امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

افزایش مدت ماندگاری مسافران، راهکار کاهش تصادفات جاده‌ای استان

کد خبر: 4959
زمان انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳ بعد از ظهر -
46 بازدید

استاندار سمنان؛

افزایش مدت ماندگاری مسافران، راهکار کاهش تصادفات جاده‌ای استان

 

استاندار سمنان گفت: افزایش مدت ماندگاری مسافران با معرفی ظرفیت‌های گردشگری و ارتقاء خدمات بین راهی برای کاهش تصادفات در راه‌های استان مورد توجه باشد.

 

سید محمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه در دومین جلسه راهبری وضعیت تصادفات رانندگی استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: کارگروه ویژه برای افزایش مدت ماندگاری مسافران با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان به مسافران، تشکیل خواهد شد.
وی بیان کرد: استان سمنان در مسیر زائران حرم امام هشتم(ع) قرار دارد که نیاز است تا اقدامات در حوزه راه ها با حساسیت بیشتری پیگیری شود.
هاشمی تاکید کرد: رفع نقاط حادثه خیز، عملیاتی شدن و تکمیل آزادراه حرم تا حرم و تقویت نصب علائم هشداردهنده، در کنار افزایش مدت ماندگاری مسافر به عنوان راهکاری موثر در کاهش تصادفات باید مورد توجه باشد.
وی اظهار داشت: هدایت مسافران به سمت بازدید از ظرفیت‌های گردشگری و اقامت در اقامتگاه های بوم گردی، مدت ماندگاری مسافران را افزایش خواهد داد و در کنار کاهش تصادفات، استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری تبدیل و رشد اقتصادی محقق می شود.
هاشمی اضافه کرد: پایش تصویری راه ها نقشی مهم در کاهش تصادفات دارد و باید در حوزه درون شهری این مهم مورد توجه ویژه شهرداری ها قرار گیرد و در بخش برون شهری نیز تقویت شود.
استاندار سمنان تصریح کرد: شناسایی نقاط حادثه خیز طی یک برنامه جامع زمانبندی شده از دیگر موارد مهمی است که باید احصاء و برطرف شود.
وی افزود: افزایش تابلوها و علائم ‌جاده ای در حوزه راه‌های استان سمنان برای اطلاع رسانی مطلوب تر برای مسافران راهبردی مهم در کاهش تصادفات است.
وی یادآور شد: مجتمع های بین راهی ، فضای مناسبی را برای مسافران در بحث نمازخانه و ارائه خدمات رفاهی مطلوب فراهم کنند و باید احداث بیش از پیش این مجتمع‌ها در استان سمنان مورد توجه باشد.
هاشمی اظهار داشت: کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین باید به خارج از شهر و استقرار در پارکینگ های ویژه خود هدایت شوند و باید پارکینگ های مناسب نیز در ورودی شهرهایی که پارکینگ‌ ندارند، احداث شود.
استاندار سمنان گفت: رفع نقاط حادثه خیز در راه های درون و برون شهری استان نیازمند توجه ویژه در بخش تخصیص اعتبارات از منابع ملی است.

 

سردار سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا و حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در این نشست حضور داشتند و درباره آمارها و آسیبهای مختلف حوزه تصادفات و راه های استان سمنان با حضور مسوولان استانی مباحثی مطرح شد.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری