امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

لطفا تحت تاثیر شانتاژ سهم‌خواهان و بیانیه‌نویسان قرار نگیرید

کد خبر: 4737
زمان انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷ بعد از ظهر -
173 بازدید

سخنی با استاندار سمنان؛

لطفا تحت تاثیر شانتاژ سهم‌خواهان و بیانیه‌نویسان قرار نگیرید

 

این روزها و پس از سفر حجت‌الاسلام رییسی به استان سمنان، تغییرات مدیریتی در استانداری سرعت گرفته است.

 

در اینکه مدیر ارشد استان حق دارد همکارانش را خودش انتخاب کند، بحثی نیست اما اینکه گروهی سهم‌خواه و بیانیه‌نویس بخواهند با فشار غیر معقول، نیروهای خود را به نظام اداری قالب کنند حتما محل اشکال و اعتراض است.

 

حجت‌الاسلام رییسی هم چه در جریان مناظرات تلوزیونی و چه بعد از استقرار دولت بر فراجناحی بودن دولت تاکید کرد و حتی تا جایی پیش‌ رفت که در مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد: برخی از همکارانم را از میان کسانی برگزیدم که مطمئن بودم به من رای ندادند.

مردم هم بنا را بر راستگویی دولتمردان گذاشته‌اند و اینگونه باور ندارند که عده‌ای برای کسب رای چیزی می‌گویند و بعد از سوار شدن بر اسب قدرت، آن کار دیگر می‌کنند.

استان سمنان هم از این قاعده مستثنی نیست و با یک بررسی ساده مشخص می‌شود حتی در دولت روحانی افراد دارای گرایش سیاسی غیر از گرایش اصولگرایی، در اقلیت مطلق بودند.

و شاید برای خوانندگان این مطلب جالب باشد تا بدانند که آخرین استاندار دولت روحانی در استان سمنان در حالی استانداری را به سلف جدیدش در دولت انقلابی واگذار کرد که فقط ۱۲ نفر از مجموع ۹۰ پست مدیریتی استان در اختیار افرادی غیر از جریان اصولگرایی بود.

حالا اما سهم‌خواهان بیانیه‌نویس و به تعبیر جدید خودشان؛ دلواپسانِ نگران، همه فشارها و شانتاژها را بابت این ۱۲ پست اداری مدیریتی بکار بسته‌اند که البته طی هفته‌های اخیر، بخشی از آن را نیز تصاحب نمودند.

آش انقدر در حال شور شدن است که نیروهای تخصصی باتجربه که ارتباطی هم با جریان سیاسی قبلی نداشتند به جرم عدم وابستگی به گروه فشار، از کار برکنار می‌شوند.

موضوعی که امروز و با ظرافت مورد اشاره یکی از بزرگان استان هم واقع شد و نتیجه عجله در انتصابات، پشیمانی و ندامت مطرح گردید.

جناب آقای هاشمی، استاندار محترم؛ لطفا تحت تاثیر فشار و شانتاژ برخی سهم‌خواهان و بیانیه‌نویسان و برخی افراد غیرمرتبط با نظام اداری، قرار نگیرید، همان‌ها که به بهانه همکاری در سفر دولت به استان، جلسات شبانه می‌گذاشتند و در واقع سعی در خط‌دهی و تعیین تکلیف برای نظام اداری استان داشتند.

کسانی که از هر تریبونی برای فشار و تحمیل نیروهای وابسته‌شان، استفاده کردند.

اما مقبولیت (و نه مشروعیت) پایین دولت مستقر (حدود ۲۷ درصد) و شرایط نامطلوب اقتصادی و… در زمان حال، فرصتی برای ایجاد منازعه سیاسی در استان سمنان باقی نگذاشته است و اگر اینگونه اقدامات و تندروی‌ها با واکنش متقابل سایر گروه‌های سیاسی و ایجاد یک دو قطبی همراه شود، هم شما را از مسیر خدمت به مردم دور خواهد کرد و هم مردم را دچار یاس و ناامیدی بیشتر خواهد نمود.

 

نویسنده : نوید روشنایی

اشتراک گذاری