امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

گذری و نظری هفته / طنز سیاسی اجتماعی به قلم مسعود کلاهی

کد خبر: 4696
زمان انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵ بعد از ظهر -
153 بازدید

گذری و نظری هفته / طنز سیاسی اجتماعی به قلم مسعود کلاهی

لندکروزی که همچنان هوشمند است!!

داستان خودرو های مدیریتی همچنان در استان سمنان ادامه دارد و مجموعه مدیریتی استان توانسته با هوشمند سازی خودروهای لوکس، توان مدیریتی را بالا ببرد. این تکنولوژی جدید که در دوران تحریم نصیب مدیران استان شده است قادر است با توجه به انتصابات تصمیم گیری کند و جاماندگان قدرت از استانداری و معاونت های آن را به دیگر استان ها برده و علاوه بر زیارت اماکن مذهبی، شرایط را برای رایزنی فراهم آورد. البته این خودروها توانایی جابجایی جاماندگان قدرت را داشته و در امر انتصاب نمی‌تواند دخالت مستقیم داشته باشند، چون خودروهای بهتر و لوکس تر از قبل جا گرفته و جایی را برای دیگر استان ها ندارند! هرچند با مد شدن انتصاب معاونان ازدیار استاندار، امیدها در دل جاماندگان همچنان باقی است و لندکروز مدیریتی چشم انتظار حکمی برای جابه جایی است!!

و الا شاید مجبور شود این خودرو مدیریتی مسئول جابجایی دهها هزار نامه مردمی که مشکلات خود را با رئیس جمهور در میان گذاشته اند گردد و این برای لندکروز مدیریتی استانداری افت دارد!

 

البته عده‌ای نیز معتقدند که استفاده از خودروهای لوکس باید به فراموشی سپرده شود و دستورات در این خصوص را اجرایی کرد، غافل از اینکه این خودروهای هوشمند سابقه‌ ی جابجایی مدیران را داشته و همچنان ماموریت آن پایان نپذیرفته است و به هیچ وجه در دسته خودروهای لوکس قرار نمی گیرد بلکه با ماموریت های اداری، مسئول مستقیم جاماندگان مدیریت می باشد!

 

 

 

جدال مدیریتی نماینده ها!!

از آنجایی که وضع قانون توسط نماینده ها برای مردم است و نیازی به اجرای آن برای قانونگذاران الزامی ندارد به همین دلیل انتصاب مدیران در هر شهرستان و استان باید با دخالت مستقیم نماینده ها صورت پذیرد و در صورت عدم رضایت هر نماینده میتواند کار به وزیر و استاندار و مجلس کشیده شود.در صورت عدم موفقیت از طریق موارد فوق مبارزه تن به تن و استفاده از ابزار مردمی نیز می تواند راهگشا باشد.

در این روش ها نمایندگان خیلی به عملکرد مدیران توجهی ندارند و از آنجا که پست ها باید هر چه سریعتر تقسیم شوند، حضور مستقیم در کنار وزیر و درخواست برکناری بسیار راهگشا خواهد بود. همچنین درصورت عدم موفقیت در این حوزه مردم نیز می توانند مدیر مربوطه را مقصر همه مشکلات موجود بدانند و شعارهای تحقق نیافته نماینده مذکور را فراموش کنند! در روش فوق دیگر نمایندگان به طور اتفاقی و یهویی به یاد قانون می‌افتند و در حالی که نان و ماست خود را میخورند کاری به جابجایی ها و برکناری ها ندارند.

در این روش اولویت با کسانی است که بتوانند همراهی خود را اثبات کند و دستورات و فرمایشات را به درستی اجرا نمایند. حتی دادن اطلاعات نادرست و غلط و هوا کردن بسیاری از طرح‌های ملی آنچنان اهمیت ندارد و تا وقتی که همدلی و همراهی وجود دارد، این اشتباهات بخشودنی است!

اما این پایان کار برای مدیران موفق نیست و آپشن های زیادی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. مثلاً میتوانند با مراجعه به رئیس بزرگ، مکان بعدی خدمت خود را انتخاب نمایند تا سالها با آرامش نظاره گر دیگر خدمتگزاران باشند!

 

زوری که به خودرو نرسید!

با گران شدن قیمت خودرو توسط تولید کنندگان برتر جهان یعنی ایران خودرو و سایپا، شعارهای انتخاباتی برخی دوستان در همین ۱۰۰ روز اول زیر سوال رفت و هجمه حملات و انتقادات به شدت افزایش یافت. رئیس جمهور هم وقتی دید اوضاع خیلی مساعد نیست سریعاً دستور ملغی کردن این افزایش قیمت را داد تا اثبات کند که شعارها فقط شعار نیستند! غافل از اینکه ملغی کردن بدون هماهنگی مافیای ثروت نتیجه را در بر نخواهد داشت و برعکس آن به وقوع خواهد پیوست. همانطور که شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد بودیم! به همین منظور پس از چند روز رئیس جمهور با بازبینی در صحبتهای خود متوجه شد، منظورش ملغی کردن افزایش قیمت نبوده و برداشتها اشتباه بوده است! به نظر باید زین پس تصمیم جدی را برای برداشت کنندگان اخذ کرد تا اینگونه باعث التهاب بازار نشوند و با برداشت های نادرست ذهن مردم را خراب نکنند. و الا صحبتهای مسئولان کاملا واضح است و همگی در جهت رفاه مردم تصمیم گیری می شود! اما یک عده برداشت کننده کج فهم قصد خراب کردن مسئولان را داشته و با القای وارونه صحبت ها همه چیز را غیر واقعی جلوه می دهند! بدین منظور بهتر است دولت تعدادی از مافیای ثروت و قدرت را برای برداشت درست از صحبت ها استخدام نماید تا دیگر شاهد این اشتباهات حتی چند روزه نباشیم!

 

شکرگزاری بابت حقوق کارمندان

کسانی که تا سال گذشته مدعی بودن بیکاری و فشار معیشتی حاصل نادانی برخی افراد است که در اقتصاد باید مراقبت می‌کردند و از امکانات داخلی استفاده می کردند، امروز قدردان دولت بابت پرداخت به موقع حقوق کارمندان هستند و آن را حاصل خودباوری می دانند. به نظر میرسد مطالبات در سال ها و دولت‌های مختلف تغییر پیدا می کند و در هر زمان شرایط خود را می طلبد. درست است که تا سال گذشته باید همه ی امکانات رفاهی فراهم می‌شد و هیچ بیکاری وجود نداشت و مشکلات معیشتی حل می شد، اما امروزه مردم باید با بال های تقوا و ایمان شکرگذار پرداخت به موقع حقوق کارمندان باشند و وظایف شرعی خود را تمام و کمال انجام دهند!

کارگران و افراد دارای مشاغل آزاد نیز همچنان ایمان و تقوای خود را حفظ کنند تا به زودی برای آنها نیز فکری در نظر گرفته شود!

افراد بیکار و زیر فشار معیشتی نیز به هیچ وجه نگران مشکلات خود نباشند چون زین پس اعتراض در این خصوص شنیده نمی شود و همه چیز آرومه و ما همگی خوشحالیم!!

از تمام کسانی که در زندگی خود مشکل مالی داشته و درگیر  معضلات اقتصادی هستند، خواهشمندیم وسایل خود را جمع کرده و این چند سال را در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران زندگی کنند. جایی که همه چیز ما خوب و عالی پیش می رود و در عوض کل دنیا داغون و رو به فلاکت هستند!!

البته این مکانها به تازگی افزایش یافته و شهروندان با تنوع بیشتری روبرو هستند. به طوری که می توان هر روز هفته را در یکی از این مکان‌های همه چیز خوب گذرانده و جمعه را نیز به بهترین شکل سپری کنند!

اشتراک گذاری