امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

۳۴ درصد اعضای شوراهای اسلامی استان کارمند هستند

کد خبر: 4865
زمان انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹ بعد از ظهر -
42 بازدید

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان؛

۳۴ درصد اعضای شوراهای اسلامی استان کارمند هستند

 

راضیه شهاب روز پنجشنبه در نشست بازآموزی مقررات شوراهای اسلامی که با حضور فرماندار و اعضای شوراهای اسلامی ۶ شهر شاهرود و حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان های دامغان و میامی در سرسرای ولایت فرمانداری شاهرود برگزار شد، افزود: شهرستان های شاهرود و مهدیشهر موفق به حذف کامل کاغذ از فرآیند بررسی و پایش مصوبات شوراهای اسلامی شدند.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت جدید شوراهای اسلامی از ۱۴ مردادماه آغاز شد، ابراز داشت: تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان سمنان ۱۱۱ نفر است که سه شهر سمنان، شاهرود و دامغان دارای هفت عضو و ۱۸ شهر دیگر دارای پنج عضو هستند.

 

شهاب با بیان اینکه ۶۱ درصد از منتخبان ششمین دوره شوراهای اسلامی برای نخستین بار به عضویت این شورا در آمدند، اظهار داشت: برای اعضای جدید به رغم اینکه اطلاعات کافی با قوانین و مقررات شوراها داشتند، کارگاه های آموزشی با عنوان «بایدها و نبایدها شوراها» برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی استان به لحاظ اشتغال، ۳۴ درصد کارمند، ۳۵ درصد شغل آزاد، ۲۷ درصد بازنشسته و چهار درصد بدون شغل هستند.

وی در خصوص میزان تحصیلات اعضای ششمین دوره شوراهای اسلامی استان سمنان، گفت: از این اعضا ۲ درصد مدرک تحصیلی زیر دیپلم، پنج درصد دیپلم، ۱۲ درصد فوق دیپلم، ۵۲ درصد مدرک کارشناسی، ۲۰ درصد کارشناسی ارشد، ۶ درصد دکتری و سه درصد مدرک حوزوی دارند.

شهاب با بیان اینکه ۸۹ درصد از اعضای شورای اسلامی شهرها را مردان و ۱۱ درصد را بانوان تشکیل می دهند، ابراز داشت: در سال گذشته هیات تطبیق استان ۳۴۲ نشست با سه هزار و ۲ مصوبه برگزار کرد که ۱۰ درصد از مصوبات مورد اعتراض هیات تطبیق قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان افزود: در ۶ ماهه نخست امسال هم ۱۳۸ نشست هیات تطبیق با یکهزار و ۴۸۰ مصوبه برگزار شد که ۹ درصد از مصوبات مورد اعتراض هیات تطبیق قرار گرفت.

وی بیشترین فراوانی اعتراضات را مربوط به تذکر در ارسال مستندات قانونی و مدارک مرتبط با مصوبات دانست و گفت: رعایت مفاد دستورالعمل ها در هزینه کرد اعتبارات ماده های ۱۶ و ۱۷ و رعایت آیین نامه مالی و معاملاتی از دیگر موارد اعتراضات بود.

شهاب با بیان اینکه از سال ۹۷ تاکنون ۶ نشست هیات حل اختلاف به ریاست استاندار سمنان تشکیل شد، افزود: در این نشست ها ۳۵ پرونده مورد بررسی و برای آن رای صادر شد که در نتیجه سه عضو شورا خلع ید شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شاهرود هم در این نشست گفت: شهرستان شاهرود دارای ۶ شهر است که ۳۲ عضو شوراهای اسلامی در این شهرستان فعالیت دارند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: سمنان، با حذف کاغذ، استان آزمایشی کشور در اجرای طرح بررسی و پایش الکترونیکی مصوبات شوراهای اسلامی شد.

کیارش پورنیا با بیان اینکه در هشت ماه گذشته ۳۰ نشست به منظور بررسی مصوبات شوراهای اسلامی در فرمانداری برگزار شد، افزود: در این نشست ها ۴۵۴ مصوبه شوراها مورد رسیدگی قرار گرفت.

نشست بازآموزی مقررات شوراهای اسلامی برای اعضای شوراهای شهر شاهرود، میامی و دامغان با حضور سید حسین حسینی معاون اداره کل شوراهای وزارت کشور برگزار شد.

 

منبع : ایرنا

اشتراک گذاری