امروز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳

با ائمه جمعه استان سمنان

کد خبر: 5023
زمان انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷ بعد از ظهر -
48 بازدید

نماز جمعه این هفته ۱۲ آذر ۱۴۰۰؛

با ائمه جمعه استان سمنان

 

سمنان

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مسجد امام این شهر ضمن بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه طی سال‌های اخیر باعث بروز مشکلات بسیاری برای عموم مردم شده است، ابراز داشت: قطعاً رفع تحریم‌ها شرط ایران در برجام است تا به واسطه آن بخش عمده‌ای از مشکلات معیشت مردم برطرف شود.

 

وی بابیان اینکه مردم از دولت سیزدهم انتظار نتیجه رضایت‌بخش در مذاکرات رادارند، افزود: با توجه به اینکه مذاکرات برجام در دولت سیزدهم قاطعانه است لذا همین مردم را امیدوار به حل مشکلات موجود در کشور است.

 

خطیب جمعه سمنان بابیان اینکه ۱۶ آذر یکی از روزهای مهم در تقویم جمهوری اسلامی تلقی می‌شود، ابراز داشت: همان طور که دانشجویان آن موقع برای استکبارستیزی به پا خواستند می‌بایست دانشجویان فعلی نیز همان رویه را ادامه داده و این شیوه را چراغ راه خود قرار دهند.

مطیعی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز همه ساله در دیدار با جمعی از دانشجویان به این مهم یعنی خودسازی، جهاد و استکبارستیزی تاکید دارند، تصریح کرد: یکی از امیدهای امروز و فردای کشور همین دانشجویان جوان هستند که می‌بایست گوش‌به‌فرمان ولایت در راستای پیشرفت کور بکوشند.

وی با بیان اینکه علیرغم بهتر شدن وضعیت رنگ بندی کرونایی اما ای دستورالعمل‌های مربوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دقت اجرایی شود، افزود: خوشبختانه روند واکسیناسیون در استان سمنان مطلوب است اما مردم را به رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن و پرهیز از حضور در تجمع‌های محیط بدون تهویه خودداری کنند تا روند ابلا به کرونا کاهش و به صفر برسد.

شاهرود

حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلای مدرسه قلعه با بیان اینکه شانزده آذر روز دانشجو نمایانگر شهادت سه دانشجوی ایرانی در اعتراض به نفوذ استکبار جهانی در ایران است، تاکید کرد: جنبش‌های دانشجویی همواره استکبار ستیز بوده‌اند.

وی با بیان اینکه دانشجو دارای ویژگی‌هایی مانند آرمان‌گرایی و مطالبه گری است که البته باید با واقع بینی همراه شود، تاکید کرد: دانشجویان نسل فرهیخته‌ای هستند که باید مطالبات شأن بدون تهمت، توهین و تنش مطرح شود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه حضور دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی، مخالفت با کاپیتولاسیون و… از جمله نقش آفرینی‌های این قشر در تاریخ ایران است، گفت: دانشجویان از دهه ۳۰ به بعد قشری تأثیرگذار در جامعه بودند و این نقش آفرینی تا به امروز در عرصه‌های علمی و اجتماعی و… دیده می‌شود.

امینی در دیگر بخش سخنان خود با اشاره به مسائل مرتبط با کم آبی و با بیان اینکه عوامل فریب دشمن را باید به خوبی شناخت، گفت: نباید مطالبه گری طوری عنوان شود که دشمنان ایران اسلامی سو استفاده کنند و این امر را مردم بصیر و دشمن شناس ایران اسلامی به خوبی می‌دانند.

وی با بیان اینکه اتفاقاتی که در اصفهان رخ داد نشان داد که در روزهای نخست کشاورزان مطالبات صنفی شأن را بیان کردند اما بعد از مدتی دیگر این صدای کشاورزان نبود و مسائل دیگری پدید آمده بود، گفت: مردم ما به خوبی خط کشی بین دشمنان و خود را حفظ می‌کنند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز با توجه به سرمای هوا، گفت: صرفه‌جویی استفاده از لباس مناسب فصل سرما در خانه و توجه به توصیه‌های مسئولان و کارشناسان الزامی است

امینی درباره مذاکرات هسته‌ای نیز بیان کرد: امروز غرب باید بداند که ایران مذاکره را برای رفع تمام تحریم‌ها علیه ملت ایران اسلامی می‌خواهد لذا باید عزت مردم ایران حفظ شود.

 

آرادان

حجت الاسلام جلیلی شریفی نیا در خطبه‌های دومین نمازجمعه آذرماه ۱۴۰۰ آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با بیان اینکه مذاکرات دولت رئیسی با غرب هشتم آذرماه شروع شد و ما انتظار نداریم که این مذاکرات با چهار بعلاوه یک مانند هفت مذاکره‌ای که قبلاً در وین صورت گرفت به نتیجه دلخواه ما برسد، بیان کرد: این دولت دولتی نیست که با التماس ظاهر شود و لذا آمریکا با توجه به عهدشکنی حالا حالاها باید منتظر ایران بماند.

وی افزود: در سال ۹۲ با روی کار آمدن دولت یازدهم و بعد هم دولت دوازدهم مخصوص در سال‌های ابتدا، ایران در آغاز دور فشار حداکثری دشمن از بابت تحریم‌ها قرار داشت. تحریم‌های فلج کننده‌ای که اوباما و ترامپ علیه ایران داشتند تا کار نظام اسلامی را تمام کنند لذا دولت در چنین وضعیتی کار را شروع کرد و وعده داد که مذاکره با آمریکا مشکلات اقتصادی را حل می‌کند و مردم نیز مایل بودند تا مشکلات اقتصادی برطرف شود.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه در آن سال رهبر معظم انقلاب اسلامی به واسطه اینکه ایده جدیدی بود، موافقت کردند از سوی دیگر معظم‌له نمی‌توانستند مخالفت کنند چرا که اکثریت مردم به روحانی و این شعار رأی داده بودند، تاکید کرد: بسیاری از مردم بر اثر جنگ روانی و ادراکی رسانه‌ها بر این باور بودند که با مذاکره با قدرت‌ها همه مشکلات حل می‌شود و تحریم‌ها برطرف خواهد شد و اقتصاد سر و سامان می‌گیرد.

شریفی نیا با بیان اینکه از همان سال داعش و النصره و… به وجود آمدند و اینها نیز هدف شأن را ایران گذاشتند تا در عرصه بین‌المللی ایران از این بابت هم تحت فشار باشد و لذا شرایط برای کشور مشکل شده بود زیرا تکفیری‌ها تا دمشق پیش آمدند و اعلام کرده بودند که بعد از عراق و سوریه به ایران پیشروی می‌کنند، ابراز داشت: اینها نشان داد که دشمنان علیه ما کار فشرده می‌کردند و بی کار ننشستند. در این زمان بود که دولت روحانی تمام توجه خود را به غرب معطوف کرد و غرب را فقط در چهار کشور می‌دید و چنین ایده‌ای ترسیم شد و حتی شرق و کشورهای همسایه هم نادیده گرفته می‌شد.

وی افزود: آمریکا و غربی‌ها نیز بر اساس اطلاعات موجود و سیگنال‌های سازشی که از درون کشور به آنها داده می‌شد و تشدید حملات امنیتی و مسائل امنیتی نیز در همان موقع رقم خورد تا به جنگ تبلیغاتی و اقتصادی بیفزاید.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه مذاکرات جاری شد اما ملت مقاومت کردند و حاج قاسم سلیمانی‌ها سینه سپر کردند تا در مقابل تکفیری‌ها بایستند و حمایت کردند اما هشت سال عجیب و غریب بر این کشور گذشت که می‌توان درباره آن کتاب‌ها نوشت، ابراز کرد: ملت ما خون دل‌هایی خوردند و اوضاع بهتر نشد اما امروز فضای مذاکرات متفاوت شده است دولت رئیسی در حالی مذاکرات را آغاز کرد که اکثریت مردم ایران طبق آمارها و نظرسنجی‌ها اعتمادی به غرب و آمریکا ندارند امروز اگر به مردم ایران گفته شود که این مذاکرات اثر دارد اکثراً می‌گویند خیر، چرا که هشت سال این شرایط را تجربه کردیم و این همان سخنی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی هشت سال تمام می‌گفتند.

شریفی نیا بیان اینکه امروز ایران مهمترین محور مقاومت اسلامی است با هشت سال گذشته تفاوت کرده است همچنان که دشمنان با هشت سال قبل تفاوت دارند، بیان کرد: هشت سال قبل آمریکا و صهیونیست‌ها و مزدوران شأن در اوج قدرت بودند و رعب و وحشتی در دل مردم با داعش ایجاد کرده بودند. امروز اما آمریکا در کشورهای منطقه کاملاً زمین گیر شده و از افغانستان و عراق و منطقه بیرون می‌رود و انگلستان هم چنین سرنوشتی دارد و جمله‌ای که سردار حاج قاسم گفت «سه ماه بعد چیزی به نام داعش در کره زمین نخواهیم دید» محقق شده است. امروز لذا شرایط تفاوت کرده است و ما در اوج قدرت هستیم و غرب زمین گیر است.

وی با بیان اینکه امروز اولویت دولت رئیسی برجام نیست بلکه اقتصاد مقاومتی با نگاه درون زا و برون گرا است، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «ما به دنبال برداشتن تحریم‌ها هستیم اما به دنبال خنثی سازی تحریم‌ها نیز هستیم» چرا که شاید تحریم برداشته نشود دشمن مگر می‌شود که تمام تحریم‌ها را کنار بزند؟ لذا باید از راه‌های مختلف این تحریم‌ها را خنثی کنیم که این کار ویژه دولت رئیسی است.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه اکثر مشکلات فعلی ریشه در دولت قبلی دارد، گفت: بدترین میراث دولت قبل برای دولت فعلی بی اعتماد کردن مردم به مسئولان نظام است که شامل اختلاس‌ها، حقوق نجومی، تورم افسار گسیخته، استقراض از بانک مرکزی، افزایش نقدینگی و… می‌شود. در دولت قبل تورم ۵۰ درصدی رقم خورد و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه را شاهد بودیم لذا باید اینها درست شود و نیاز به وقت دارد.

 

میامی

حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع با بیان اینکه از همان ابتدا استکبار جهانی به دنبال نفوذ در ایران بود، ابراز داشت: در سال ۳۲ وقتی نیکسون به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا وارد کشور شد، دانشجویان در دانشگاه تهران دست به اعتراض زدند و سه دانشجوی مبارز شهید شدند تا نشان دهند که جنبش‌های دانشجویی تا چه اندازه استکبار ستیز است.

وی با بیان اینکه دانشجویان ایران با تکیه بر روحیه آرمان خواهی و عدالت طلبی خود توانسته‌اند در برابر زیاده خواهی‌های استکبار گران ایستادگی و کشور و جامعه را از توطئه‌های متعدد دشمنان نجات دهند، افزود: یکی از اثرات بیداری دانشجویان همین استکبارستیزی است.

