در سومین تور صنعتگردی، نمایندگان رسانه و خبرنگاران سمنان این بار از شهرک صنعتی ایوانکی دیدن کردند.

در این بازدید که به همت انجمن خبرنگاران استان سمنان و با هدف ارتباط بیشتر صنعتگران استان و اصحاب رسانه برگزار گردید  مصطفی کرد  نماینده مدیریت و از خانواده سرمایه گزاران شرکت شکوفا بهداشت آرین(پرژک) گفت : مشکل کم آبی بزرگترین چالش پیش روی صنعت استان است که باید برای حل آن فکر جدی کرد.

 

شرکت “شکوفا بهداشت آرین” با نام تجاری “پرژک” اولین تولید کننده شامپو سیر در ایران و  دومین شرکت تولیدکننده شامپو با هسته انار در دنیاست که علاوه بر اقبال و استقبال مصرف کنندگان داخلی در بحث صادارات هم موفق ظاهر شده است. با این حال این شرکت نیز دچار مشکلات مختلفی است.

کرد با اشاره به صادرات محصولات شرکت گفت: شرکت ما صادرات خوبی به کشورهای ترکیه، آذربایجان ، کویت ، امارات متحده عربی ، عراق  و افغانستان داشته و همچنان ظرفیت ارزآوری داریم و دفاتر اروپایی و عربی ما فعال هستند با این حال تحریم ها سبب شده تا واردات مواد اولیه ما  با واسطه چند کشور انجام شده و مواد اولیه و قطعات حساس  ما برایمان دو تا سه برابر گران تر تمام شود و از سوی دیگر به دلیل تحریم بانک های ایران، انتقال ارز به سختی انجام میگیرد.

این سرمایه گذار بخش خصوصی مهمترین چالش این واحد تولیدی را کمبود آب بیان و تصریح کرد: آب دریافتی ما بسیار اندک و  نامطلوب است که بعد از تصفیه آب ۴۰ درصد از آب بابت کیفیت بهتر ساخت محصولات این شرکت دورریز می شود و اگر استان قادر به تامین آب مورد نیاز ما نباشد ما به زودی از این استان کوچ کرده(که در حال حاضر یک گروه تحقیقاتی در حال مطالعه بابت انتخاب منطقه مشغول میباشند) و به استان های همجوار که مشکل آب نداشته باشد می رویم اما نیروی انسانی زیادی بیکار خواهند شد.

وی از اشتغال بکار ۵۰۰ نفر در این واحد تولیدی خبر داد و افزود: تولیدات ما۲۰ تا ۳۰ درصد نیاز کشور را تامین می کند.

اگر آب مورد نیازمان تامین نشود از استان سمنان کوچ می کنیم

شرکت پرژک که یکی از برندهای معروف کشور است  انواع شامپو نظیرشامپو سیر، سدر، فلفل، بابونه، زیتون، برنج، رزماری، گردو و شامپو بچه  و مایع ظرفشویی دورتو را تولید می کند و در شهرک صنعتی ایوانکی مستقر است.

شایان ذکر است با توجه به اهمیت موضوع و چالش پیش روی استان، موضوع بحران آب در استان سمنان در سفر اخیر استانی ریاست جمهور به این استان مطرح و مقرر شد تا برنامه های اجرای و عملیاتی در خصوص تامین آب این استان در دستور کار دولت قرار گیرد.

منبع: رکنا