امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

برجام و منافع ملت

کد خبر: 5026
زمان انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱ بعد از ظهر -
42 بازدید

یادداشت روز به قلم مسعود کلاهی؛

برجام و منافع ملت

 

امروزه دیگر هر شهروندی میداند که برجام بخش موثر رفاه زندگی ایرانی هاست و کارگر و کشاورز و کارمند و پیر و جوان و زن و مرد به این نتیجه رسیده اند که محمود و حسن و ابراهیم راهگشا نیستند و مرغ و تخم مرغ و دلار و خودرو و برنج و رب و شوینده و… گران می شود، مگر اینکه روابط با دیگر کشورها به روزهای باشکوه خود بازگردد و تاثیر آن در سفره های مردم دیده شود.

 

برجام، موضوع اول خبری این روزهای دنیاست و چشم ها به وین دوخته شده است.

 

اما این بار مذاکرات یک تفاوت اساسی با دفعات گذشته دارد و آن رویکرد مخالفان، دلواپسان و آتش زنندگان است.کسانی که تمام قد برای مخالفت با برجام ایستادند و امروز دم از مذاکره عزتمندانه می زنند! تفاوت دیگر این روزها رویکرد موافقان مذاکره است که با تمام سنگ اندازی های دلواپسان در دولت قبل، همچنان از گفتگو حمایت می کنند و امیدوارند برجام به سرانجام رسد.

امروز چشم ایرانی ها به مذاکراتی است که منافع ملتی به آن گره خورده است و امیدواریم تمام تلاش از سوی مذاکره کنندگان صورت پذیرد.

امروز منافع ملت اولویت کشور است و به همین دلیل مهم نیست رییس جمهور نمیخواهد از لفظ برجام استفاده کند و نتیجه ی آن با هر اسمی برای ما پراهمیت است.

امروز منافع ملت اولویت کشور است و به همین دلیل آشتی با همسر ناشزه و بدرفتار دوران گذشته و مهربان این روزها عیبی ندارد و نتیجه آن پراهمیت است.

امروز منافع ملت اولویت کشور است و به همین دلیل آشتی آتش زنندگان مجلس و چرخش قهرمانانه آن بلامانع است چون نتیجه آن پراهمیت است.

امروز منافع ملت اولویت کشور است و خوشحالیم که دیگر هیچ موشک شعار نویسی شده با هر زبانی در این روزها پرتاب نشده و خط و نشانی کشیده نمیشود چون نتیجه ی برجام پراهمیت است.

امروز منافع ملت اولویت کشور است و به همین دلیل از  ندیدن برنامه ی های مستند برجام و گاندو در صداوسیما خوشحالیم و نمی‌خواهیم در مورد گاندوسازان دولت قبل صحبت کنیم چون نتیجه برجام پراهمیت است.

امروز منافع ملت اولویت کشور است و به همین دلیل گریه های نمایندگان دلواپس در حین امضای برجام در دولت قبل و آشتی این روزها با این توافق اهمیت ندارد و همان پیروزی عزتمندانه شما را هم ما می سراییم چون نتیجه برجام پراهمیت است.

امروز منافع ملت اولویت است و به همین دلیل فرقی را در خنده های مذاکره کننده ارشد نمی‌بینیم و بابت رفتارهای گاه غیردیپلماتیک این روزها زانوی غم بغل نمی‌کنیم چون همه را فرزندان دلسوز این آب و خاک می دانیم و نتیجه برجام از هر چیز دیگری برای ما پراهمیت تر است.

امروز منافع ملت اولویت است و به همین دلیل تحلیل های کیهان نویسان و تغییر موضع آنها را برای انتقامجویی نمایان نمی‌کنیم و با هر تحلیل و نگرشی که آنها دوست دارند امیدوار به وین هستیم چون نتیجه برجام پراهمیت است.

امروز منافع ملت اولویت است و به همین دلیل تعداد تیم مذاکره کننده هیچ اهمیتی ندارد.اینکه با ۱۵ نفر حملات اشرافی گری آغاز و با ۴۰ نفر سفر عزتمندانه می گردد هم می پذیریم چون نتیجه برجام برای ما اهمیت دارد.

آری امروز منافع ملت در به نتیجه رسیدن برجام به بهترین شکل و با عزت تمام است.چون سفره های مردم کوچک، اقتصاد کشور پرچالش و حال هیچ کس خوب نیست.آب در رودخانه ها نیست و نان در سفره ها دیده نمی شود.پس امیدواریم دولت جدید با هر اسمی، با هر تیمی، با هر روشی، با هر تبلیغاتی، با هر انسجامی و با هر امکاناتی که میخواهد حال دل مردم را خوب کند و ما هم قول میدهیم افتخارش را به نامش بزنیم و ساعت ها برایشان کف بزنیم و کلاه از سر برداریم چون منافع ملت در اولویت است و نتیجه برجام پراهمیت.

اشتراک گذاری