امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

گذری و نظری هفته / طنز سیاسی اجتماعی به قلم مسعود کلاهی؛

کد خبر: 5097
زمان انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱ بعد از ظهر -
149 بازدید

گذری و نظری هفته / طنز سیاسی اجتماعی به قلم مسعود کلاهی؛

همه چی آرومه، همگی خوشحالیم!!

 

در هفته جاری رئیس جمهور از طریق صدا و سیما با مردم سخن گفت. برنامه ای که قرار بود در قالب گفت و گو باشد اما به همان «گفت» اکتفا شد و ضرورتی برای حضور مجری وجود نداشت. کاری بیهوده که فقط هزینه صدا و سیما را بالا می بارد و مجری را خسته می کند! اما این «گفت» یک طرفه نکات بسیار برجسته و آموزنده ای هم داشت. مثلاً متوجه شدیم که تورم کنترل شده و رو به کاهش است. در گذشته ما فکر میکردیم که وقتی جنسی دچار افزایش قیمت می شود، یعنی تورم ایجاد شده است اما امروز فهمیدم که این تورم کنترل شده است و حتی رو به کاهش!! البته محل خرید و نوع آن نیز بسیار در این کنترل موثر است. مثلاً خرید در سر کوچه برخی از مسئولان بسیار کنترل شده تر از دیگر بازارها می باشد و کاهش را میتوان در آنجا حس کرد. همچنین متوجه شدیم که در این صد روز، صد ارتباط با کشورها داشته ایم. اینکه این صد ارتباط با کدام کشورها بوده و به چه شکل و در چه زمانی، چه نتیجه ای را در بر داشته است را خبر نداریم. اما متوجه شدیم که اینقدر این ارتباطات خوب بوده که دلار را به بالای ۳۰ هزار تومان رساند تا درک روابط برای مردم آسان تر گردد! از آنجایی که در ارتباط با دیگر کشورها عادت نداریم سفرهای زیر ۴۰ نفره بریم، احتمالاً برای سرعت دادن در رسیدن به صد ارتباط در ۱۰۰ روز، این تعداد مسافر در نظر گرفته می شود تا خللی در ارتباطات به وجود نیاید! اما یکی از نکات قابل توجه در سخنان رئیس جمهور این بود که با کسری بودجه مواجهیم و اگر حل نشود، باید درآمدها را بیشتر و هزینه ها را کمتر کنیم. با این جمله ترسناک باید به سهامداران بورس اطلاع داد که خودشان را آماده کنند که باید در آمد زیاد شود! همچنین فعالان بازارهای دلار و طلا و خودرو نکات ایمنی را رعایت کنند که بازار متلاطم و نوسانی برای درآمد بیشتر در راه است! کارگران و کارمندان عزیز نیز برای سال آینده امید آنچنانی بابت افزایش حقوق مناسب نداشته باشند، چون بودجه کم است و باید هزینه ها کاهش پیدا کند. برای همین از همه ی همراهان همیشگی کسری بودجه خواهشمندیم هیچ‌گونه انسدادی در هیج جا احساس نکنید که برای همه مشکلات کشور راه حل وجود دارد و با حضور مردم برطرف می‌گردد!اصلا آقای رییسی قول داده در تصمیمات اقتصادی مردم را غافلگیر نخواهیم کرد و به همین دلیل اتفاقات روزهای آینده را از قبل متذکر می شود تا مردم با آمادگی کامل به استقبال آن بروند.

 

همچنین متوجه شدیم که در دولت تمهیداتی اندیشیده شده تا دست ها و روابط ناسالم به همراه دلالان قطع گردد. پس متوجه شدیم که دلیل انتصابات فامیلی و استفاده از آشنایان چیست؟این انتصابات نوعی اندیشه برای قطع کردن دست دلالان بوده و با توجه به شناخت از  وسواس آنها در تمیزی، انتخاب شده‌اند تا دست های آلوده دیگر در دولت حضور نداشته باشند!

 

در هر صورت همین که اتفاقات پیش رو از چند روز قبل به ما اطلاع رسانی میشود خدا نکرده شنبه صبح غافلگیر نکردیم، از رئیس جمهور تشکر می کنیم و مثل همیشه فقط روی ما حساب کنید!

تاکید به روش سران سه قوه

طی روزهای گذشته و برای چندمین بار سران سه قوه جلسه‌ای را برگزار و بر حل مشکلات تاکید کردند. این برای چندمین بار است که این جلسات برگزار می شود و علیرغم تغییر میزبان، نوع تاکیدات عوض نمی شود و همچنان مشکلات مردم در صدر آن قرار دارد. طبق آماری که گرفته شده تاکیدات برای حل مشکلات از سوی سران سه قوه به طور مساوی بوده و رقابت برای تاکیدات پایاپای پیش می‌رود! البته شنیده شده که یکی از سران، به این آمار اعتراض داشته و گفته یکبار بیشتر از دیگر سران بر حل مشکلات تاکید داشته و درخواست ویدیو چک کرده است. که البته به دلیل تحریم ها هنوز VAR وارد کشور نشده است و نمی‌توان از طریق ویدیو چک صحت این جمله را تایید کرد. همچنین یکی دیگر از سران اعلام داشته با توجه به اینکه گل در خانه حریف دوتا محسوب می شود، بنده تاکیداتم در مواقعی که مهمان بودم در خانه حریف تاکید میکردم، بیشتر بوده و الان باید در صدر جدول باشم که این اعتراض نیز به دلیل قوانین جدید و اعمال بازی رو در رو قبول واقع نشد و همچنان رقابت برای صدرنشینی در تاکیدات ادامه دارد!

وقت نداریم!

رئیس شورای شهر مهدیشهر با گله از مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان، اعلام داشته دو ماه است که از ایشان وقت ملاقات درخواست کرده‌ایم اما همچنان وقت ندارند.

واقعاً شهروندان و شورایی ها و فعالان عرصه ورزش با خودشان چه فکری کرده اند، که توقع دارند مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان وقت گرانبهای خود را در اختیار آنها قرار دهد! این سازمان عریض و طویل آنقدر کارهای ارزشمند و بین المللی دارد که وقتی برای دیگران نمی ماند! از حضور ملی پوشان ما در انواع تیم های ملی کشتی و فوتبال والیبال و بسکتبال و دیگر رشته ها بگیر تا عناوین ملی و بین المللی و تیم داری در لیگ های برتر در رشته های مختلف تا میزبانی انواع مسابقات در دهه های مختلف سنی!! آیا با این همه دغدغه و شلوغی دیگه وقتی واسه آدم میمونه؟؟نه والا!!

تازه این بخشی از افتخارات و فعالیت های این اداره کل عریض و طویل است، فعالیت در حوزه جوانان که خود داستانی جدا دارد و افتخاراتی متفاوت! از دغدغه ازدواج و اشتغال آنها بگیر تا انواع تشکل ها و فعالیتهای مردم نهاد که هر کدام برای خود در کشور و عرصه های بین المللی آوازه ای دارد!

علی الخصوص که تمام این فعالیت ها در دوران کرونا چند برابر شده و رونق عجیب و غریبی را به ورزش استان داده است! از تعطیلی استخرها و باشگاه ها اماکن ورزشی گرفته تا مسابقات ورزشی و اماکن عمومی!

واقعاً ورزشکاران و شهروندان و شورایی ها با این همه دغدغه باز هم توقع دارند مدیر کل وقت گرانبهای خود را برای آنها بگذارد! بر فرض که مهدیشهر هم در رشته هاکی فعالیتی داشته باشد، که این فعالیت در قبال دغدغه های مدیرکل و افتخارات ورزش استان بسیار ناچیز است و به دست آوردن عنوان قطب هاکی کشور و چندین مقام برتر کشوری با عضویت چندین بازیکن در تیم ملی هاکی، ذره‌ای نمی‌تواند در عزم راسخ مدیر کل برای وقت گذاشتن خلل ایجاد کند و کارهای مهم تر در اولویت می باشد!

 

مهم اینه بوم گردی داریم!

به گفته استاندار تا پایان سال قرار است ۱۰ بوم گردی جدید در استان سمنان ایجاد شود. این بوم گردی ها با هدف جذب گردشگر و درآمد پایدار در استان ساخته می شود تا بتوانیم میزبان هزاران گردشگر و ایرانگرد باشیم. حال با این همه اقامتگاه باید دید که گردشگران از چه چیزی باید بازدید کنند و کدام یک از جاذبه ها به درستی به آنها معرفی می گردد. البته تلاش هر اداره میراث و گردشگری و دیگر ارگان ها و ادارات در این حوزه بسیار ستودنی است و با همین تلاش های شبانه روزی همچنان پس از چند سال تکلیف کاروانسرای عباسی در سمنان مشخص نشده است! اصلاً ما پیشنهاد می کنیم عزیزانی که در حال ساخت اقامتگاه هستند با همدیگر جمع شوند و کاروانسرا را خریداری کنند تا از بند مسئولان آزاد گردد!

همچنین سرمایه گذاران عزیز در بحث بوم گردی میتوانند با خرید اتوبوس های برقی کمک حال شهرداری بوده تا پس از ماه ها تکلیف خیابان امام نیز مشخص کردند. باید حق داد که مسئولان و ادارات مختلف به دلیل مشغله های فراوان هزینه های سرسام آور امکان خریداری خودرو عمومی را ندارند، ترجیح می‌دهند هر روز بین کسبه و مردم درگیری ایجاد شود!!

خلاصه درگیری بین کسبه و مردم آنقدر اهمیت ندارد، اما هزینه برای خرید اتوبوس برقی بسیار غیر ممکن است!!

اشتراک گذاری