امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

با ائمه جمعه استان سمنان در نماز جمعه این هفته ۱۹ آذر ۱۴۰۰

کد خبر: 5173
زمان انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴ بعد از ظهر -
55 بازدید

نماز جمعه این هفته ۱۹ آذر ۱۴۰۰؛

با ائمه جمعه استان سمنان

 

سمنان

 

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مسجد امام این شهر ضمن بیان اینکه بنا به فرمایش‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب، کمبودهای فرهنگی کشور باید رفع شود، ابراز داشت: با توجه به اینکه فرهنگ سنگ بنای مردم یک جامعه را تشکیل می‌دهد لذا قطعاً برای رسیدن به آن می‌بایست همه اقشار و گروه‌های مختلف همراهی لازم را داشته باشند.

 

وی بابیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بر این مبنا سال ۶۳ در چنین روزی شکل گرفت، افزود: با تلاش دولت و مردم توأم باهم می‌توان به این مهم یعنی ارتقای فرهنگ دست‌یافت لذا بدون مشارکت هیچ‌یک از این ارکان امکان‌پذیر نخواهد بود.

خطیب جمعه سمنان بابیان اینکه دولت برای تحقق ارتقای فرهنگ راهبردهایی نیز اندیشیده که می‌بایست هم گام با آن حرکت کرد، ابراز داشت: از دولت سیزدهم انتظار می‌رود مصوبات فرهنگی مفید را ارائه دهد تا بتوان به این دستاورد دست‌یافت که این نیز نیازمند همکاری همه ارکان جامعه است.

مطیعی بابیان اینکه برای ارتقای فرهنگی نیازمند بازنگری در سبک زندگی هستیم، تصریح کرد: پیروی از فرهنگ غربی و دنبال مقام و منصب رفتن یکی از موانع اصلی تحقق فرهنگ است لذا می‌بایست برای جلوگیری از آن الگوهای صحیح در جامعه معرفی شوند.

وی بابیان اینکه ائمه جمعه نیز برای رسیدن به اهداف فرهنگی همه همت و تلاش خود را به کار خواهند بست، افزود: طبق فرمایش معظم له برای فرهنگ یک بازسازی انقلابی نیاز است که بدون همراهی مردم نمی‌توان در آن موفق شد.

شاهرود

حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلای مدرسه قلعه با بیان اینکه در دولت سیزدهم عنوان برجام را برداشته‌اند و بنا نیست که از این عنوان استفاده شود و این مقوله درستی است چرا که برجام در دورانی مذاکره، توافق و تعهد شد و اینجا به اتمام رسید، بیان کرد: ما مذاکره جدیدی را نخواهیم داشت به جای آن مذاکره برای رفع تحریم‌ها انجام می‌دهیم تا متخلف تنبیه شود که از توافق تمرد کرده است ما دیگر مذاکره هسته‌ای با طرفیت نداریم لذا تیم هسته‌ای ما در هفته گذشته چند پیشنهاد بر روی میز گذاشته که باید ابتدا اینها برآورده شود.

وی با بیان اینکه پیشنهادات و اسنادی که ایران در مذاکرات روی میز گذاشته شامل لغو تمام تحریم‌های مرتبط با ماجرای هسته‌ای به صورت یکجا است، ابراز کرد: ایران همچنین در این اسناد و پیشنهادت می‌خواهد که راستی آزمایی دقیقاً بر اساس مصوبه مجلس در قانون راهبرد هسته‌ای صورت گیرد زیرا طرف‌های ما دروغ‌گو هستند همچنین سومین خواسته ایران تضمین بر عدم تکرار بازی‌های بچگانه در سطح بین‌المللی مانند آنچه در گذشته شاهد بودیم، است.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه آمریکا ابتدا بر هم زدن میز مذاکره را به عنوان راهبرد خود انتخاب کرد و طرف‌های مذاکره همان روزهای ابتدایی دریافت اسناد و پیشنهادات ایران خواستار مشورت بودند زیرا غافلگیر شدند و فکر می‌کردند که قرار است با همان نقشه راه دولت قبل حرکت کنند اما دیدند که نقشه چیز دیگری است لذا خواستار مشورت با آمریکا شدند آن هم دولتی که پشت میز مذاکرات است و حتی به میز مذاکره راه هم داده نمی‌شود همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند آن دولت حق ندارد دیگر در مذاکرات شرکت کند و فعلاً باید بیرون بایستد.

عبداللهیان با بیان اینکه تیم هسته‌ای ما به صورت جدی با مطالعه و دست پر و ۴۰ کارشناس سطح عالی در بخش‌های انرژی، هسته‌ای، برق و… راهی شدند و اعلام کرده‌اند که آنقدر می‌مانیم تا این موضوع حل شود چرا که این تیم دیگر کسی نیست که حرفی را بزند و پایش را پس بکشد، گفت: تیم مذاکره ایران امروز ایستاده تا ماجرا به صورت کلی حل شود اما طرف مقابل به دنبال این است که توافق نامه‌ای با ما به صورت موقت داشته باشند.

وی با بیان اینکه راهبرد غرب توقف در برابر توقف است، گفت: این به معنای آن است که اقتصاد کشور دوباره به مذاکرات گره بخورد و مدام اعلام شود که تحریم‌ها ماه‌های آتی برداشته می‌شود و در نتیجه اقتصاد ما معطل باقی بماند و نوسانات اقتصادی در بازار تشدید شود و در نهایت هیچ وقت هم مذاکرات به نتیجه‌ای نرسد. زمان کشی امروز راهبرد طرف مقابل است تا چهره کریه خود را که در عرصه بین‌المللی با خروجشان از تعهدات از بین برده‌اند، را اصلاح کنند و اعلام نمایند که آماده مذاکره هستند اما ایران نمی‌خواهد.

امام جمعه موقت شاهرود همچنین گفت: طرف مقابل می‌خواهد به صورت حق به جانب خود را نشان داده و برای نظام ما هزینه ایجاد کنند اما کور خوانده‌اند زیرا هم مجلس شورای اسلامی و هم دولت انقلابی عزم خود را جزم کرده‌اند که با اولویت دادن به کشورهای منطقه، راه اقتصاد کشور را در دیگر بخش‌های نیز ادامه بدهند و اعلام کنند که نباید همه راه‌ها الزاماً به آمریکا و غرب ختم شود. ایرانی‌ها هوشمند و انقلابی‌ها بیدار هستند و می‌توانند کشور را بدون چشم داشت به اروپایی‌های بی تعهد دروغگو، اداره کنند.

عبداللهیان در ادامه به سالروز شهید محراب آیت الله دستغیب در سال ۶۰ به دست منافقان اشاره کرد و گفت: منافقان امروز نیز بخشی از صحنه گردانی‌های گرفتاری‌های ملت ایران را در دست دارند اما ملت ایران اسلامی به خوبی این گروه را شناخته و اعتقادات و باورهایشان را می‌داند و از آنها تنفر دارد.

وی در سومین بخش سخنان خود روز پرستار را گرامی داشت و با بیان اینکه زینب کبری (س) عالمه غیر معلمه است، گفت: ایشان گرچه در زمره معصومان چهارده‌گانه نیست اما هیچ دلیلی بر غیر معصوم بودن ایشان نداریم چرا که ایشان از ابتدای تولد تا در زمان مرگ، عقیله بنی هاشم محسوب می‌شدند زیرا عقل در وجود شریف شأن ملکه بوده و دوام داشته است لذا از دل این عقیله صبر، حکمت، علم، فداکاری، مهربانی و دیگر فضائل بیرون می‌آید.

امام جمعه موقت شاهرود ضمن گرامی داشت مقام پرستار، تاکید کرد: روز پرستار را باید به تمام پرستاران که حتی کام شأن در دوران کرونا به شهد نوشین شهادت نیز گوارا شدن تبریک گفت اما باید دقت داشت که پرستاری تنها به کادر درمان منتهی نمی‌شود بلکه همسر یک جانباز که عمری در کنار او است و کسی که همیشه همراه ایتام بوده و از آنها مراقبت می‌کند نیز پرستار محسوب می‌شوند و اجری عظیم برایشان وجود دارد.

 

دامغان

حجت‌الاسلام احمد فوادیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان به میزبانی مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای غربی در وین، ابراز کرد: ایران اسلامی با عزتمندی وارد مذاکرات شده است.

وی با بیان اینکه رفع تحریم‌های ظالمانه مغایر با برجام جمله موضوعاتی است که تیم مذاکره کننده ایرانی در یکی از سه سند ابلاغی به طرف‌های مقابل بر آن تاکید کرده است، بیان داشت: ایران برای رفع تمام تحریم‌ها به صورت یکجا مذاکره می‌کند.

امام جمعه موقت دامغان با بیان اینکه دیگر موضوعی که ایران بر آن تاکید دارد این است که غرب برای مذاکرات باید به ایران تضمین بدهد تا شاهد تکرار مسائل قبل نباشیم، گفت: تضمین لازم برای عدم تکرار خیانت آمریکا و بد عهدی دیگر کشورها از جمله تأکیدات ایران محسوب می‌شود.

فوادیان با بیان اینکه راستی آزمایی سومین بخش مطالبات ایران در مذاکرات هسته‌ای دور جدید است، گفت: آمریکا و دشمنان جمهوری اسلامی ایران و طرف مقابل باید بداند، اقتصاد ایران متوقف بر مذاکرات نیست و در نتیجه گره زدن همه چیز به برجام یک شانتاژ است ما معتقد هستیم که باید نگاهمان در اقتصاد به درون باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور ما متکی به توان داخلی است و نه مذاکرات، گفت: ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های عظیمی در بخش‌های مختلف نیروی انسانی، تولیدی، منابع و ذخایر و… است از سوی دیگر باید تاکید کرد که یک تیم متخصص و کارآزموده به مذاکرات برجام اعزام شده که در تمام بخش‌ها صاحب نظر هستند.

امام جمعه موقت دامغان در دیگر بخش سخنان خود ضمن گرامی داشت روز پرستار بیان کرد: پرستاران همواره در خط مقدم بیماری‌ها از جان مردم محافظت می‌کنند و به خصوص در دو سال اخیر و در ایام کرونا از جان خود نیز مایه گذاشتند لذا باید قدردان این قشر باشیم.

 

مهدیشهر

حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدی‌شهر به میزبانی حسینیه المهدی این شهر ضمن بیان اینکه آمریکا با خروج خود از برجام بار دیگر اثبات کرد که قابل‌اعتماد نیست، ابراز داشت: انجام تعهدات اروپایی‌ها در قبال برجام و موضع در برابر ایران رویکردی که در مذاکرات می‌بایست دنبال شود.

وی بابیان اینکه روز گذشته دور اول مذاکرات به انجام رسید، افزود: هدف اصلی از این مذاکرات رفع تحریم‌ها و برداشتن فشارهای اقتصادی از دوش مردم است که حذف کامل آن مهم‌ترین خواسته کشور محسوب می‌شود.

امام‌جمعه مهدی‌شهر بابیان اینکه ۴۰ شخصیت شاخص و کارشناس زبده تیم مذاکره‌کننده را همراهی کردند، ابراز داشت: راستی آزمایی تعهدات اروپایی دیگر رویکرد مهمی که ایران برای حضور در مذاکرات آن را دنبال می‌کند.

بارانی به‌روز دانشجو نیز اشاره و بابیان اینکه توانمند شدن کشور به دست افراد تحصیل‌کرده وابستگی ما را به لحاظ اقتصادی به دیگر کشورها کاهش می‌دهد، تصریح کرد: داشتن بصیرت و روشنگری مهم‌ترین انتظاری که از دانش جویان می‌رود تا به‌واسطه آن در کنار علم بتوانند کشور را ارتقا بخشند و دست بیگانگان را کوتاه کنند.

وی به‌روز پرستار نیز اشاره کرد و افزود: از مسئولان انتظار می‌رود به مطالبات پرستاران نیز رسیدگی کرده قدردان زحمات آن‌ها به‌ویژه در این دوره کرونایی باشند و همچنین حضرت زینب (س) نیز در جامعه الگوسازی و نقش زنان زینبی در پیروزی انقلاب مطرح شود.

سرخه

حجت‌الاسلام مصطفی فاطمی بصیر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سرخه به میزبانی مصلای نمازجمعه حسینیه شهدای سرخه با اشاره به روز پرستار و میلاد حضرت زینب (س) بیان کرد: مجموعه پرستاری و نظام پرستاری در واقع تأمین کننده نعمت بزرگ و اساسی سلامت است که در روایت‌ها وجود دارد که سلامت و امنیت از جمله نعماتی است که مردم قدردان آن نیستند لذا باید گفت تا سلامت و امنیت ما خدایی ناکرده دچار لطمه نشود، قدردان این دو نعمت نیستیم.

وی با بیان اینکه امنیتی که امروز نیروی انتظامی با تمام زحماتی که می‌کشد و همچنین سلامتی که نظام پزشکی و مجموعه ایثارگر پرستاران ما مخصوصاً در دو سال ایام کرونا نصیب جامعه شده، دارای اهمیتی بسیار است که باید قدردان آن باشیم، افزود: اعتقاد قلبی ما این است که پرستاری از مشاغل بسیار فرساینده و دشوار محسوب می‌شود و زحمتی که متقبل می‌شوند غیر قابل مقایسه با دیگر مشاغل است چرا که این قشر مدام در چالش‌های جسمی و روحی در مواجهه با بیماران است.

امام جمعه سرخه با بیان اینکه امروز حتی بعضاً هستند فرزندانی که حوصله بیماری والدین خود را ندارند اما پرستاران با شور و شعف و عشق از بیماران پرستاری می‌کنند و این کار بزرگی است، ابراز داشت: لحظه لحظه خدمت پرستاری یک حسنه محسوب می‌شود و افضل قرابت الهی همین امور حسنه‌ای است که پرستاران آن را دارند.

فاطمی بصیر با بیان اینکه علامه طباطبایی بیان فرمودند که حاضر هستم هفتاد سال عبادت خود را با یک شب پرستاران عوض کنم و این نشان گر اهمیت این شغل خاص است، بیان کرد: در کنار تقدیر و تشکرها یکی از نکاتی که باید در زمینه شغل پرستاران ذکر کرد، رعایت منشور اخلاق پرستاری، از جمله مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که امیدواریم این امر در سایه میثاق نامه پرستاری در دانشکده‌های ما تعلیم و تدریس شود و نکته مهم دیگر آن است که تعادل و توازن میان وظیفه و پاداش است که می‌بایست به همان سختی کار پرستاران، از حقوق و مزایا بهره مند شوند.

وی در دومین بخش سخنان خود به مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی و نظام ما سه سند را مد نظر قرار داده و طبق قواعد و قوانین حقوقی و البته بر طبق برجام برای ورود به مذاکرات وین آن را ارائه کرده است به صورت خلاصه باید گفت سند اول رفع کامل تحریم‌ها است که یک پارچه این تحریم‌ها می‌بایست برچیده شود سند دوم تضمین‌های لازم اجرایی است که طرف‌های دیگر شامل سه کشور اروپایی به تعهداتشان عمل کنند و سند سوم که روح و جوهر دو سند اول است، انتظار برای راستی آزمایی اقدامات طرف مقابل محسوب می‌شود.

امام جمعه سرخه با بیان اینکه در فضای مجازی و رسانه‌ها و… کارشناسان زیاد بحث می‌کنند که تحریم‌ها چه میزان در وضعیت اقتصادی کشورمان مؤثر خواهد بود؟ در این باره باید گفت بسیار کارشناسان اعتقاد دارند که تحریم‌ها با تمام شدت‌هایش نهایتاً ۲۰ درصد در اقتصاد کشورمان مؤثر است و معضل ایجاد می‌کند لذا ۸۰ درصد معضلات اقتصادی ما به درون کشور باز می‌گردد. امروز باید جلوی دزدی‌ها گرفته شود با فیش‌های نجومی که انسان را متحیر می‌کند، مقابله شود و در جامعه نباید فرار مالیاتی داشت تا اوضاع بهتر شود.

فاطمی بصیر با بیان اینکه منازل خالی که انباشته شده‌اند تا صاحبان آنها به مافیا بدل شوند، از جمله دیگر معضلات اقتصادی امروز کشورمان است که باید رفع شود، تاکید کرد: امروز این افراد منتظر ارزش افزوده هستند در نتیجه نه خانه‌هایشان را می‌فروشند و نه اجاره می‌دهند تا روز به روز پولدار تر شوند لذا باید جلوی این نوع فسادها و مشکلات را گرفت. اخیراً البته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و کار جهادی که در صدر اولویت‌های دولت سیزدهم قرار گرفته، توانسته مدیریت جهادی را اشاعه دهد و امیدواریم که بتوانند در ادامه نیز مشکلات را کاهش دهند

وی با اشاره به اینکه کار جهادی دولت سیزدهم سبب می‌شود تا رئیس جمهور و کابینه مدام از نزدیک پیگیر مسائل باشند، تاکید کرد: اصلاح ساختار بودجه در حل مشکلات اقتصادی در کنار اصلاح فضای کسب و کار که اخیراً قانون آن تدوین شده و منتظر اجرای آن هستیم از جمله اقدامات خوبی است که در این اواخر شاهد بودهایم از سوی دیگر باید به یک اقدام خوب دیگر دولت نیز فروش اموال مازاد دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی که یک جا خاک می‌خورد، محسوب می‌شود که توانست سرمایه خوبی را نصیب دولت کند تا در امورات اقتصادی هزینه شود.

 

آرادان

حجت‌الاسلام صابر آزادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به روز پرستار و ولادت با سعادت حضرت زینب (س) بیان کرد: ایام کرونا سبب شد تا مردم بیش از گذشته به سختی‌ها و زحمات شبانه روزی پرستاران پی ببرند که از جمله آن‌ها می‌توان به سختی کار، دوری از خانواده، درگیر شدن مستقیم با بیماری منحوس کرونا و… که خیلی‌ها از آن واهمه داریم اشاره داشت.

وی با بیان اینکه رسالت پرستاران ارزش والایی دارد، بیان کرد: نعمت سلامت در زمره نخستین مسائل زندگی است که در دین مبین اسلام هم بارها به قدرشناسی از آن تاکید شده است لیکن مجموعه پرستاران و کادر درمانی در واقع تأمین کننده نعمت بزرگ سلامت هستند و نقش پرستاران بسیار برجسته محسوب می‌شود چرا که علی رغم خستگی جسمی، به واسطه مواجهه با انواع بیماری‌ها و دشواری‌ها، از لحاظ روحی و روانی نیز متأثر می‌شوند.

امام جمعه موقت آرادان با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا می‌تواند کمک خوبی به کادر درمانی و پرستاران باشند، گفت: تعجب می‌کنیم که گروهی از مردم می‌گویند چرا باید واکسن زد در حالی که برخی پرستاران ما واقعاً عاجزانه از مردم می‌خواهند که واکسن کرونا را دریافت کنند متأسفانه در همین شهرستان آرادان نیز کسانی هستند که هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند لذا این حق‌الناس است که باید به آن توجه داشت.

آزادی با بیان اینکه تبلیغات سو و مسموم علیه واکسن متأسفانه رواج دارد، گفت: از همه افرادی که به واسطه سهل انگاری یا برخی دلایل غیرموجه و غیرعلمی، واکسن را نزده‌اند، به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کنند تا بتوانیم شاهد کاهش قدرت بیماری کرونا باشیم.

وی به مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره کرد و گفت: ایران در حالی وارد مذاکرات می‌شود که سه سند را ارائه کرده که یکی از مهمترین بخش‌های این اسناد، رفع تحریم‌ها، راستی آزمایی طرف مقابل و تضمین‌های مهم در اجرای تعهدات است تا بتوانیم مذاکرات را به پیش ببریم.

امام جمعه موقت آرادان با بیان اینکه ایده توافق موقت از سمت آمریکا طراحی شده که نباید به آن اعتنا کرد، بیان داشت: این طرح می‌گوید که طرفین یک توافق موقت داشته باشند تا بخشی از تحریم‌ها اندکی کم شود مانند همان هشت سالی که مدام این چرخه آزموده شد و حتی یک تحریم برداشته نشد لذا باید هوشیار بود.

آزادی با بیان اینکه ایران لغو تمام تحریم‌ها را اعلام کرده اما آمریکا با هدف تخفیف تحریم‌ها این طرح سخیف را ارائه کرده که نباید فریب آن را خورد، افزود: در همین روزهای اخیر ده شخص و نهاد توسط آمریکا تحریم شد که با جان مذاکرات مغایرت دارد و نشان می‌دهد که آمریکا مخالف مذاکرات است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد ایران در این مذاکرات برای توافق مستمر و رفع یک پارچه تحریم‌های مغایر با برجام به همراه تضمین لازم و راستی آزمایی است، بیان کرد: نباید درگیر لفاظی‌های اسرائیل شد چرا که این لفاظی ها نشانه قدرت این رژیم منحوس نیست.

 

میامی

حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع این شهر با بیان اینکه سلامت و امنیت دو پایه اصلی زندگی و جامعه است، تاکید کرد: پرستاران و کادر درمان در تأمین سلامت جامعه نقش بسیار مهمی دارند و لذا باید این روز را به پرستاران تبریک گفت که به خصوص در دو سال اخیر و در مواجهه با بیماری منحوس کرونا حتی برخی شأن به شهادت نیز رسیدند اما رسالت شأن را انجام دادند که نشان از اهمیت فداکاری در این شغل شریف است.

وی افزود: درباره پرستاران اما یک نکته را نیز باید گفت و آن هم منشور اخلاقی پرستاران است اگر یک پزشک باید اخلاق مدار باشد، یک پرستار حتی ضرورت بیشتری در زمینه اخلاق مداری خواهد داشت زیرا غالباً پرستاران با افرادی روبرو می‌شوند که رنجور هستند.

امام جمعه میامی همچنین با بیان اینکه با بیان اینکه روح بیماران با محبت و مهربانی و رسیدگی درمان می‌شود و این رسالت پرستاران است و از آن جهت اهمیت دارد که اگر روحیه بیماران خراب باشد، پزشکان هم در درمان آنها ناتوان خواهند بود، تاکید کرد: اگر کار پرستاری و پزشکی دشوار است باید دانست که اجر فراوانی نیز در این کار وجود دارد زیرا این قشر با تاسی از حضرت زینب (س) رسالت خود را انجام می‌دهند و باید قدردان آنها بود اما گلایه‌ها را نیز می‌بایست مطرح کرد زیرا بیماران در همین شهرستان میامی غالباً با بیماری و دشواری از راه‌های دور می‌آیند در نتیجه نباید توقع داشت که مانند افراد عادی برخورد کنند از سوی دیگر این افراد مشکلات اقتصادی نیز دارند و لذا می‌بایست با صبر، خویشتنداری و تحمل بیشتری به امورات آنها رسیدگی کرد.

صفایی پور با بیان اینکه تجهیز تکمیل بیمارستان میامی در اولویت باشد گفت: می‌بایست مسئولان، شبکه بهداشت و درمان پیگیری کنند تا مشکلات بخش درمان میامی حداقل کاهش یابد، تاکید کرد: مدیر انقلابی و مدیر جهادی این نیست که همه کارهایش را فرماندار پیگیری کند و یک مطلب را هزاران بار امام جمعه اعلام کند مدیر جهادی یعنی وقتی دستوری از سوی استاندار یا فرماندار آمد، از پشت میز بیرون بیاید و بتواند امور را پیگیری کند.

وی افزود: مدیر وقتی دستور را می‌بیند اما به زیر دست دستور می‌دهد و او هم به زیردست و در نهایت فراموش شود، نمی‌تواند شرایط را کنترل کند و در نتیجه مدام فرماندار و امام جمعه باید پیگیر امورات باشند. مدیر باید مدام در حرکت باشد حتی به سمنان برود با مدیران کل صحبت کنند و امور به نتیجه برسانند و اگر نتیجه نداد آن موقع سربلند اعلام کند که این کارها را پیگیری کردیم اما نشد. امروز مدیری که تحرک ندارد فشل است و به درد نمی‌خورد و ما آن را نمی‌خواهیم.

امام جمعه میامی همچنین گفت: دولت انقلابی قطعاً نیازمند مدیران انقلابی است لذا مدیر باید کنار مردم باشد فرماندار میامی باید امروز برای بیکاری فکری کند امروز باید بانک اطلاعاتی درست کند که بدانیم چه تعداد بیکار داریم و در صورتی که فضایی برای اشتغال به وجود آمد، از این افراد استفاده شود نباید کمیته اشتغال در سمنان برگزار شود و آمارهایی داده شود و آقایی هم بیاید و بگوید که ما چند درصد بیکاری را حل کردیم. جوانان بیکار باید برایشان بستر فراهم شود. اداره کار میامی چرا حرکت نمی‌کند؟ به هر حال باید مطالبات مردم را رسیدگی کرد.

