امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

جان باختن ۶ نفر به دلیل غرق شدگی و خفگی در استان طی ۶ ماه نخست امسال

کد خبر: 5170
زمان انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵ بعد از ظهر -
45 بازدید

مدیر کل پزشکی قانونی استان سمنان؛

جان باختن ۶ نفر به دلیل غرق شدگی و خفگی در استان طی ۶ ماه نخست امسال

 

مدیر کل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: چهار نفر به دلیل غرق شدگی و ۲ نفر به دلیل خفگی با گاز مونواکسید کربن از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال در استان جان باختند.

 

مهدی نوروزی ابراز داشت: نیمه نخست سال گذشته نیز چهار نفر به دلیل غرق شدگی و ۲ نفر به دلیل خفگی با گاز مونواکسید کربن جان باختند که آمار امسال با سال گذشته یکسان است.

 

وی اضافه کرد: بی‌توجهی به هشدارها و غفلت از رعایت نکات ایمنی  عامل اصلی جان باختن افراد به دلیل گازگرفتگی و غرق شدگی است و انتظار می‌رود آحاد جامعه به اطلاع‌رسانی‌ها و آموزش بیش از پیش دقت کنند تا شاهد مرگ افراد به دلیل سهل انگاری نباشیم.

وی یادآور شد: کارشناسان پزشکی قانونی در صحنه‌های تصادف‌ها نیز حضور می‌یابند و براساس آمار در تصادف‌های رانندگی معابر درون شهری و جاده‌‎های استان سمنان نیمه نخست امسال ۱۲۳ نفر و در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۹ نفر جان باختند.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ رانندگی صحیح و استفاده از ظرفیت بخش‌های مختلف مانند رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب و آموزش و پرورش برای تحقق این راهبرد نقشی مهم در کاهش خسارت‌های جانی و مالی تصادف‌های رانندگی دارد.

وی بیان کرد: براساس گزارش‌ها حوادث رانندگی منجر به فوت در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش پنج درصدی داشت.

نوروزی تصریح کرد: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال ۲  هزار و ۴۶۷ نفر در تصادف‌های رانندگی در محورهای بیرون شهری و معابر درون شهری استان سمنان به دلیل تصادف‌های رانندگی دچار آسیب شدند و برای معاینه بالینی به شعبه‌های پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان تصریح کرد: طبق آمار ۲ هزار و ۳۱۱ نفر در نیمه نخست سال گذشته در تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی درون شهری و برون شهری استان سمنان مجروح شدند.

نوروزی یادآور شد: حواث رانندگی منجر به جرح در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش هفت درصدی داشت.

وی تاکید کرد: افراد، به هیچ عنوان سراغ ایجاد تصادفات ساختگی نروند، چرا که این گونه موارد در بیشتر مواقع توسط کارشناسان پزشکی قانونی تشخیص داده و شناسایی می شود و برای طی مراحل بعدی به مقامات قضایی اعلام می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان خاطرنشان کرد: افراد در تصادفات ساختگی، عمدتا به دنبال اخذ دیه یا ارش و جبران خسارت آسیب های ادعایی به ویژه از شرکت های  بیمه هستند.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری