امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

جان باختن ۱۴۷ نفر در جاده های استان در تصادفات ۷ ماهه امسال

کد خبر: 4728
زمان انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱ بعد از ظهر -
35 بازدید

رئیس پلیس راه استان سمنان؛

جان باختن ۱۴۷ نفر در جاده های استان در تصادفات ۷ ماهه امسال

 

رئیس پلیس راه استان سمنان از جان باختن ۱۴۷ نفر در تصادفات هفت ماهه امسال این استان خبر داد.

 

سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه استان سمنان اظهار کرد: در مجموع در ۷ ماهه سال جاری، ۱۴۷ نفر در راه های استان فوت شدند که ۹۳ نفر از این افراد در دَم و در صحنه، فوت شدند.

 

وی به کاهش تلفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: با اقدامات مطلوبی که صورت گرفته، در ۷ ماهه امسال، شاهد کاهش ۶ درصدی فوتی های تصادفات در راه های استان بودیم.

وی تصریح کرد: در میزان تصادفات جرحی این استان نیز در ۷ ماهه سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۹۱ نفر به میزان ۱۳ درصد افزایش داشتیم.

رئیس پلیس راه استان سمنان ادامه داد: عدم توجه به جلو با ۶۴ درصد، بیشترین فراوانی را از نظر علت تصادفات در راه های استان در ۷ ماهه سال ۱۴۰۰ به خود اختصاص داده است.

سرهنگ کبیری اضافه کرد: نوع کاربری سواری با ۷۳ درصد، بیشترین فراوانی در تصادفات در ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ را در معابر برون شهری به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۶ درصد تصادفات با ۶۰ نفر فوتی در راه های برون شهری استان در ۷ ماهه سال ۱۴۰۰، به دلیل واژگونی اتفاق افتاده است که عمده علت آن نیز خستگی و خواب آلودگی بوده است.

این مقام انتظامی با اشاره به آغاز طرح زمستانه در سمنان گفت: در طرح زمستانه، اقدامات در ۴ گردنه موجود در راه های استان انجام می شود و ۴ تیم به صورت شبانه روزی استقرار دارند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۲۰ مرحله بارش برف سنگین در راه های استان داشتیم که ۱۴ مرحله مجموعا منجر به انسداد ۱۲۸ ساعته راه ها شد و به ۶۷۰ خودروی در راه مانده امداد رسانی صورت ‌گرفت.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری