امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

با ائمه جمعه استان سمنان

کد خبر: 4889
زمان انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹ بعد از ظهر -
47 بازدید

نماز جمعه این هفته ۵ آذر ۱۴۰۰؛

با ائمه جمعه استان سمنان

 

سمنان

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای این شهر با اشاره به آغاز مذاکرات ایران و غرب از دوشنبه هفته آتی در وین، تاکید کرد: رویکرد دولت سیزدهم تغییر شرایط و روند مذاکرات است.

 

وی با بیان اینکه لغو تمام تحریم‌ها شرط ایران برای مذاکره است، ابراز کرد: موضع ایران اسلامی و تیم مذاکره کننده روشن است و مردم نیز همین را می‌خواهند که هر توافقی در ماجرای برجام فقط در صورت لغو تمام تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اسلامی صورت می‌گیرد.

 

امام جمعه سمنان با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم در خصوص برجام مذاکراتی نتیجه‌محور خواهد بود، تاکید کرد: تیم مذاکرات جدید دولت سیزدهم، مذاکره را برای نتیجه در برنامه دارد نه مذاکره برای مذاکره لذا باید گفت روند جدید به نفع کشور و مردم خواهد بود.

مطیعی با اشاره به سالروز شهادت دو دانشمند هسته‌ای کشورمان و با بیان اینکه ایران اسلامی کشور فخری زاده‌ها و شهریاری‌ها است که با تفکر بسیجی خواب را از چشم دشمنان ما به خصوص اسرائیلی‌ها گرفتند، بیان داشت: ایران اسلامی شاید در زمینه امکانات به اندازه کشورهای پیشرفته نباشد اما دارای نخبگانی مانند شهیدان شهریاری و فخری‌زاده ها است که خدمات و فداکاری‌هایشان راه پیشرفت کشورمان در عرصه‌های مختلف را هموار ساخته است.

وی با بیان اینکه این شهدا الگوی دینداری هستند، ابراز کرد: فداکاری چنین شهدایی باعث شد تا انقلاب اسلامی ما در مسیر پیشرفت قرار گیرد و امروز بسیجیان جوان ما باید این عزیزان را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه سمنان ضمن گرامی داشت پنجم آذر روز تشکیل بسیج مستضعفین به دستور امام خمینی (ره) بیان کرد: ایشان با درک عمیق از شرایط، نیروی الهی بسیج را تشکیل دادند که امروز تفکرش در تمام دنیا طنین انداز است.

 

شاهرود

حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نخستین نمازجمعه آذرماه ۱۴۰۰ شاهرود به میزبانی مصلای مدرسه قلعه با بیان اینکه برخی علیه دولت انتقادات تندی را صورت می‌دهند، تاکید کرد: باید رعایت انصاف را در نقد داشت چرا که دولت سیزدهم تورم ۵۰ درصدی را از دولت قبل تحویل گرفت.

وی با بیان اینکه اگر منصفانه بنگریم حل و فصل تمامی مشکلات در مدت کوتاه امکان پذیر نیست، تاکید داشت: نقد عملکرد دولتی که شرایط را با این همه مشکلات تحویل گرفت باید به مراتب منصفانه‌تر باشد.

امام جمعه شاهرود در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه مسئولان و مردم در راستای دغدغه رهبری گام بردارند، بیان داشت: بسیج امروز به مثابه درخت تناور است که خدمات پرشماری را به انقلاب اسلامی و مردم ارائه کرده است.

امینی با بیان اینکه امام خمینی (ره) چهار دهه قبل با آینده‌نگری مثال‌زدنی دستور ایجاد بسیج را صادر کردند و امروز بعد از سال‌ها، تفکر بسیجی در تمام کشورهای منطقه و دنیا نیز طنین انداز شده است، گفت: تفکر بسیجی یعنی دغدغه مندی برای پیشرفت ایران اسلامی لذا روحیه بسیجی در هر قشری باشد، شاهد ترقی آن قشر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هفتم آذر ماه سالگرد شهادت شهید فخری زاده، شهیدی که مصداق تفکر بسیجی بود، افزود: همین واکسن‌هایی که امروز برای کرونا مطرح می‌شود از برکت وجود دانشمندانی مانند شهید فخری زاده است که با احساس مسئولیت و دغدغه مندی به مسائل کشور می‌نگریستند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به شرایط آب در سطح کشور نیز، گفت: مصرف بهینه آب در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خانگی متأسفانه صورت نمی‌گیرد و در کنار سو مدیریت‌ها مسائلی را مانند زاینده رود پدید می‌آورد که به بحران آب دامن می‌زند.

 

دامغان

حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان به میزبانی مصلی امام خمینی (ره) این شهر ضمن بیان اینکه از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی دشمن لحظه‌ای از دشمنی با ما بر نداشته است، ابراز داشت: در این چهار دهه عمر انقلاب دشمن بارها کوشید تا با استفاده از ابزار ترور راه شکوفایی و پیشرفت کشور را ببندد که هیچ گاه در این زمینه موفق نبوده است.

وی با بیان اینکه ترور دانشمندان هسته‌ای کشور نشان می‌دهد که همواره از تفکر و دانش ما دشمن در هراس است، افزود: در همه این ترورها از شهادت مجید شهریاری تا دکتر محسن فخری زاده و غیره همگی رد و پای صهیونیست‌ها کاملاً مشهود است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه مشکل دشمن با شخص خود شهیدان ترور نیست بلکه از پیشرفت و دانش کشور ما می‌ترسند، ابراز داشت: ایران علیرغم همه این دشمنی‌ها راه خود را ادامه داده و ذره‌ای از تلاش خود دست نخواهد کشید و این را در همه این چهار دهه بارها با درخشش خود در عرصه جایگاه علمی جهان به اثبات رسانده است.

رستمیان با بیان اینکه مردم از دولت سیزدهم انتظار دارند تا برای مهار گرانی‌ها کاری انجام شود، تصریح کرد: در این راستا حرکات خوبی نیز صورت گرفته و امیدهای مردم افزایش یافت که استقراض نکردن از بانک مرکزی برای جلوگیری از تورم نمونه کار صورت گرفته طی چند ماهه اخیر است.

وی با بیان اینکه گشایش‌های خوبی در دولت سیزدهم شکل گرفته است، افزود: حرکت‌های انقلابی در حوزه مسکن و تورم باعث شده تا مردم به دولت سیزدهم روی خوش نشان داده و امیدوار به بهبود معیشت خود باشند.

 

مهدیشهر

حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدی‌شهر به میزبانی مسجد المهدی (عج) این شهر ضمن بیان اینکه مسئله رسیدگی به حقوق‌های نجومی را رهبر معظم انقلاب در سال ۹۵ گوشزد کردند اما این دولت وقت توجهی به این موضوع نداشته است، ابراز داشت: این باعث شد تا پدیده فساد در بسیاری از شرکت‌ها تا به امروز باقی بماند.

وی بابیان اینکه وقتی اشرافی گرایی ریشه بدواند در جامعه سرریز می‌شود، افزود: وقتی اشرافی گرایی فرهنگ یک جامعه شود بسیاری از تبعات اجتماعی را با خود به همراه خواهد داشت.

امام جمعه مهدی‌شهر بابیان اینکه رفتار مسئولان باید همواره دور از این موضوعات باشد، ابراز داشت: به تعبیر معظم له حقوق نجومی نماد اشرافی‌گری است لذا باید برخورد قاطعانه با آن صورت گیرد و مردم انعکاس آن را در جامعه لمس کنند.

بارانی با بیان اینکه حقوق نجومی باعث ضربه به اعتماد مردم می‌شود، تصریح کرد: انتظار می‌رود دولت سیزدهم با تعیین وقت مشخص وزرا را مکلف به رسیدگی حقوق‌های نجومی در شرکت‌های زیر مجموعه خود کند و حقوق این افراد مطابق روز باشد.

وی با انتقاد از اینکه چرا یک کارگر باید چهار میلیون و یک مدیر ۲۵۰ میلیون برای کاری که نمی‌کند حقوق دریافت کند، افزود: انتظار می‌رود برخورد با این نجومی گیران نه برای شرایط کنونی بلکه همیشگی و فراگیر باشد و نتیجه آن به اطلاع مردم برسد.

بسیج و نقش آن در چهل سال دوران عمر انقلاب، تأثیر بسیج در محرومیت‌زدایی، سالروز شهادت دکتر محسن فخری زاده، شهادت دکتر شهریاری، شهادت میرزا کوچک خان جنگلی و روز مجلس و توجه مجلسیان به مصوبات درست و ه نفع مردم از محوریت سخنرانی این هفته نماز جمعه مهدی‌شهر بود

 

آرادان

حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نخستین نماز جمعه آذرماه ۱۴۰۰ آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با بیان اینکه پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ناوگان نظامی خود را به خلیج فارس آوردند، ابراز کرد: ما در آن روزگار مانند امروز اقتدار نظامی و دفاعی نداشتیم که بتوانیم کاری کنیم که دشمن حتی نگاه بد به کشور نداشته باشد، اما آن روز واقعاً دستان خالی داشتیم و ارتش هنوز از بازسازی نشده و سپاه نیز منسجم نبود لذا آمریکایی‌ها تهدید کردند و امام خمینی (ره) در پنجم آذرماه دستور تأسیس بسیج را دادند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تعبیری دارند که می‌فرمایند گویا بیان فرمان تأسیس بسیج به امام خمینی (ره) الهام شده بود که چنین شجره طیبه‌ای را تأسیس کند، لذا امام فرمود کشوری که ۲۰ میلیون جوان دارد باید ۲۰ میلیون بسیجی داشته باشد و به محض صدور این فرمان تمام شهرها و روستاهای کشور پایگاه‌ها ایجاد شدند و جوانان آموزش‌های نظامی را از پاسداران و ارتشی‌ها دیدند و در مدت کوتاهی میلیون‌ها نفر در پایگاه‌ها حضور یافتند تا آمریکایی‌ها عقب نشینی کردند زیرا با توده میلیونی نیروهایی مواجه شدند که دنبال حقوق و مواجب نبوده و به خاطر خدا به میدان آمدند و این امر سبب عقب نشینی دشمنان شد.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه بسیج برکات بسیار زیادی داشته است، بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمود «اگر در کشوری تفکر بسیجی طنین‌انداز باشد چشم طمع جهان خواران از آن دور خواهد ماند» و این نشان از اهمیت تفکر بسیجی است و امروز به حمدالله این تفکر جغرافیای ایران را در نوردید و تمام عالم را در برگرفت.

شریفی نیا با بیان اینکه اگر امروز می‌بینیم که داعشی های تا بن دندان مسلح نتوانسته‌اند حکومت قانونی سوریه را سرنگون کنند و پس از عراق به سمت لبنان و حتی ایران بیایند، به واسطه همین تفکر بسیجی است، گفت: اگر بچه‌های بسیجی ما در مقابل داعش نمی‌جنگیدند ما امروز باید به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران، اسلام آباد غرب و همدان و… می‌بایست با داعش روبرو می‌شدیم و این تفکر بسیجی است که داعش را به اضمحلال رساند.

وی با بیان اینکه در یمن انصار الله در مقابل نیروهای ائتلاف سعودی یعنی امارات، آمریکا، عربستان و… ایستادگی کرده و تقریباً کل کشور یمن به تصرف نیروی بسیجی انصار الله در خواهد آمد، تاکید کرد: این موضوع ارزشمندی است چرا که امام خمینی (ره) با همین تفکر بسیج مستضعفین را پایه گذاری کردند. ایشان هرگز نگفتند بسیج ایران اسلامی بلکه اعلام کردند بسیج تمام مستضعفین دنیا؛ حتی ایشان جمله دیگری دارند که می‌فرمایند شما بسیجیان باید به دنبال تشکیل حکومت و تمدن نوین اسلامی باشید و افق دید امام خمینی (ره) همین موضوع بوده که نیروی بسیج تنها برای مقابله با چالش‌های درون نظام و انقلاب اسلامی ایران نیست بلکه رسالتی بزرگ‌تر و جهانی دارد.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه هفتم آذرماه سالروز شهادت دانشمند هسته‌ای دکتر فخری زاده است، تاکید کرد: همین واکسن‌هایی که امروز برای کرونا در حال تولید است، از جمله کارهای وی است و دشمنان اهمیت وجود ایشان را می‌دانستند که چنین اقدامی را انجام دادند. همسر ایشان نقل می‌کند که وقتی به این شهید می‌گفتم چرا این میزان کار دشوار را انجام می‌دهید، اعلام می‌کرد که «هر چه من بیدار باشم، خواب را از چشمان نتانیاهو می‌گیرم» و این تفکر شهید فخری زاده‌های این انقلاب است.

شریفی نیا با بیان اینکه هفته آتی نخستین مذاکرات تیم هسته‌ای دولت سیزدهم با غرب است، گفت: مذاکرات در وین در حالی آغاز می‌شود که غرب می‌داند مواضع رئیسی روشن است مواضعی نیست که محافظه کاری در آن وجود داشته باشد مانند هشت سال گذشته که گفتگوهای بیهوده به نتیجه‌ای نرسید و رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره آن فرمودند، خسارت محض بود زیرا ده‌ها و صدها تحریم علیه ایران اسلامی بعد از این مذاکرات وضع شد حال اما شرایط عوض شده و تغییر کرده است.

وی افزود: آمریکایی‌ها از هم اکنون شروع کرده و ائتلاف جعلی را تشکیل داده‌اند که سه کشور اروپایی بعلاوه آمریکا، خلیج فارس و اسرائیل گروهی را شکل داده‌اند که علیه ایران موضوع بگیرند. نماینده آمریکا در امور ایران نیز اعلام کرده بود که یا ایران باید مذاکره کند و باید ضرب العجل وضع شود زیرا ایران در حال تنش‌زایی است و اخیراً نیز مدیرکل آژانس هسته‌ای نیز بیان کرد که به ما اجازه کامل داده نمی‌شود لذا همه اینها تلاشی است برای اینکه ایران در مذاکرات محکوم شود اما باید این کشورها بدانند که دولت انقلابی و ولایی حجت‌الاسلام رئیسی محافظه کاری نخواهد کرد و شرط مذاکرات برداشتن تمام تحریم‌ها علیه ایران اسلامی است.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه ما مذاکره را برای مذاکره نمی‌خواهیم ما مذاکره را برای پیشبرد می‌خواهیم، بیان کرد: آمریکا در پس ضرباتی که در افغانستان، یمن و… خورد به دنبال راه فرار است و لذا می‌خواهد اذعان مردم را به سمت دیگری منحرف کند تا شکست‌های خودشان دیده نشود، ابراز داشت: رئیس جمهور تیم وزارت خارجه توجه دارند که مردم ما به دنبال مذاکره مقتدرانه هستند.

 

میامی

حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع با اشاره به موضوع حقوق‌های نجومی، بیان کرد: برداشت‌های نامشروع در کشور خیانت به آرمان‌های انقلاب است.

وی با بیان اینکه مسئولان با این پدیده شوم برخورد کنند زیرا بی اعتمادی مردم را باعث می‌شود، افزود: باید برخورد با متخلفان و پدیده اشرافی‌گری در اولویت قرار گیرد تا مردم در زمینه مقابله با فساد امیدوار شوند.

امام جمعه میامی با اشاره به ضرورت تلاش برای اعتماد سازی بین اقشار مختلف مردم، بیان کرد: برای نسل به این هدف والا که دولت سیزدهم نیز به دنبال آن است، توجه بیشتر دولت و قوه قضائیه نسبت به پرداخت‌های غیرمتعارف ضرورت است.

صفایی پور با بیان اینکه اقشار مختلف مردم خواهان تحول هستند، ابراز کرد: امروز مردم در کنار تحول خواهی به دنبال عدالت محور و همچنین مبارزه با فساد در جامعه هستند زیرا این موضوع دارای اهمیت بسزایی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان در مبارزه با مفاسد اقتصادی با مشارکت بسیج مردمی جدی‌تر عمل کنند تا شاهد امیدواری در سطح جامعه باشیم، بیان کرد: با اشرافی گری نمی‌توان مردم را به تغییر شرایط امیدوار کرد لذا باید اقدام عاجلی صورت گیرد.

امام جمعه میامی با بیان اینکه مقابله با فساد و پدیده شوم حقوق‌های نجومی از مظاهر فساد ستیزی در سطح کشور است، تاکید کرد: مسئولان نسبت به این پدیده انرژی و وقت بیشتری بگذارند زیرا مردم و جوانان ما مشاهده و در فضای مجازی اخبار را رصد می‌کنند امروز نباید برخی مدیران به بهانه حفظ مدیریت ۱۰۰ میلیون تومان حقوق بگیرند در صورتی که جوان ما بیکار است و ده‌ها مشکل اقتصادی دارد.

صفایی پور با اشاره به دور جدید مذاکرات بیان کرد: برخی کشورها در ائتلافی با حضور آمریکا، اسرائیل و کشورهای عربی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آنها گاو شیرده غرب یاد کرد، به دنبال ایجاد حاشیه برای مذاکرات هستند تا اذهان عمومی را از شکست‌های خودشان در منطقه دور سازند لیکن باید گفت این نمایش بی ثمر علیه ایران در راستای تحریم‌های ظالمانه بی‌فایده خواهد بود چرا که کشورمان از حقوق خود کوتاه نمی‌آید و در نتیجه طرف مقابل یک راه بیشتر به جز لغو تمامی تحریم‌ها ندارد.

وی با اشاره به سفر مسئولان استانی و کشوری به میامی طی هفته‌های گذشته خواستار عنایت بیشتر دولتمردان به پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان شد و گفت: طرح‌هایی مانند استخر سرپوشیده، حرم شهدای گمنام و طرح‌های ورزشی و عمرانی بسیاری در میامی نیمه کاره رها شده‌اند که می‌بایست تکمیل آنها در اولویت قرار گیرد.

 

رویان

حجت الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های نخستین نمازجمعه آذرماه جاری رویان به میزبانی مسجد جامع این شهر با بیان اینکه امام خمینی (ره) چهار دهه قبل با روشن بینی که داشتند دستور تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی را زمانی صادر کردند که ایران ۳۶ میلیون نفر جمعیت داشت، تاکید کرد: پیامبر (ص) ۱۳ سال در مکه موفق به ریشه کنی بت پرستی نشدند اما با گذشته هشت سال با بسیج کردن ۱۰ هزار نفر از نیروهای متدین و مسلمان توانستند بساط بت پرستی را برکنند و این نشان دهنده اهمیت بسیج مردم است که ریشه و اساس شکل‌گیری بسیج در کنار آیه شریفه بسیج از سوره انفال بود.

وی افزود: در ۴۰ سال اخیر عملکرد بسیج در محورهای مختلف درخشان بوده چرا که ظلم ستیزی، فداکاری، از خودگذشتگی، مقاومت و فساد ستیزی اولویت و ویژگی بسیجیان محسوب می‌شود، افزود: یکی از محورهایی که بسیجیان در آن خوش درخشیده‌اند امنیت کشور از شکل‌گیری نیروهای مردم در دفاع مقدس تا فتنه‌های مختلف امروز است که افتخاری برای بسیجیان محسوب می‌شود.

امام جمعه رویان ادامه داد: تفکر بسیج حتی فرای مرزهای ایران اسلامی نیز توانسته با فتنه‌های دشمنان مقابله کند و امروز محور مقاومت با تفکر بسیجی در لبنان، سوریه، یمن و عراق و… در برابر استکبار گران جهانی ایستادگی کرده تا از حق مردم مظلوم دفاع شود.

معصومی با بیان اینکه دیگر محوری که بسیجیان در آن خوش درخشیدند حوادث غیرمترقبه مانند امدادرسانی به سیل زدگان، زلزله زدگان و افراد نیازمند بود که در این سال‌ها شاهد نقش آفرینی ویژه بسیج در این عرصه بودهایم که توانسته آلام مردم را کمتر کند.

وی سومین عرصه درخشان از عملکرد بسیجیان را در عرصه سلامت دانست و تاکید کرد: از بدو شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر شاهد بودیم که بسیجیان در خط مقدم مقابله با بیماری، افزایش استقامت و حفاظت از مردم در برابر ویروس، کمک مومنانه و مواسات، اردوهای جهادی و توزیع ماسک و… درخشان ظاهر شدند و به کمک کادر درمان آمدند تا آلام مردم کمتر شود.

امام جمعه رویان در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه شهید مدرس همواره در حوادث سیاسی و اجتماعی مردم را دخیل و شریک می‌دانست و معتقد بود نمایندگان مجلس ولی مردم نیستند بلکه خادم و وکیل ملت محسوب می‌شوند پس باید در تصمیمات نظر موکلان خود را مد نظر قرار دهیم، گفت: یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی که به خصوص در پنج سال اخیر بیشتر به آن تاکید دارند لزوم برخورد با حقوق‌های نجومی برای اعمال نظر و نگاه مردم جامعه است که باید با آن برخورد شود.

معصومی با بیان اینکه حقوق‌های نجومی یکی از مظاهر فسادزا و اشرافی‌گری محسوب می‌شود، ابراز کرد: خوشبختانه امروز دولت و مجلس انقلابی در کنار قوه قضائیه رویه خوبی را برای مقابله با این پدیده شوم در نظر گرفته‌اند که امیدواریم در این عرصه اتفاقات خوبی نیز رقم بخورد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری