امروز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳

سمنان میزبان جایزه فیروزه و جشنواره گل نرگس

کد خبر: 5103
زمان انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵ بعد از ظهر -
38 بازدید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان؛

سمنان میزبان جایزه فیروزه و جشنواره گل نرگس

 

شهر سمنان میزبان جایزه فیروزه در حوزه سفال و سرامیک و جشنواره گل نرگس است که کاشت آن به ثبت ملی رسیده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز سه شنبه از برگزاری نخستین جشنواره محصولات و هدایای فرهنگی با عنوان “جایزه فیروزه” در سمنان خبر داد گفت: برگزاری نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی سفال و سرامیک استان سمنان آغاز شد.

 

حمیدرضا دوست‌محمدی افزود: از تمامی هنرمندان رشته‌های سفال و سرامیک استان سمنان دعوت می‌شود، با شرکت در این جشنواره محصولات فرهنگ، توانمندی هنری و تکنیکی خود را در عرصه ملی به نمایش بگذارند.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان تا ۲۰ دی‌ ۱۴۰۰ فرصت دارند، تصاویر آثار خود را در سامانه http://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir بارگذاری کنند.

دوست‌محمدی با بیان اینکه سفال و سرامیک از ظرفیت بسیار بالایی در سمنان برخوردار است خاطرنشان کرد: این استان در هنر سفال و سرامیک هنرمندان بنامی در سطح ملی و بین‌المللی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اضافه کرد: سمنان به ‌عنوان شهر خلاق صنایع‌دستی با محوریت سفال و سرامیک در سطح کشور مطرح است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان نیز گفت: جشنواره گل نرگس سمنان جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ در سمنان برگزار می‌شود.

مریم هاشمی معتمدی افزود: این جشنواره از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ روز جمعه ۱۹ آذرماه در مجتمع گردشگری کشاورزی باغ سبز سمنان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی این جشنواره از ساعت ۱۵ تا ۱۷ پیش‌بینی شده است، افزود: اجرای موسیقی سنتی، محلی و آئینی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، فروش محصولات ارگانیک، برگزاری کارگاه آموزشی کاشت و نگهداری گل نرگس در باغچه و آپارتمان، از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

وی هدف از برگزاری این رویداد گردشگری را رشد و توسعه گردشگری در سمنان، حفظ و ترویج آئین سنتی کاشت گل نرگس سمنان، معرفی آداب و رسوم کهن عنوان کرد و گفت: این جشنواره با مشارکت انجمن حافظان میراث‌فرهنگی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری سمنان، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان، سازمان پارک‌ها و فضای سبز سمنان و مجموعه گردشگری باغ سبز سمنان برگزار می‌شود.

شیوه سنتی کاشت گل نرگس سمنان در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری