فراوان بودند و مشکلات زیادی را نیز پدید می‌آوردند تا جایی که حتی به نوامیس مردم تعرض می‌کردند حال آنکه قانونی توسط مجلس مصوب شد که کارکنان آمریکایی مصونیت قضائی داشته باشد که این یک نوع تحقیر مردم ایران بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بعد از چند ماه که از زندان آزاد شدند، علیه این قانون سیاه فریاد بلند کردند، افزود: شرایطی در آن دوران پیش آمده که اگر یک امریکایی شاه مملکت را با ماشین زیر بگیرد و یا به مرجع تقلیدی اهانت کند، نباید بازخواست شود اما اگر یک ایرانی یک سگ آمریکایی را بزند، باید محاکمه شود لذا امام فرمود که باید به فریاد اسلام برسید و همین بیان شجاعانه مانند پتکی بر فرق حکومت شاهنشاهی فرود آمد و همین امر سبب تبعیدشان شد.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه ۱۳ آبان همچنین یادآور مبارزه با استکبار است، تاکید کرد: در روز ۱۳ آبان دانش آموزان ندای مرگ بر آمریکا سر دادند و آنجا بود که تعداد زیادی از این دانش آموزان شهید شدند و امام خمینی (ره) به مناسبت شهادت این عزیزان پیام مهمی را صادر کردند. این روز نشان می‌دهد که نوجوانان این مرز و بوم همچون قاسم بن الحسن و عبدالله بن الحسن، بهنام محمدی، محمد حسین فهمیده و شهید متولی و… پشتیبان انقلاب و اسلام هستند.

شریفی نیا با بیان اینکه سومین رویداد ۱۳ آبان مربوط به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است، ابراز کرد: سفارت برای تعاملات سیاسی و دیپلماتیک و اقتصادی با دیگر کشورها است اما سفارت آمریکا به نام سفارت خانه بود اما در پشت صحنه محلی برای توطئه چینی و فتنه انگیزی و ارتباط با بنی‌صدر و… ایجاد شده بود حتی جالب اینجا است که وقتی دانشجویان قصد ورود به سفارت را داشتند، آمریکایی‌ها تمام اسناد توطئه‌هایشان را از بین برده بودند این امر نشان چه می‌دهد؟

وی در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه بازهم بازی پلیس بد توسط اروپایی‌های عهد شکن و حقه باز و مکار در نشست گروه ۲۰ در کشور ایتالیا صورت گرفته است، ابراز کرد: این کشورها باز هم بیان کرده‌اند که ایران در مقوله هسته‌ای همکاری نکرده و اجازه بازرسی به غرب را نمی‌دهد دوباره سعی دارند تا از عباراتی مانند دخالت ایران در منطقه، سلاح اتمی و… استفاده کنند لذا درباره این موضوع باید گفت این کشورها هراس و ترس بزرگی از خفت و خواری است که آمریکا در افغانستان و سوریه، عراق و… دچار شده و در ثانی شاهد هستند که روز به روز پایگاه‌های آمریکا و همدستانش در منطقه متزلزل می‌شود.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه غرب نگران و عصبانی از سوخت رسانی ایران اسلامی به لبنان است، ابراز کرد: سید حسن نصرالله اعلام داشت که این کشتی‌ها جزئی از خاک لبنان هستند و اگر اسرائیل تعرضی به این کشتی‌ها کند، با او برخورد می‌شود و شاهد بودیم که اسرائیل جرأت نداشت تا اقدامی کند لذا امروز دشمنان نگران و ناراحت هستند که نمی‌توانند کاری کنند.

شریفی نیا همچنین گفت: از سوی دیگر امروز شاهد شکست مفتضحانه آمریکا در موضوع سرقت نفتکش ایرانی هستیم که با دلیری سپاه پاسداران به نتیجه نرسید و یک پیروزی بزرگ را برای ما رقم زد. از سوی دیگر باید گفت تیم مذاکره کننده ما با غرب تا چند روز دیگر راهی می‌شود اما این بار با تحولاتی که رخ داده، با دست پر و از موضع بالا وارد مذاکرات خواهد شد.

وی در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه دولت سیزدهم در حال تلاش است و قطعاً بدانید رئیس جمهور و دولت انسان‌های با تقوایی هستند و خدا انسان‌های خوب را تنها نمی‌گذارد. چطور در این سه ماه در مقوله واکسیناسیون موفق هستیم و حتی رکورد واکسن را در کشور ثبت می‌کنیم اما در دولت قبل اعلام می‌شد که ما واکسن خریداری کرده‌ایم اما پشت دیوار اف ای تی اف گیر کرده است و تا قراردادها و مذاکراتمان با دنیا به نتیجه نرسد به ما واکسن نمی‌دهند! سوال ما از این افراد این است که مگر در این ماه‌ها که واکسن وارد کشور شده، مذاکرات به نتیجه رسیده است؟

امام جمعه آرادان با اشاره به اینکه دولت قوی و مردمی حجت‌الاسلام رئیسی در مقوله گرانی و مسکن و.. وارد خواهد شد، تاکید کرد: تفاوت دارد بین رئیس جمهوری که در میان مردم است و حتی به سیاه چادر عشایر سر می‌زند تا رئیس جمهوری که حتی یک ماه از اتاق خود بیرون هم نمی‌آمد و حتی وقتی که برای رنگ کردن محاسنش می‌گذاشت بیشتر از وقتی بود که برای مردم در نظر می‌گرفت.

شریفی نیا با بیان اینکه رئیس جمهور در بین مردم حضور پیدا می‌کند، گفت: در سفر استانی مردم یکی یکی مشکلات و گرفتاری هایشان را مطرح می‌کردند و اینگونه مسئولان امروز بین مردم هستند نه دولت و معاون رئیس جمهوری که با کفش روی فرش زلزله زدگان می‌رفتند نه آن رئیس جمهوری که با خودروی شاسی بلند حتی در کارخانه از ماشین پیاده نمی‌شود و شیشه خودرو را پایین هم نمی‌دهد. این تفاوت دولت سیزدهم و دوازدهم است.

وی گفت: دولت قبل چقدر مایحتاج مردم، روغن و دارو و… را نگه داشت تا تاریخ مصرف آنها بگذرد اما در اختیار مردم قرار نگرفت و باید به حال این موضوع گریست.

مهدیشهر

حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدی‌شهر به میزبانی مسجد المهدی این شهر ضمن بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان برکات زیادی به همراه داشت و باعث حل بسیاری از مشکلات موجود شد، ابراز داشت: آیت‌الله رئیسی به‌محض ورود به استان در شهرستان مهدی‌شهر حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات بخش عشایری منطقه قرار گرفت.

وی بابیان اینکه مجتمع بزرگ دام‌پروری راه‌اندازی و این خود گام بسیار بزرگی برای ایجاد اشتغال خواهد بود، افزود: با دستور رئیس‌جمهور تأمین علوفه و نهاده دامی انجام و اعتبارات لازم برای راه‌ها و آب‌رسانی عشایر استان مصوب شد.

امام‌جمعه مهدی‌شهر بابیان اینکه این شهرستان از استعدادهای خوبی در حوزه گردشگری برخوردار است، ابراز داشت: در سفر وزیر گردشگری به مهدی‌شهر این نکته مطرح شد که مهدی‌شهر شهرستان گردشگری اعلام و زیرساخت‌های آن تقویت شود و همچنین برای منطقه و غار دربند نیز تجهیزات لازم در اختیار قرار گیرد.

بارانی بابیان اینکه ایشان همچنین از کارخانه تعطیل‌شده پاتریس هم بازدید کردند، تصریح کرد: در این کارخانه قرار است ساخت تایر خودرو راه‌اندازی شود که با بهره‌برداری از آن‌یک هزار و ۳۰۰ نفر جذب و این خود باعث رفع بیکاری و ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی بابیان اینکه در سفر وزیر جهاد کشاورزی به مهدی‌شهر مشکلات این بخش نیز شفاهی و کتبی گفته شد، افزود: در نشست شورای اداری تمامی موارد توسط وزیران مطرح و مصوبات خوبی به تصویب رسید که امیدواریم با همکاری فرماندار و نماینده این اعتبارات جذب شود.

به گزارش مهر، اجرای عملیات غرورآفرین نیروی دریایی سپاه در دریای عمان که منجر به شکست مفتضحانه آمریکایی‌ها در منطقه شد دیگر محوریت سخنان این هفته امام‌جمعه مهدی‌شهر بود.

میامی

حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع با اشاره به سفر روز گذشته رئیس جمهور به استان سمنان، بیان کرد: مردم زیر بار فشار اقتصادی و تورم معیشتی هستند اما با تحول در ارتباط با انتخابات و روی کار آمدن دولت سیزدهم، امیدها در دل‌های مردم روشن شده است.

وی با بیان اینکه انتظار نداریم که یک شبه تمام مشکلات حل شود اما اقدامات رئیس جمهور نشان داده که امید برای رخ دادن اتفاقات مثبت در کشورمان پدید آمده است، ابراز کرد: سیاست دولت رئیسی و حضور هفتگی به استان‌های کشور نشان داده که دولت توجهی به مردم دارد، یکی از ویژگی‌های رئیسی این است که در سفر به نقاط محروم بدون حجاب و واسطه پای درد دل مردم می‌نشیند.

امام جمعه میامی با بیان اینکه مشکلات و ظرفیت‌ها در سفرهای استانی رئیس جمهور بررسی، احصا و دسته بندی می‌شوند و مجموع اقدامات نشان می‌دهد که نتایج و برکات سفر رئیس جمهور به استان سمنان نیز مثبت بوده است، تاکید کرد: همین ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که اعتماد مردم در حال افزایش است.

صفایی پور با بیان اینکه معاون مناطق محروم ریاست جمهوری به میامی سفر داشت تا از نزدیک در جریان مشکلات شهرستان قرار گیرد، بیان داشت: درد مردم منطقه میامی و کالپوش مطرح شده که جای تقدیر و تشکر دارد چرا که بالاخره دولت به ۱۲ روستای منطقه فرومد از نعمت گاز محروم هستند و چهار، پنج روستا در منطقه پل ابریشم که مردم در دشوارترین شرایط زندگی می‌کنند، نگاه ویژه داشته است.

وی با بیان اینکه میامی بیشترین رأی را در انتخابات دو دوره اخیر ریاست جمهوری به حجت‌الاسلام رئیسی داده شده است، گفت: مقوله معادن میامی از جمله دیگر موضوعات و مطالبات بود که در سفر رئیس جمهور مطرح شد و خوشبختانه سخنان مردم به گوش رئیس جمهور رسید و حتی وی در نشست خبری به موضوع یک درصد حق روستاهای همجوار معادن اشاره کرد که می‌تواند در توسعه میامی مؤثر باشد.

امام جمعه میامی با بیان اینکه رئیس جمهور دستور داد که قانون سهم روستاها از معادن از همین شنبه اجرایی شود، گفت: سال‌ها است که ما سوال می‌کنیم درآمدهای فراوان معادن میامی در کجا خرج می‌شود؟

صفایی پور افزود: درصدی که می‌بایست معادن و صنایع به مردم روستاها و شهرهای همجوار بدهند چقدر می‌تواند در توسعه روستاها و شهرها کمک یار شوراها و دهیاری‌ها باشد؟ معادن امروز منابع میامی را می‌برند فضا و بهداشت را آلوده و تخریب می‌کنند و از سوی دیگر مردم می‌مانند و زباله‌ها؛ در حالی که ذخایر ارزشمندشان از دست رفته است.

بسطام

حجت الاسلام سید علی رضوی نسب بعد از ظهر آدینه در جمع مردم به میزبانی امامزاده محمد (ع) بسطام با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان سمنان، تاکید کرد: باید از سفرهای ساده، مردمی و کم هزینه هیئت دولت تشکر کرد اما استان سمنان فقط مرکز استان نیست.

وی با بیان اینکه شرق استان سمنان و به ویژه منطقه بسطام در سال‌های گذشته همیشه مورد تبعیض و بی عدالتی قرار گرفته است، افزود: بیکاری برخلاف غرب، در شرق استان سمنان بیداد می‌کند و علت بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی نیز همین بیکاری جوانان است لیکن امیدواریم برنامه‌ای برای رفع این تبعیض‌ها در نظر گرفته شود.

امام جمعه بسطام با بیان اینکه بهتر بود در برنامه‌ریزی سفر عدالت رعایت می‌شد و در جلسه نخبگان با رئیسی شخصی از این منطقه نیز به عنوان سخنران حضور داشت، تاکید کرد: حضور این فرد می‌توانست مشکلات عدیده مردم این بخش را به سمع و نظر رئیس جمهور برساند.

رضوی نسب با اشاره به معضل کم آبی منطقه بسطام به عنوان یکی از مشکلات اساسی، خواهان اقدامات مؤثر برای رفع این مشکل شد و گفت: بخش بسطام، قطب کشاورزی استان محسوب می‌شود اما در شش سال گذشته صدمات جبران ناپذیری در اثر سرمازدگی برای کشاورزان این منطقه به بار آمده است که از مسئولان بخش کشاورزی می‌خواهیم حل این مشکلات را مد نظر قرار دهند.

وی گفت: فاطمی امین، وزیر صمت فرزند شاهوار محسوب می‌شود و به خوبی به مشکلات این منطقه واقف است لذا بهتر است با کارشناسی دقیق معضلات زیست محیطی معدن بوکسیت تاش را شناسایی کند و به تعطیلی کامل آن مبادرت ورزند.

کالپوش

حجت الاسلام اسماعیل بهرامی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کالپوش به میزبانی مسجد جامع روستای حسین آباد ضمن بیان اینکه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در بخش کالپوش و میامی حضور یافت و طی بازدید از منطقه نکات و دغدغه‌های مردم چندین باره گفته شد، ابراز داشت: قطعاً انتخاب ایشان به عنوان کسی که بتواند به مناطق محروم منطقه کمک کند دقیق و درست بود.

وی بابیان اینکه مسئله رانش زمین در کالپوش یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردمی مطرح و از خانه‌ها بازدید میدانی به عمل آمد، افزود: امیرحسین مدنی در این بازدیدها گفت ۲۰۰ سبد کالا به مردم آسیب‌دیده داده شد اما در تحقیقات میدانی متوجه شدیم که نرسیده یا به تعداد جزئی رسیده است لذا دستور رسیدگی به تخلف صورت گرفته صادر شد.

امام‌جمعه کالپوش بابیان اینکه در این سفر پر خیروبرکت قول‌های خوبی در زمینهٔ اختصاص وام‌های تبصره ۱۶ و وام‌های بنیاد برکت داده شد، ابراز داشت: ایشان به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور در منطقه حضور یافته بود و در جلسه شورای اداری سمنان ابتدا شروع گزارش به بهترین شکل بدون سانسور تمام دغدغه‌ها شامل رانش زمین، آب شرب، کشاورزی، درمانگاه شبانه‌روزی و ناحیه صنعتی به‌عنوان مطالبات شما مردم به گوش رئیس‌جمهور رسید

بهرامی بابیان اینکه در همان شورای اداری سمنان رئیس‌جمهور دو دستور را در رابطه با بخش کالپوش صادر کردند، تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز درمانگاه شبانه‌روزی و بازسازی مناطق تحت رانش زمین توسط بنیاد مسکن ازجمله آن‌ها بود زیرا نصف منازل منطقه دچار آسیب است.

وی بابیان اینکه این توفیق را یافتیم که بی‌واسطه با رئیس‌جمهور و سایر وزرا بتوانیم دغدغه‌های شما مردم را بازگو کنیم، افزود: در مورد تأمین آب نیز حواشی مختصری ایجاد اما درنهایت این مورد تفهیم شد که تا زمانی آب شرب منطقه کالپوش تأمین نشود و خود منطقه با این موضوع درگیر باشد امکان انتقال آب میسر نیست.

رویان

حجت الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رویان به میزبانی مسجد جامع با اشاره به سیاست‌های افزایش جمعیت، بیان کرد: بالاخره پس از کش و قوس‌های در مجلس نهم، دهم و یازدهم طرح حمایت از خانواده و جوان به تصویب رسید که تلاشی قابل تقدیر محسوب می‌شود.

وی افزود: طرح حمایت از خانواده و جوان در حقیقت در ارتقا جمعیت تأثیر خواهد داشت و شورای نگهبان نیز آن را با اصلاحاتی به تصویب رسانده است‌.

امام جمعه رویان گفت: در تنظیم قانون حمایت از خانواده جوان و جمعیت تلاش شده تا راه‌های برون رفت از مشکل جمعیت نظیر آسیب‌های رشد و کاهش جمعیت، ارتقا سلامت، فرزند آوری و افزایش خدمات بهداشتی و درمانی برای مادران و کودکان افزایش سطح سلامت سالمندان، ارتقا خدمات به خانواده‌هایی که فرزند بیشتری دارند لحاظ شود.

معصومی ادامه داد: از جمله دیگر بخش‌های این قانون می‌توان به تخفیف‌های بیمه، تسهیلات آموزشی و استخدامی برای خانواده‌هایی که تعداد فرزندان بیشتری دارند اشاره کرد همچنین هدف این قانون فرزند آوری سالم همراه با در نظر گرفتن مؤلفه‌های فرهنگی، تربیتی، رفاهی و ارتقا حوزه بهداشت و سلامت است.

وی افزود: استان سمنان روز گذشته میزبان رئیس جمهور بود تا اولاً بازدید میدانی از معضلات و مشکلات مردم داشته باشند و ثانیاً شناسایی طرح‌های نیمه تمام یا ناقص گذاشته شده از سال‌های گذشته در دستور کار قرار گیرد، همچنین سومین هدف این سفر اولویت بندی کارها و طرح‌هایی است که می‌بایست در استان لحاظ شود، بود.

امام جمعه رویان گفت: از آنجا که حجت‌الاسلام رئیسی فعالیت‌های خود را معطوف به گزارش مسئولان ذیربط نمی‌کند، قصد دارد با این سفرها از نزدیک مشکلات را لمس و برای رفع آنها دستورات لازم را صادر کند.

معصومی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات مفید رئیس جمهور بازدید سرزده از کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی بود که بعد از ۱۳ سال تعطیل بودند و این نشان از نگاه مثبت دولت به رفع موانع تولید دارد، ابراز داشت: حضور در سیاه چادر عشایر استان سمنان، بازدید از دامداری‌ها و همچنین حضور در جمع مردم و کارگران نشان می‌دهد که دولت قصد خدمتگزاری دارد و البته نکته مهم این است که انتظار تحول سریع در امور مشکلات کشور چندان درست نیست زیرا ابتدا باید تحکیم زیرساخت‌ها صورت گیرد و سپس روزنه‌های امید شکوفا شود که امیدواریم این اتفاق در سایه دولتمردانی انقلابی رخ دهد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری