امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

ثبت ملی مهدیشهر و کلاته خیج به عنوان شهر ملی صنایع دستی

کد خبر: 5184
زمان انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸ بعد از ظهر -
48 بازدید

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان؛

ثبت ملی مهدیشهر و کلاته خیج به عنوان شهر ملی صنایع دستی

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: ۲ شهر مهدیشهر و کلاته خیج و روستای ابرسج، تا کسب استانداردهای مورد نظر به صورت مشروط، در استان به عنوان شهر ملی صنایع دستی ثبت شدند.

 

حمیدرضا دوست محمدی روز شنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: امسال چهار شهر کشور به عنوان شهر ملی صنایع دستی ثبت شدند که ۲ شهر از مجموع چهار شهر از استان سمنان انتخاب شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان بیان کرد: نخستین جلسه از پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی، شهرهای مهدیشهر و کلاته خیج توانستند به عنوان شهر ملی صنایع دستی ثبت شوند.

وی ادامه داد: پرونده مربوط به روستای ابرسج در رشته نمدمالی از استان سمنان نیز در  نخستین جلسه از پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی مطرح شد که این پرونده تا کسب استانداردهای مورد نظر به صورت مشروط ثبت شد.

دوستمحمدی این موفقیت را مرهون تلاش و دفاع کارشناسان میراث فرهنگی استان سمنان در  جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی دانست و گفت:  برخی از مقامات و مسئولان استانی از جمله فرمانداران، مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ها، شهرداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شهرداران در این جلسه حضور داشتند تا از داشته های میراثی خود دفاع کنند.

وی اضافه کرد: هویت دهی به صنایع دستی و برندسازی تجاری محصولات صنایع دستی از جمله مزایای انتخاب شهرها به عنوان شهر ملی صنایع دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: انتخاب شهرهای استان به عنوان شهر ملی صنایع دستی در کوتاه مدت و بلند مدت ثمرات مفیدی برای اهالی صنایع دستی استان به ویژه هنرمندان صنایع دستی این شهرها به همراه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری