امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

محبوبیت مردمی نوید

کد خبر: 4750
زمان انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ بعد از ظهر -
132 بازدید

یادداشت روز به قلم مسعود کلاهی؛

محبوبیت مردمی نوید

 

هفته گذشته شاهد برکناری یکی از مدیران بومی، جوان و پرتلاش در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بودیم. دکتر نوید دانایی سالهای سخت کرونایی را مدیریت کرده و عهده دار این مسئولیت خطیر بود، پس از انتقادهای فراوان نماینده دامغان و اعتراض برخی از شهروندان دامغانی در سفر وزیر محترم به این شهرستان، برکنار شد و دکتر قدس به عنوان سرپرست جدید منصوب گردید. دوران مدیریتی نوید دانایی یکی از پر افت و خیز ترین دوران دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بوده و با فراگیری بیماری کرونا، روزها و لحظات سختی را برای تک تک کادر درمان ایجاد کرد. از شلوغی بیمارستان ها و بیماران کرونایی گرفته تا کمبود تخت، آمپول های درمانی و واکسن همگی لحظات پر استرسی را در استان رقم زد.آمار دردناک و تقریبا همه روزه ی فوتی های کرونایی از یک طرف و خستگی و کم توانی کادر درمان از طرف دیگر کار را دشوارتر را سخت تر می کرد. اما خوشبختانه این را هم باید پذیرفت کرد کمترین کمبودها را شاهد بودیم و به جز تعداد روزهای بسیار کم، بقیه روزها فراوانی کیت های آزمایشی، آمپول های درمانی، تخت و امکانات نگهداری بیماران و واکسن برای بیماران کرونایی را مشاهده می شد. در کنار این روزهای سخت پیگیری بیمارستان سوانح و سوختگی سمنان،بیمارستان مهدیشهر، اخذ مجوزهای لازم برای بیمارستان دامغان و افزایش امکانات در دیگر شهرستانها از اتفاقات خوبی بود که در دوران مدیریتی نوید دانایی ایجاد شد. قطعاً انتقاداتی هم در حوزه مدیریتی ایشان از سوی کارشناسان حوزه بهداشت و درمان و مردم بوده که باید آنها را هم در نظر گرفت. اما نکته مهمی که می توان به آن اشاره کرد، تلاش های شبانه روزی وی برای جان انسان ها بوده هرچند ناکافی ولی قابل تقدیر بود. نکته ای که بسیاری از مردم شهرستانهای استان آن را درک کردند و سپاسگزار این مدیر بومی بودند. برکناری نوید دانایی نشان داد که عملکرد هر مدیر توسط مردم قابل سنجش است و شهروندان قدر انسانهای دلسوز و خدمتگزار را میدانند. قدردانی مردمی از نوید دانایی می تواند الگوی بسیاری از مدیران شهری باشد که دوران حضور خود را فرصتی برای نداشته ها می دانند. کسانی که به جای خدمت به مردم، به انتصاب فرزند و داماد و خویشاوندان می اندیشند و منافع خود را بر شهر و شهروند ترجیح می‌دهند. سپاسگزاری مردم از یک مدیر نشان داد که مثل همیشه مردم جلوتر از مسئولان حرکت و بسیار بهتر درک می کنند.

 

مردم متوجه زحمات خالصانه و شبانه روزی مدیران با وجود تمام نقدها و نقص های آنها هستند و فرق منفعت طلبان و خدمتگزاران را به خوبی تشخیص می دهند. آن مدیری که با انتصابات فامیلی و کارشکنی های فراوان سال ها استان را معطل گذاشت، چاره ای جز خروج بی خبر از استان ندارد، چون نمی تواند شادی مردم را برای برکناری‌اش ببیند! امروز تقدیر از نوید دانایی میتواند به یک درس با ارزش برای مدیران فعلی تلقی گردد تا همیشه با خود روز پایان مدیریت را مرور کنند؛ و بدانند که هرچقدر از محبوبیت مردمی آن ها کاسته گردد، مسیر را کج تر میپیمایند!

 

از استاندار محترم سمنان نیز خواهشمندیم همانطور که در روز اول قول داده اند مبنا را شایسته سالاری قرار دهند و اسیر شانتاژ بازی ها و فشارهای اطرافیان و برخی نمایندگان نگردند. این بدعت که برخی برای برکناری کسانی که گوش به فرمانشان نیستند، گذاشته اند، بسیار خطرناک و پرهزینه است. تن دادن به این خواسته ها، نه مدیر شایسته ای را برای استان باقی می گذارد و نه سنگی را روی سنگ بند می کند. بدعت خطرناکی که از گرمسار آغاز و به سمنان رسیده است و به زودی کل استان را در بر می‌گیرد.

امیدواریم در ادامه راه، شاهد جلوگیری از تسویه حساب ها، رانت ها و انتصابات فامیلی و خارج از چارچوب در استان باشیم و خدمتگزاران واقعی و محبوبان واقعی مردم بر مسندهای مدیریتی استان بنشینند

 

اشتراک گذاری