امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

امضای تفاهم نامه جدید برای آزادسازی کاروانسرای شاه عباسی سمنان

کد خبر: 4542
زمان انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹ بعد از ظهر -
55 بازدید

این بار با امضاهایی جدید صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه جدید برای آزادسازی کاروانسرای شاه عباسی سمنان

 

در بیست و هفتمین جلسه شورای شهر سمنان به تاریخ ۸ آبان ۱۴۰۰، رییس شورای شهر سمنان از امضای تفاهم نامه ای دیگر جهت آزادسازی کاروانسرای شاه عباسی سمنان خبر داد. تفاهم نامه ای که قبل از سفر رئیسی رئیس جمهور به سمنان امضا شد اما آن چیز که مشخص است تاکنون هیچ اقدامی در رابطه با تخریب دیوارهای زندان و تخلیه اداره کل زندان ها صورت نگرفت تا همچنان کاروانسرای شاه عباسی سمنان همچنان در بند بروکراسی اداری باشد.

 

آیت الله رئیسی در سفر خود به عنوان رئیس قوه قضاییه در بهمن ۱۳۹۹ دستور آزادسازی کاروانسرا و تحویل آن به شهرداری را داده بود که همچنان پس از سفر اخیر ایشان به عنوان رئیس جمهور این کاروانسرا همچنان در بند است و هیچ اتفاقی پیرامون آزادسازی آن صورت نگرفته است.

 

مشروح تفاهم نامه جدید به شرح ذیل می باشد:

جلسه ای با حضور شریفی نژاد سرپرست معاونت عمرانی استانداری سمنان، جهانشیر معاون دادگشتری استان سمنان، کهربایی مدیرکل امور زندان های استان سمنان، خلیلی خواه مدیرکل امور اقتصاد و دارایی، دربانی مدیر کل ثبت اسناد و املاک و خراسانیان رییس شورای شهر سمنان برگزار شد که در این جلسه صورتجلسه ای با مفاد زیر مقرر شد:

در اجرای مصوبات سفر ریاست قوه قضاییه و با عنایت به مصوبات بازدید استاندار از کاروانسرای شاه عباسی و اداره کل امور زندان ها، جلسه ای به ریاست آقای شریفی نژاد سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری و دستگاه مدعو در تاریخ ۲۷ / ۰۷ /۱۴۰۰ برگزار که مصوبات مربوطه مورد قبول کلیه اعضا و لازم الاتباع می باشد.

۱-شهرداری هماهنگی لازم با اداره کل زندان ها را جهت تخلیه نخاله ها در اسزع وقت اتخاذ نموده و محوطه را پاکسازی نماید.

۲- با عنایت به تعریض معابر  خیابان های سعدی و قدس، شهرداری سمنان ضمن تطبیق طرح تفضیلی با معابر موجود  و منطبق با آن متراژ زمین تعریض شده از کاروانسرای سمنان را مشخص و پس از ارزش گذاری در چهارچوب ضوابط و  مقررات و مورد توافق طرفین بر اساس قوانین و مقررات تملیک شهرداری ها و ماده واحده تعیین وضعیت املاک واقع در طرح های دولتی و شهرداری ها مصوب ۲۹ /۰۸ /۱۳۶۷ ما به عوض آن ریالی یا ملکی برای دولت ( اداره کل زندان ها) تامین نماید.

۳- با عنایت به بند ۲ مصوبات در راستای حمایت از کارکنان محترم اداره کل زندان ها، شهرداری سمنان به منظور استقرار موقت همکاران اداری آن اداره کل حداکثر ظرف مدت ۵ روز نسبت به تامین فضای اداری مناسب اقدام و برای مدت ۲ سال در اختیار اداره کل زندان ها قرار دهد.

۴-پس از تامین فضای اداری مناسب برای اداره کل زندان ها تا تاریخ ۴/۸/۱۴۰۰ نسبت به تعریض محدوده مورد نظر ظرف ۲ روز کاری (پنجشنبه ۶ /۸ / ۱۴۰۰) اقدام نماید.

۵- با عنایت به لزوم تعریض میدان سعدی و خیابان قدس از پلاک ثبتی ۳ فرعی از ۳۶۱۱ اصلی مربوط به ساختمان دادگاه انقلاب، شهرداری و شورای شهر سمنان ما به عوض مورد توافق را در قوانین و مقررات تملیک شهرداری ها و ماده واحده تعیین وضعیت املاک واقع در طرح های دولتی و شهرداری ها مصوب ۲۹ /۰۸ /۱۳۶۷ تامین نماید.

۶- دادگستری استان سمنان نسبت به واگذاری ملک موصوف جهت اجرای عملیات تعریض به شهرداری سمنان اقدام نماید.

۷- شهرداری سمنان، اداره کل امور زندان ها و اقدامات تامینی و دادگستری سمنان حداکثر تا مورخ شنبه ۱ / ۰۸ /۱۴۰۰ مصوبات این جلسه را در قالب تفاهم نامه به امضا رسانده و موارد تفاهم نامه را اجرایی نمایند

۸- به منظور ساماندهی و احداث ساختمان اداره کل امور زندان ها هماهنگی لازم جهت ارائه طرح مذبور تامین اعتبار آن در سفر ریاست جمهوری در اولویت قرار گیرد.

۹- مسئول نظارت بر عملیات این صورتجلسه و تفاهم نامه به عهده مدیرکل دفتر فنی استانداری و فرمانداری سمنان و اداره کل امور اقتصاد و دارایی به عنوان ناظر اموال بوده و موظفند گزارش اقدامات مربوطه  را به استاندار سمنان گزارش نمایند.

اشتراک گذاری