امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

ثبت نام ۳۰۰ هزار نفر در سامانه دریافت شغل بنیاد شهید

کد خبر: 4564
زمان انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷ بعد از ظهر -
60 بازدید

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور؛

ثبت نام ۳۰۰ هزار نفر در سامانه دریافت شغل بنیاد شهید

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اعتبارات این بنیاد با تکالیف و وظایف قانونی آن و هزینه‌های واقعی فاصله زیادی دارد.

 

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر چهارشنبه در دیدار با ایثارگران استان سمنان در پارک موزه دفاع مقدس این استان ابراز داشت: برای اجرای قوانین مصوب بنیاد شهید اعتبار زیادی لازم است اما بودجه کنونی به قدری فاصله دارد که اگر هزینه‌های فرهنگی معادل ۲ سوم هزینه‌ها حذف شود، تنها ۴۰ درصد هزینه واقعی باقی مانده را پوشش می‌دهد.

 

وی تاکید کرد: وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران گسترده است و حجم زیادی از عناوین قانونی که در ۴۰ سال گذشته تصویب شد اجرا نشده است‌ و دستور برری سریع این موضوع داده شد.

وی افزود: سالانه در قوانین مختلف عناوینی می‌آید که حجم قانونگذاری زیاد می‌شود و اکنون در حال ساده سازی قوانین و حذف زواید هستیم و اگر دولت قبول کند به مجلس شورای اسلامی می‌رود اما برخی از قوانین قابل حذف نیست‌.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه سهمیه‌های مشخصی با مصوبه دولت به ایثارگران اختصاص یافت گفت: به طور مثال پنج درصد از طرح جهش مسکن به ایثارگران بدون خانه اختصاص یافت‌.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: روش ایجاد اشتغال برای ایثارگران نسبت به گذشته تغییر کرده است و اکنون به صورت توانمندسازی و برگشت هزینه سرمایه گذاری از محل درآمد شغل است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۳۰۰ هزار نفر در سامانه دریافت شغل بنیاد شهید ثبت نام کردند که گروه بندی می شوند و درخواست آنان رسیدگی می‌شود.

چهارمین سفر استانی قاضی‌زاده هاشمی یکروزه و به شهر سمنان در حال انجام است، حضور در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری سمنان، دیگر برنامه‌های رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

منبع : ایرنا

اشتراک گذاری