امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

گذری و نظری هفته / طنز سیاسی اجتماعی به قلم مسعود کلاهی

کد خبر: 4550
زمان انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳ بعد از ظهر -
186 بازدید

گذری و نظری هفته / طنز سیاسی اجتماعی به قلم مسعود کلاهی

یک سفر و کلی سورپرایز!!

پنجشنبه هفته گذشته سفر رییس جمهور به همراه چند تن از وزرا به استان سمنان صورت پذیرفت که شامل سورپرایز های فراوانی بود و به خیلی از اطلاعات جدید رسیدیم.مثلا در اولین بازدید رییس جمهور به صورت کاملا سرزده و یهویی و سیاه چادر های ایل سنگسر سفر کرد و در کنار آنها نشست و به گفت و گو پرداخت.در این بازدید سرزده ما متوجه شدیم که عشایر سنگسری در فصل پاییز هم در سنگسر سیاه چادر علم می کنند و در فصول سرد نیز اقامت دارند!!همچنین فهمیدیم به تازگی لباس عشایر تغییر کرده و با کت و شلوار و کلاه پشمی در چادرهای خود رفت و آمد می کنند!! و نکته ای دیگر به اطلاعات ما اضافه شد که متوجه شدیم برخی چادرها بدون اطلاع از بازدید سرزده یهویی و چند روز قبل از سفر فراهم شده و به صورت غافلگیرانه رییس جمهور به آنجا رفته است.فقط کاش برای بازدیدهای سرزده یک هماهنگی با ساکنان سیاه چادر انجام می شد تا بعضی چیزها را لو نمی‌دادند!!

همچنین در این سفر دریافتیم که مقدار حقوق تاثیری آنچنانی در زندگی نخواهد داشت و میتوان با دعای خیر برای برکت در زندگی مشکلات بسیاری از کارگران فضای سبز و شرکتی را حل کرد.

 

نکته ی دیگری که در این سفر دستگیرمان شد این بود که بسیاری از بیمارستان های استان در شرایط خوب و مطلوبی قرار دارند به شرطی که فقط از  طبقاتی خاص بازدید به عمل آید و وزرا را به زیرزمین نبرند!!

 

همچنین در تازه ترین داده ها به این نتیجه رسیدیم که آب در استان فراوان است و استانمان سرشار از به اندازه چشمه روزیه نیاز دارد و مابقی آن احتمالا صرف شستن ماشین می گردد!!اطلاعاتی هم در سمنان وجود دارد که هیچ کس از آن خبر ندارد و فقط برخی با علم به آن می توانند به بالاتر از خودشان بگویند.البته فکر نکنید این کار از چشمان تیزبین مسئولان استان پوشیده مانده!!بلکه مسئولان در اقدامی انقلابی تذکری را خدمت مسئول دارای اطلاعات خاص، تقدیم کردند و همه مشکلات حل و فصل شد.

 

همچنین با جدیدترین متدهای مدیریت و تامین آب در کشور آشنا شدیم که توسط رییس جمهور ارائه و قرار شد دعا و توسلی پیدا شود که باران رحمتی نازل شود و بسیاری از مشکلات حل گردد!!

همچنین برخی مواقع برکات قبل از سفر بیشتر از خود سفر است و با توافقات داخل منزلی حل و فصل و اختلافات چند ماهه برای آزادی برخی اماکن، برطرف می گردد تا خدای ناکرده در هنگام سفر اعتراضی صورت نپذیرد!!

در هر صورت ما نیز از دریافت این همه اطلاعات جدید و شگفت انگیز هیجان زده شدیم و احتمالا سال های سال از برکات آن بهره مند شویم

 

زندگی در صفحه قبل فقر!

طبق آخرین بررسی به عمل آمده، خط فقر برای یک خانواده سه الی چهار نفره ۱۲ میلیون تومان تعیین شده است. این در حالی است که حداقل حقوق دریافتی یک سوم این رقم و حدود ۴ میلیون تومان است. بدین ترتیب برای خروج از خط فقر باید سه برابر حداقل حقوق دریافتی درآمد داشت. البته می توان با کار کردن به صورت سه شیفت خود را به خط مرزی فقر رساند و از بالای دیوار آن برای فقرا دست تکان داد!! فقط افرادی که می خواهند این شرایط را داشته باشند، باید نزدیکترین مسیر راه برای شغل دوم و سوم انتخاب نمایند زیرا در سه شیفت ۸ ساعته، وقت کم می آورند و حتی زمانی برای جابجایی و رفتن به شغل دیگر نیز ندارند! همچنین باید یاد بگیرند که خوابیدن برای بدن انسان به هیچ وجه مفید نمی باشد و ممکن است هر خانواده ای را به زیر خط فقر بکشاند. استفاده از روش های گیاهی همچون فتوسنتز نیز میتواند زمان کمتری را برای افراد ۳ شغله صرف کند و به این ترتیب زندگی لاکچری ۱۲ میلیونی را تجربه نمایند. اما کسانی که توان سه شغله بودن را ندارند، گزینه دو شغلی را انتخاب و در شرایط زیر خط فقر بودن خود را وقف دهند!

اما شرایط بدتر برای کسانی است که می خواهند همان یک شغل باقی بمانند درآمد سرشار چهار میلیون تومانی یارانه ۴۵ هزار تومانی زندگی خود را پیش برند. این افراد دیگر جایی در زیر خط فقر هم ندارند و باید به صفحه قبل مراجعه کنند!! نخوردن و نیاشامیدن و نپوشیدن از ویژگی های بارز این گروه است که با مصرف نکردن آب و برق و گاز و گرفتن حق مریضی از آنها کامل می شود!!

حقوق حداقلی آنها میتواند راهگشا برای اجاره بها باشد تو از حداقل سقف بالای سر نیز محروم نگردند. البته این افراد فکر کنند تنها هستند و بدانند که وزیر کار و بسیاری از مدیران ارشد نیز همین وضعیت را داشته و دچار مشکلات معیشتی هستند. به همین دلیل از دولت و مجلس محترم درخواست داریم با در نظر گرفتن کمک معیشتی مدیریتی بیش از این ما را سرافکنده و خجالت زده مدیران دلسوز نکنند و حداقل اجازه ورود به صفحه قبل را به آنها ندهند!!

 

ویروسهای شب رو!!

رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام داشته مردم خیال نکنند که خدای نکرده به طرح محدودیت تردد شبانه برای کسری بودجه و درآمد است. زیرا این طرح برای سلامت مردم در نظر گرفته شده است!

حالا چرا آقای قالیباف چنین فکری به ذهنش رسیده ما نمی دانیم. چون در دلسوزی مسئولان برای سلامت مردم هیچ شکی نیست و یقین داریم که این طرح ها پس از تحقیقات گسترده علمی به مرحله اجرا رسیده و یقیناً حال و روز مردم در آن در نظر گرفته شده است.ما یقین داریم که جدیدترین جهش ویروس کرونا مربوط به زمان انتقال است و از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح این انتقال با سرعت بیشتر صورت می پذیرد. همچنین یقین داریم که در جهش جدید ویروس کرونا، ابتلا در سفرهای بین شهری و استانی، برگزاری عروسی ها و جشن ها و مراسم های مذهبی، جلسات اداری و بازدیدهای پرتعداد، مدارس، رستوران‌ها و محیط های کاری به کمترین اثربخشی خود رسیده است و به یکباره و با رسیدن عقربه های ساعت به عدد ۲۱ این اثر بخشی فعال و ابتلا صورت می‌پذیرد. به همین دلیل مراتب تشکر خود را از رئیس محترم مجلس شورای اسلامی اعلام میداریم و بابت تحقیقات گسترده و علمی که در جهت سلامت ما شهروندان صرف کرده اند و اجازه نمیدهند این ویروس منحوس به طور شبانه ما را غافلگیر کند قدردان و سپاسگزاریم.در مورد پرداخت جریمه های شبانه هم ما هیچ گونه فکری نخواهیم کرد و مطمئن هستیم با پرداخت جریمه، شر ویروس از ما کنده می شود و راه های نفوذ بسته می گردد!!

اشتراک گذاری