امام جمعه میامی با بیان اینکه دانشجویان جوان صاحب ایمان، فکر و خلاقیت با شجاعت و عزم جدی توانستند کارهای ناممکن زیادی را انجام دهند و باید دانشجو همواره دنبال تحول و حق طلبی باشد، بیان کرد: بیداری، ظلم ستیزی و استکبار گریزی از وظایف مهم دانشجویان مسلمان مؤمن و شیعه است لذا دانشجویان نباید وارد طمع دشمنان قرار گیرند

صفایی پور با بیان اینکه در دولت رئیسی یکی از مسائلی که امروز سر زبان‌ها است، مذاکرات محسوب می‌شود، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از ابتدا فرمودند که به مذاکرات خوش بین نیستند و حرف ما نیز این است که تیم مذاکره کننده نباید اشتباهات گذشته را تکرار کند مذاکره با عزت و همراه با لغو همه تحریم‌ها باشد لیکن امیدواریم که در این ماجرا، کشورمان سربلند بیرون بیاید.

وی در خاتمه با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها به صورت روز به روز مردم را کلافه کرده و امیدواریم که دولت سیزدهم در این زمینه تدبیری صورت دهند، بیان کرد: سرعت اینترنت امروز در کشور به شدت کاهش و سرعت افزایش قیمت‌ها به سرعت ارتقا پیدا کرده است لذا باید دولت در این زمینه تدبیر خوبی را صورت دهد که شرایط بهبود یابد.

 

مهدی شهر

حجت‌الاسلام علی سقائیان ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه مهدی‌شهر به میزبانی مسجد المهدی این شهر ضمن بیان اینکه اکثر کارهای انقلاب را مردم انجام دادند و مسئولان باید قدردان آن‌ها باشند، ابراز داشت: اگر انسان مدیریت جهادی داشته باشد خداوند اجر عظیم برای او قائل می‌شود و همین موضوع کافی است که ظرفیت خودمان را در این انقلاب نشان دهیم.

وی بابیان اینکه جامعه نیازمند فقط یک ذره امید و دل نبستن به جریان‌های تندرو است، افزود: هر کس نیروی درونی در او قرار داده شد که باید از آن‌ها درراه خدمت به مردم به کار گیرد لذا انتظار می‌رود دولت و مجلس انقلابی با نگاهی هوشمندانه تحول عظیم ایجاد کنند.

امام جمعه موقت مهدی‌شهر بابیان اینکه در هرکجا که شجاعت باشد کارهای بزرگی انجام می‌شود، ابراز داشت: این همکاری بین مردم و مسئولان باید با نگاه مسئولیت‌پذیری ادامه یابد زیرا این انقلاب را مدیون خون شهدا هستیم.

سقائیان بابیان اینکه همه مسئول هستیم و باید برای تغییر وضع موجود در کشور، استان و شهر خودمان کمک کنیم تا مورد سرزنش نسل جدید قرار نگیریم، تصریح کرد: می‌بایست با توجه به رویکرد دولت سیزدهم و مجلس مسئولیت‌پذیری در اقشار مختلف مردم و مسئولان نیز تقویت شود تا بتوانیم واحدهای نیمه تعطیل نظیر پاتریس را فعال و کاری برای شهرستان انجام دهیم.

وی به ۱۲ آذر روز جهانی معلولان نیز اشاره کرد و افزود: اکثر معلولان از نظر عملی و توانایی‌های خاص سطح بالایی دارند و کسانی این افراد را به‌کارگیرند جزو مجاهدان هستند لذا انتظار می‌رود توجه بیشتری به این قشر انجام شود و تردد این افراد با سهولت بیشتری توأم باشد.

رویان

حجت‌الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه رویان به میزبانی مسجد جامع با اشاره به مذاکرات وین، بیان کرد: تمام تلاش آمریکا و اروپا برای این است که مذاکرات را بر روی مسائل هسته‌ای و محدودیت ایران جلوه دهند در حالی که این مذاکرات برای رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران است.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران اسلامی، افزود: ایران از مذاکرات وین دو هدف دارد نخست اینکه رفع تحریم‌ها و حذف همه آن‌ها با تضامین کافی و قابل راستی آزمایی و دوم تسهیل حقوق قانونی ملت ایران برای بهره‌مندی از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای به ویژه فناوری مهم غنی سازی اورانیوم برای مقاصد صنعتی طبق معاهده «ان پی تی» که باید طرف غربی این موضوع را درک کنند.

امام جمعه رویان همچنین به جنبش‌های دانشجویی در تاریخ ایران نیز اشاره کرد و با بیان اینکه تظاهرات دانشجویان در ۱۶ آذر ۳۲ مبارزه دانشجویان با کنسرسیوم آمریکایی نفتی، مبارزه ضد آمریکایی در ماجرای انقلاب سفید و مبارزه دانشجویان علیه کاپیتولاسیون در سال ۴۳ از مصادیق نقش آفرینی این قشر در تاریخ ایران هستند، تاکید کرد: جنبش‌های دانشجویی همیشه حق طلب بوده است.

معصومی با بیان اینکه مخالفت دانشجویان با نفوذ اقتصادی آمریکا و ماجرای لانه جاجوسی در سال ۵۸ از دیگر مصادیق بی بدیل نقش دانشجویان در تحولات ایران است، گفت: دشمن شناسی دانشجویان ایرانی نشان می‌دهد که شعارها و تظاهرات آنها همیشه رنگ و بوی ضد استکباری با قدرت‌های غربی به خصوص آمریکا داشته است.

وی با اشاره به اینکه همواره تظاهرات و خروج دانشجویان از کلاس‌های درس با نیت اعتراض به سیاست‌های شاه و آمریکا و متحدانشان همواره صورت می‌گرفت که نشان از دشمن شناسی و بصیرت این قشر دارد، افزود: مطالبه گری، آرمان خواهی و ارزش گرایی سه ویژگی بارز جنبش‌های دانشجویی در ایران محسوب می‌شوند.

امام جمعه رویان در خاتمه صحبت‌های خود به خدمات خادمیاران رضوی در رویان و روستاهای حومه نیز اشاره داشت.

 

کالپوش

حجت الاسلام محمد قلیان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کالپوش به میزبانی مسجد جامع حسین آباد، با بیان اینکه سفرهای استانی دولت و رئیس دولت تزریق امید بخشی به مردم است و این کار نیک و ستوده است، تاکید کرد: نیاز امروز ایران اسلامی اتحاد و همدلی است که با ایجاد این رابطه در سران قوا در حال شکل‌گیری در بین دستگاه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه از گزارش مجلس و گزارش شفاف دولت سپاسگزاریم و بدانید در صورت صادق بودن با مردم، ملت همراه شما در برنامه تحول خواهند بود، افزود: رمز همراهی مردم صداقت مسئولان با ایشان و توضیح و تبیین راه پیشرو برای ملت است.

امام جمعه موقت کالپوش با بیان اینکه با به کارگیری نیروهای انقلابی در بدنه دولت توقع مردم از دولت جدید تربیت نیروهای متعهد، متخصص و کاردان است تا بتوان از تجربه آنها در دولت‌های بعد هم استفاده کرد، تاکید داشت: نظارت درون دولتی باید منظم باشد چرا که اگر مدیر لایقی نداشته باشیم اعتماد مردم به نظام از بین می‌برد.

قلیان در دیگر بخش سخنان خود با اشاره به موضوع مذاکره ایران با غرب و با بیان اینکه ملت ایران نیازی به مذاکره مستمر با آمریکا و اروپا ندارند، گفت: تا زمانی که سرمایه‌های بلوکه شده مردم ایران و معامله‌های اقتصادی جهان با ایران آزاد نشود ادامه مذاکرات بی دلیل است همچنین باید تاکید کنیم که در مذاکره عزت ایران و ایرانیان باید حفظ شود و مردم باید رفع تحریم و نفع آن را ببینند.

وی با طرح این پرسش که چرا گروهی با نام‌های مختلف نگران افغانستان هستند در حالی که در برابر کشتار مردم یمن سکوت می‌کنند؟ افزود: ما مدافع مردم افغانستان هستیم.

 

منبع: مهر

 

اشتراک گذاری