صفایی پور با بیان اینکه باید از نیروهای بومی که دلسوز تر هستند و هزینه‌های کمتری را برای میامی در بر خواهند داشت استفاده کرد، گفت: مدیران پروازی هزینه برای مردم دارند و از سوی دیگر دلسوزی نیروی بومی بیشتر است و با اشتغال بومی می‌توانیم دغدغه خانواده‌ها را در میامی رفع کنیم.

 

رویان

حجت‌الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رویان به میزبانی مسجد جامع با اشاره به روز پرستار بیان کرد: مسئله سلامت در زمره نخستین مسائل مهم زندگی جوامع و انسان‌ها است و حدیث مشهور «دو نعمت ناشناخته بین شما وجود دارد که یکی سلامت و دیگری امنیت است» نشانگر اهمیت مقوله سلامت در لسان ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین مبین اسلامی محسوب می‌شود که در این راه نقش پرستاران و کادر درمانی بسیار بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه سلامت آنقدر اهمیت دارد که در کنار امنیت قرار می‌گیرد، ابراز کرد: مردم غالباً اهمیت سلامت را نمی‌فهمند چرا که مانند هوا همیشه آن را در کنار خود داشته و تنها زمانی اهمیت آن را درک می‌کنند که نباشد در نتیجه اهمیت رسالت و کار پرستاران در جامعه بسیار حائز اهمیت است و باید در این باره تاکید کرد که این قشر از اجر اخروی خاصی نیز برخوردار هستند زیرا تمام دقایق کاری شأن با فداکاری می‌گذرد.

امام جمعه رویان همچنین گفت: یک موضوع مهم در شغل پرستاری مانند پزشکی رعایت اخلاق حرفه‌ای و انسانی است چرا که انسان زمانی به واسطه بیماری به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کند که دردمند و دل نازک است در نتیجه درشتی کردن و بد خلقی با بیماران امری نابخشودنی است که به حمدالله پرستاران ما در شهرستان شاهرود و دیگر نقاط کشور از خلق حسنه حرفه‌ای برخوردار هستند.

معصومی در دومین بخش از سخنان خود درباره مسائل اقتصادی کشور نیز، گفت: سوالی که این روزها غالباً در مجامع مطرح می‌شود این است که اگر دشمنان دست از تحریم‌ها بر ندارند آیا راهکاری برای حل مسائل و مشکات اقتصادی کشور وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت تحریم‌ها به گفته کارشناسان اقتصادی، فقط ۲۰ درصد بر اقتصاد کشورمان تأثیر منفی داشته است.

وی افزود: گره زدن نجات اقتصاد کشور به مذاکرات یک جنگ روانی و ادراکی برای ملتهب کردن جامعه است دولت به صورت جدی به دنبال رفع تحریم‌ها است و اساساً تمرکز خود را بر سر مذاکره و رفع تحریم‌ها قرار داده است اما هدف دشمن با طرح مذاکره، چگونگی محدود سازی فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

امام جمعه رویان همچنین به سفر مقام امنیتی اماراتی به کشور اشاره کرد و ابراز داشت: امارات بعد از رسوایی و بدنامی در جریان عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها در صدد برقراری نوعی موازنه و جبران است. قرابت با ایران در این راه می‌تواند از بدنامی این کشور در بین مسلمانان و افکار عمومی جهان عرب بکاهد اما با تمام این احوال باید تاکید کرد که امارات نمی‌تواند کشور بزرگ مانند ایران و ملت بزرگی مانند ایرانیان را از اقتصاد خود حذف کند.

معصومی در خاتمه صحبت‌های خود به هفته قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه عملیاتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ هفته بزرگداشت قرآن و عترت از بیستم و الی بیست و ششم آذرماه نامگذاری شده که کار ارزنده‌ای است زیرا قرآن کریم تمام قوانین زندگی بشر در نظام هستی را بر اساس الگوهای خود تبیین کرده و بهترین راه شکرگزاری به درگاه خدا نماز است که این مهم می‌بایست در بین جوانان ما نهادینه شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری