امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

“مرز” از سمنان در جشنواره فیلم کوتاه لس‌آنجلس دیپلم افتخار کسب کرد

کد خبر: 5041
زمان انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴ بعد از ظهر -
37 بازدید

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان؛

“مرز” از سمنان در جشنواره فیلم کوتاه لس‌آنجلس دیپلم افتخار کسب کرد

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: فیلم “مرز” از استان مفتخر به کسب جایزه دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه از بین ۲۱ کشور در جشنواره فیلم کوتاه لس‌آنجلس شد.

 

امیر عبدوس ابراز داشت: فیلم کوتاه آموزشی و زیست‌محیطی «مرز» به سفارش و پشتیبانی مالی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان ساخته و مفتخر به کسب جایزه دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه در جشنواره فیلم کوتاه لس آنجلس شد.

 

وی ادامه داد: برای حفاظت از محیط زیست باید جهانی فکر کرد و فیلم کوتاه مرز به دنبال القای این پیام به مخاطبان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان خاطرنشان کرد: محیط زیست از مرزهای سیاسی تبعیت نمی‌کند و همه باید به فکر حفظ محیط زیست باشند و در این فیلم کوتاه تلاش شد این مفهوم منتقل شود.

به گزارش ایرنا، فیلم کوتاه “مرز” به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی روح الله فخرو و از تولیدات صدا و سیمای مرکز سمنان به جشنواره بین‌المللی دیورامای هند نیز راه یافت.
سومین دوره جشنواره بین المللی “دیوراما” از تاریخ ۲۷ آذر تا سوم دی ۱۴۰۰ در شهر دهلی برگزار می شود و شامل قسمت های فیلم بلند، کوتاه و مستند است که تا به حال بیش از ۲۰۰ فیلم بلند، کوتاه و مستند در حدود ۲۰ ژانر مختلف و ۳۰ زبان زنده دنیا را پوشش داده است.

کارگردان فیلم ” مرز ”  تلاش کرده است با احترام به طبیعت، وجود آن را به عنوان وطن اصلی تمام انسان های زمین به تصویر بکشد. درنهایت این طبیعت است که با تمام زخمها، باقی می ماند و همچنان به حیات خود ادامه می دهد.

“مرز” اولین فیلم مستقل فخرو از تهیه کنندگان و کارگردانان سمنان است که در طبیعت بی‌نظیر و متنوع استان سمنان ساخته شده است و آثاری همچون فیلم های بلند داستانی سفر، عقیق، جاده لغزنده است، فیلم های کوتاه داستانی دل شب و بابای شکلاتی و همچنین مستندهای شیخ محمد، بابا آب داد، شناسنامه و باریجه  و سریال قطعه گمشده را در کارنامه دارد.
عوامل فیلم مرز عبارتند از فیلمبردار: احد عاقلی با تشکر از مجید یزدانی، تدوین و جلوه های ویژه بصری: محمد پهلوان، بازیگران: بهرام رامه و حسن درویش، صدا بردار: سیدرضا حسینی نیا، طراح صحنه و لباس: مونا عزیز، طراح و سازنده سلاح جنگی: محسن رامه، صداگذار: پارسا مهدوی، جلوه های ویژه میدانی: عظیم محمدی، دستیار کارگردان: امیرحسین دیابی، گریم: الهام شهاب الملک، دستیاران تصویر: یوسف شهباز و یحیی سلیمی، دستیار صدابردار: محمد دیابی، دستیار صحنه و لباس: علی علاییان، موسیقی: پارسا مهدوی،عکاس: پیام کمندی، طراح پوستر: عرفان فیض، مدیر تولید: مجید نجم الدین، مدیر تدارکات: علی نوروزیان.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری