امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

ضرورت حرکت دانشگاه ها به سمت دانشگاه کارآفرین

کد خبر: 5261
زمان انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱ بعد از ظهر -
38 بازدید

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان:

ضرورت حرکت دانشگاه ها به سمت دانشگاه کارآفرین

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان روز چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در آیین دومین جشنواره مشترک تجلیل از پژوهشگران برتر اداره کل آموزش و پرورش استان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، گفت:این پژوهشگران، پرسشگران، چهره های علمی، فرهیخته و برتر این‌ جشنواره، انشالله آینده ساز و باعث پیشرفت کشور در عرصه های مختلف خواهند بود.
وی افزود: پرورش و تقویت رویکرد پژوهش و پرسشگری در دانشگاه و آموزش و پرورش به عنوان دو ارگانی که خیل عظیمی از سرمایه انسانی را تحت پوشش و آموزش دارند، حائز اهمیت است.
منصوری ادامه داد: پیشرفت و همچنین درجا زدن یک جامعه و کشور، توسط سرمایه های انسانی رقم می خورد که قریب به اتفاق آن در آموزش و پرورش تعلیم یافته و سپس وارد دانشگاه می شوند.
وی با بیان اینکه امر پژوهش با رویکرد مساله محوری و توانمند سازی سرمایه های انسانی در رشد و تعالی جامعه بسیار تاثیر گذار است، گفت: امروز هدفگذاری با شعار پژوهش مدرسه ای پشتوانه ی ایران قوی ارزشمند است.
معاون استاندار سمنان تاکید کرد: نیاز است معلمین خود پژوهنده باشند تا دانش آموزان پرسشگر و خلاق تربیت کنند.
وی عنوان داشت: حرکت دانشگاه ها به سمت دانشگاه کارآفرین و توجه به حل مسائل در انجام پژوهشها بسیار ارزشمند است و ضرورت دارد تا صنعت نیز از ظرفیت پژوهشی دانشگاه برای توسعه خود به بهترین شکل ممکن بهره برد.
منصوری همچنین تصریح کرد: پژوهشگران در حوزه دانشگاه و آموزش و پرورش، لازم است تا به شرایط جامعه واقف بوده، مسائل را احصاء کرده و با تولید دانش بهره گیری از آن را در خدمت جامعه داشته باشند.
وی یادآور شد: بایست بستری برای تعامل معنا دار بین سه نماد علمی، فنی و سیاسی شکل گیرد و با ارتباط این بخش ها بهم بیشترین استفاده از ظرفیت ها در راستای ارتقاء بهره وری صورت پذیرد
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: مسابقات طراحی شده در این آیین نیز یک روش آموزشی جدید، جذاب و جالب است که باید از این ابزار ها برای آموزش ،خلاق کردن و تغییر باورها استفاده کنیم و امیدواریم با توسعه این برنامه، توانمند نمودن و ایجاد خودباوری جوانان و دانش آموزان، ایرانی قوی و موفق بسازیم.

 

 

 

منبع: استانداری سمنان

اشتراک گذاری