امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

افزایش ۵۰۰ هکتار زمین به شهرک صنعتی دامغان

کد خبر: 5280
زمان انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰ بعد از ظهر -
44 بازدید

فرماندار دامغان؛

افزایش ۵۰۰ هکتار زمین به شهرک صنعتی دامغان

 

فرماندار دامغان گفت: ظرفیت‌ و زیرساخت های این شهرستان در بخش‌های مختلف، با حمایت‌، طرح ها و اعتبارات ویژه دولت سیزدهم تقویت می‌شود.

 

مهدی بندرآبادی شامگاه پنجشنبه در شورای اداری دامغان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی مرکز همایش‌های دانشگاه دامغان برگزار شد، افزود: سفر رییس جمهوری به استان سمنان و توجه عمیق به مشکلات، مصوبه‌های خوبی به همراه داشت که در زمان های تعیین شده با همت مسوولان دولتی، به ثمر نشسته و از برکات آن بهره‌مند می‌شویم.

 

وی بیان داشت: شهرستان دامغان از ظرفیت‌های معدنی از جمله مس، آهن، طلا، زغال سنگ و کُک برخوردار است که برای جلوگیری از خام فروشی در کنار معادن، کارخانجات فرآوری بسیاری ایجاد شده و تعدادی نیز در حال ایجاد است.

بندرآبادی ادامه داد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ۵۰۰ هکتار به شهرک صنعتی دامغان اضافه شده و آماده واگذاری برای طرح‌های جدید به سرمایه‌گذاران است.

وی با اشاره به اینکه باید به مشکلات جنوب دامغان توجه شود، اضافه کرد: آبرسانی به سرکویر یکی از طرح های مهم شهرستان و از طرح‌های پر هزینه کشور است که سه ماه قبل کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن با اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریال آغاز و ۶۳ کیلومتر خط انتقال ایجاد می‌شود.

بندرآبادی خاطرنشان کرد: گازرسانی به روستاهای جنوب دامغان سرکویر، کوه زر، حسینیان، معلمان و روستاهای پیرامون نیز در دستور کار است.

وی ادامه داد: در همین راستا، جایگاه CNG در جنوب دامغان به منظور توجیه بیشتر اجرای طرح گازرسانی به این مناطق در دستور کار قرار گرفت که گام اول آن به مناقصه گذاشته شد و عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

بندرآبادی عنوان کرد: در طرح جهش مسکن و اقدام ملی، در شهر دامغان ۱۰۲ هکتار زمین، ۱۱ هکتار در دیباج، ۲۴ هکتار امیریه و زمینی در شهر کلاته رودبار در حریم شهر به این منظور اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: تاکنون سه هزار و ۶۰۰ نفر در دامغان ثبت نام کردند و از این تعداد بیش از ۵۰۰ نفر تاییدیه گرفتند و در ۲ قطعه کار اجرایی در حال آغاز است.

فرماندار دامغان به تسریع و سرعت بخشیدن به طرح اجرایی کریدور شمال به جنوب اشاره کرد و گفت: از یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر محور بندر امیرآباد به بندرعباس، ۳۶۵ ‌کیلومتر در حوزه دامغان است که فعالیت چهار پیمانکار در پنج قطعه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری