امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

با ائمه جمعه استان سمنان در نماز جمعه این هفته ۲۶ آذر ۱۴۰۰

کد خبر: 5307
زمان انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ بعد از ظهر -
122 بازدید

نماز جمعه این هفته ۲۶ آذر ۱۴۰۰؛

با ائمه جمعه استان سمنان

 

 

 

سمنان

حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای در مسجد امام (ره) با بیان اینکه دشمنان سیاست‌های همیشگی را در قبال ایران اسلامی و مردم داشته‌اند که یکی از آنها تطهیر و تصویرسازی غلط از گذشته است، تاکید کرد: ناامید کردن مردم به آینده نظام سیاست همیشگی دشمنان محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تمام تلاش دشمنان منحرف کردن ذهن مردم ما و مأیوس ساختن اقشار مختلف است، تاکید کرد: استکبار گران بعد از اینکه از جنگ افروزی تمام عیار خود علیه ایران اسلامی ناامید شدند در عرصه‌های مختلف با بهره‌گیری از ماهواره، شبکه‌های مجازی و ارتباطی و… به دنبال صحنه‌سازی و تبلیغات برای منحرف کردن ذهن مردم هستند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جنگ روایت‌ها و تاکید بر بازگو کردن حقایق برای نسل جوان، گفت: به برکت خون شهدا و در سایه رهبری انقلاب اسلامی و مردم امروز ایران اسلامی در جایگاهی قرار دارد که دشمنان ما به خصوص آمریکا جرأت ندارند که به این کشور و مقدساتش نگاه چپ داشته باشند چرا که می‌دانند با پاسخی قاطع روبرو خواهند شد.

مهدوی نژاد در ادامه به تقدیم بودجه توسط دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه بودجه سال آینده باید به گونه‌ای تنظیم شود که مشکلات اقتصادی را کاهش دهد، گفت: با توجه به سابقه خوبی که مردم از مجلس و دولت سیزدهم، در ذهن دارند، این امر بدون شک محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه باید با رفع مشکلات به دست دشمنان بهانه ندهیم، افزود: رفع مشکلات اقتصادی و همچنین مسائلی مانند جلوگیری از فساد و ایجاد شفافیت در بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی دولت و مجلس باید مورد توجه باشد تا بهانه سوءاستفاده دشمن تأمین نشود.

 

شاهرود

حجت‌الاسلام احمد نظری ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلای مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه دولت جدید همه عزم خود را برای حل مشکلات معیشت و گره‌گشایی از چالش‌های اقتصادی جزم کرده است، ابراز داشت: دولت سیزدهم می‌کوشد تا مردم از زیر فشارهای اقتصادی رهایی یابند.

وی بابیان اینکه مسئله بودجه به برجام گره‌خورده نیست و مذاکرات بدون حاشیه‌های جانبی در حال انجام است، افزود: همین موضوع نشان می‌دهد که کشور معطل مباحث فوق‌الذکر نیست و کار با روندی آرام اجرایی می‌شود.

امام‌جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ عدالت رعایت شده است، ابراز داشت: در تقسیم‌بندی بودجه مناطق محروم، اقشار مختلف جامعه و بسیاری موارد دیگر در نظر گرفته‌شده است.

نظری بابیان اینکه برای نخستین بار دولت از بانک مرکزی هیچ مبلغی را استقراض نکرده است، تصریح کرد: قطعاً حل مشکلات اقتصادی نیازمند جراحی در بودجه است که این موضوع بی‌شک مشکلاتی را نیز به دنبال دارد که انتظار می‌رود مردم نسبت به آن آماده باشند.

وی بابیان اینکه ابعاد شهید سلیمانی به ملی بلکه بین‌المللی است و مراسم سالگرد شهادت ایشان باید فراتر از منطقه‌ای برگزار شود، افزود: نوشتن مقاله، کتاب و بیان شجاعت و دلیری این شهید و لزوم تداوم راه مکتب حاج قاسم انتظاری که از سخنران‌های مراسم می‌رود که باید شخصیت ایشان را به‌درستی تحلیل و بررسی کنند.

دامغان

حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان به میزبانی مصلای امام این شهر ضمن بیان اینکه بخش بزرگی از جامعه مدیون زحمات کاردرمانی است، ابراز داشت: با توجه به کرونا پزشکان و پرستاران با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند که از وزارت بهداشت انتظار می‌رود به آن‌ها رسیدگی و اولویت را به حل مشکلات این بخش اختصاص دهد.

وی بابیان اینکه در بسیاری از مناطق کشور کمبود پزشک وجود دارد، افزود: توزیع عادلانه در حوزه بهداشت و درمان و وجود پزشک و پرستار در مناطق دوردست و اختصاص شرایط ویژه برای خدمت آن‌ها از موضوعاتی که می‌بایست نسبت به حل آن‌ها اقدام شود.

امام‌جمعه دامغان بابیان اینکه یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب نیز حل کمبود پزشک در مناطق محروم و حل مشکلات بهداشت و درمان جامعه است، ابراز داشت: ایشان در دیدار با جمعی از پرستاران به‌درستی عنوان کردند که علیرغم شیرینی و تلخی کار کادر درمان باید عدالت در همه مناطق رعایت و شاهد رفع مشکلات بهداشتی و درمانی باشیم.

رستمیان بابیان اینکه رفع مشکلات حوزه سلامت باید در اولویت وزارت بهداشت قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است لذا باید موضوعاتی نظیر سلامت و تغذیه موردتوجه باشد تا هزینه‌های گزاف درمانی افراد و جامعه کاهش یابد.

وی افزود: امروز بهداشت مورد تأکید است با رعایت بسیاری از موارد می‌توان جامعه سالم‌تری داشت لذا انتظار می‌رود برنامه ریزان به این موضوع ورود کرده و دستورالعمل‌های ویژه‌تری را اعمال کنند.

مهدیشهر

حجت‌الاسلام محمد بارانی در آخرین خطبه‌های نمازجمعه پاییز ۱۴۰۰ مهدی شهر به میزبانی مصلای این شهر با اشاره به اینکه دشمنان در ایام شهادت حضرت زهرا (س) با تحریک جریان شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی می‌خواهد تفرقه اندازی کند و باید مراقب بود تا در این ایام تفرقه دشمنان موفق نشود، بیان کرد: دو جریان می‌خواهند بین شیعه و سنی وحدتی نباشد لذا ضمن اینکه باید تمام ارزش‌های فاطمی بیان شود، مراقب تفرقه هم بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) درباره حضرت زهرا (س) می‌فرمایند اگر ایشان مرد بود، پیغمبر می‌شد این یعنی یک رهبر به تمام معنی لذا جهاد بزرگ حضرت زهرا (س) در زندگی خودشان درس بسیار بزرگی برای ما دارد، ابراز کرد: یکی از بزرگترین درس‌های زندگی این بانوی بزرگ اسلام جهاد در راه خدا است.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه جهاد به پنج دسته شامل فکری، علمی، تبیینی، تبلیغی و مالکی تقسیم می‌شود که مهمترین آن در زندگی حضرت زهرا (س) جهاد تبیینی است، بیان کرد: همانطور که در زیارت عاشورا می‌خوانیم وَلَعَنَ اللهُ اُمَّهً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ و … دشمنان ترور شاخص‌ها، شخص‌ها و شخصیت‌ها را در سفیقه انجام دادند و سعی کردند تا از پیامبر (ص) تقدس زدایی کنند آن هم پیامبری (ص) که باید همه از او اطاعت محض کنند.

بارانی با اشاره به اینکه دشمنان همچنین حق علی (ع) را در ثقیفه غصب کردند و امامت و ولایت را به خلافت منحرف کردند، تاکید کرد: امام منصوب از ناحیه خدا و سلطان و خلیفه منصوب از مردم است و این حرکت در سقیفه شکل گرفت و لذا جهاد تبیینی حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه روشن می‌شود ایشان چادر سر کردند و با آن شکلی که در محاصره زنان بودند وارد مسجد شده و خطبه را قرائت کردند که در آن به بیان بعثت پیامبر (ص) پرداختند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در این خطبه به جایگاه علی (ع) پرداختند و به شجاعت‌های ایشان پرداختند و سپس به سرزنش یارانی که بعد از رحلت پیامبر (ص) پیروز شیطان شدند دیگر بخش خطبه فدکیه بود و این نشان از جهاد تبیینی آن حضرت است، گفت: حضرت زهرا (س) شیطان را به لاک پشتی تعبیر کردند که وقتی کسی را می‌بیند سر در لاک می‌کند و عده‌ای از منافقان وقتی پیامبر (ص) زنده بود سر در لاک داشتند و همین که ایشان رحلت کردند، سر بیرون آورده و جریان نفاق را شکل دادند.

امام جمعه مهدی‌شهر با اشاره به اینکه تکذیب ادعای سردمداران سقیفه در محروم کردن حضرت زهرا (س) از ارث پدر دیگر بخش خطبه حضرت بود، تاکید کرد: ایشان از یاران پیامبر (ص) پرسش کردند که چرا در ظلم سکوت کردند مگر غدیر را ندیده بودند؟ سکوت خواص کاری می‌کند که علی (ع) باید خانه نشین شود، گفت: حضرت زهرا (س) در ادامه جهاد تبیینی خود به ننگ منافقان اشاره می‌کند و اعلام می‌کنند که این ننگ جاودانه خواهد بود و این اختلاف بین امت پیامبر (ص) نشات گرفته از همان جریان نفاق است و این درس بزرگی برای همه ما محسوب می‌شود که دشمنان چطور شبهه افکنی دارند و می‌بایست در مقابل آنها جهاد تبیینی داشت تا مخاطبان اقناع شوند.

بارانی در دیگر بخش سخنان خود ضمن گرامی داشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، تاکید کرد: شهید مفتح در داخل دانشگاه تهران توسط گروه فرقان شخصیت بزرگی مانند دکتر مفتح را به شهادت رساندند و بلافاصله امام راحل (ره) این روز را روز وحدت بین دانشگاه و حوزه نامیدند چرا که دشمنان ما متوجه شدند که دو کانون، می‌تواند به ایران اسلامی قدرت ببخشد نخست دانشجویان و دوم طلبه‌ها که مانند دو بال، انقلاب را به جلو می‌برد در نتیجه به دنبال مقابله با آن بودند.

وی با بیان اینکه طلاب و دانشجویان هم قبل و هم بعد از انقلاب تأثیرگذاری بسیاری داشتند، گفت: این دو قشر پیشگام انقلاب و روشنگری بودند و تا به امروز نیز در استمرار انقلاب اسلامی نقش آفرینی دارند در نتیجه دشمنان ما مترسد هستند تا ضربه خودشان را بزنند.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه دانشگاه جای حصول علم است که می‌تواند برای جامعه از لحاظ توسعه اقتصادی، مادی و صنعتی و … مفید باشد و حوزه نیز جایگاه تولید علم دینی و سلامت روح است که در حوزه‌های فرهنگی و ارزشی نقش آفرینی ویژه‌ای دارند، بیان کرد: برکات وحدت بین دانشگاه و حوزه بسیار است که از جمله از آنها پیشرفت نظام، خنثی سازی توطئه‌های دشمنان و رفع نیازهای معنوی و مادی جامعه هستند.

 

آرادان

حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نمازجمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) ضمن گرامی داشت شهادت آیت الله مفتح، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ایشان فرمودند که شهید مفتح حق بزرگی بر گردن ما دارند و در عرصه مبارزه با حکومت ستمشاهی و همچنین در بحث روشنگری و بصیرت آفرینی نقش بسزایی داشتند و با فضل و علمی که داشتند، تأثیرگذاری بسیاری در مسیر حوزه و دانشگاه و انقلاب داشتند.

وی با اشاره به ارتقای شغلی و همسان سازی حقوق پرستاران و دیدار این قشر با رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته‌ای که گذشت، تاکید کرد: معظم‌له درباره روایتگری و جنگ روایت‌ها در جمع پرستاران نیز تذکر دادند و این نشان می‌دهد که خطر در این زمینه بسیار ما را تهدید می‌کند. امروز باید نگاهی به فضای مجازی انداخت و گرد و غباری که توسط ضد انقلاب ایجاد می‌شود را رصد کرد. امروز دشمنان در حال تلاش هستند تا پهلوی را تطهیر کنند و لذا باید هوشیار بود.

امام جمعه آرادان با اشاره به اینکه مردم و بسیاری موی سپیدان امروز هستند و باید برای جوانان روایتگری کنند که در دوران پهلوی چنین وضعیتی که بیان می‌شود، نبود، ابراز کرد: جوان ما نمی‌داند که قبل از انقلاب چه وضعیتی سختی برای مردم بود جوان ما نمی‌داند که آیا علی رغم فراوانی‌ها، در دوران قبل از انقلاب مردم قدرت خرید داشتند یا خیر؟ در دوران قبل از انقلاب خانواده‌ها بعضاً هفته‌ای یک روز می‌توانستند برنج بخورند لذا باید اینها را بیان کرد.

شریفی نیا با بیان اینکه ما نمی‌گوییم که گرانی و مشکلات نیست، اینها وجود دارد اما دولت و مجلس در حال برنامه‌ریزی هستند تا مشکلات کاهش یابد، تاکید کرد: امروز مردم زندگی شأن را می‌کنند در حالی که ضد انقلاب و شبکه‌های ماهواره، مجازی و شبکه‌های اجتماعی و … دائماً بمباران تبلیغاتی می‌کنند تا دوران طاغوت تطهیر شود.

وی افزود: در دوران قبل از انقلاب اسلامی ۳۵ میلیون نفر جمعیت ایران بود و با اینکه روزی پنج میلیون بشکه نفت فروخته می‌شد مردم در عین فقر بودند امروز ایران با ۹۰ میلیون نفر جمعیت در اوج جنگ اقتصادی با تحریم‌های ناجوانمردانه و ظالمانه می‌بینیم که مردم زندگی شأن را می‌کنند و با وجود اینکه ۱۷ کشور پیرامون ما در آتش جنگ، خونریزی و اختلاف و… می‌سوزند ایران اسلامی در امنیت کامل است اینها را باید دید و به جوانان گفت.

امام جمعه آرادان با اشاره به اینکه دشمنان امروز جرأت ندارند نگاه تعرض‌آمیز به کشورمان داشته باشد، گفت: استکبار جهانی و صهیونیست‌ها در کشورهای منطقه لبنان، سوریه، یمن، آذربایجان و… تلاش دارند تا دور تا دور ایران در ناامنی باشد امروز باید دانست که ام‌الفساد آمریکا و اسرائیل هستند و می‌خواهند کشورمان را ناامن کنند اما به برکت ولایت و رهبری هوشمند انقلاب اسلامی و مردم به هدف شأن نخواهند رسید. امروز دولت انقلابی بر سر کار آمده تا کار کند اما دشمنان همین دولت را هم به شدت می‌کوبند.

شریفی نیا با طرح این پرسش که قبل از این دولت مطالباتی که دشمنان می‌خواست به خورد مردم بدهد تا مردم به دولت قبل اعتراض کند چه بود؟ ابراز کرد: ربنای شجریان نهایت مطالبات مردم بود آن هم کسی که با نظام عناد و دشمنی داشت همچنین اعلام می‌کردند که چرا دختران به ورزشگاه نمی‌رفتند؟ اینها موضوعاتی بود که دشمنان به دهان جوانان می‌گذاشتند اما امروز دشمنان فشار می‌آوردند و انواع مطالبات از گرانی، حقوق معلمان، آب و خشکسالی و کارخانه‌ها و… که در واقع میراث دولت قبل هستند، از دولت سیزدهم بیان می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه از دولت قبل به میراث رسیده است، افزود: طرح‌های نیمه‌کاره بسیار هستند و دولت سیزدهم تاکید دارد که هیچ طرح جدیدی تعریف نمی‌شود تا طرح‌های قبل اجرا شود و این نشان می‌دهد که دولت برنامه دارد. حدود ۱۰۰ روز از دولت رئیسی گذشت، یک ریال از بانک مرکزی استقراض نشده است در حالی که دولت قبل مدام پول بدون پشتوانه چاپ می‌کرد و تورم را بالا می‌برد.

 

میامی

حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم بودجه را تقدیم مجلس کرده است، تاکید کرد: مشکلات معیشتی، اقتصاد، مسکن، بیکاری جوانان، ارزش پول ملی از جمله مسائلی هستند که امروز باید سمت و سوی بودجه به این مشکلات رهنمون شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس در هنگام بررسی و تصویب بودجه باید به مسائل و مشکلات مذکور توجه داشته باشند، افزود: دولت، دولت انقلابی و حزب الهی است اما تخصیص برخی از بودجه‌ها به برخی قسمت‌ها جای سوال دارد که امیدواریم تمام دقت درباره بودجه مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه میامی با بیان اینکه امروز بیکاری جوانان قابل قبول نیست، تاکید کرد: تا جوانان شهرستان میامی بیکار هستند نباید نیروی غیر بومی به کار گیری شود از سوی دیگر هزینه‌های رفت و آمد نیروهای غیر بومی باید بررسی شود. امروز برای برخی تا ماهی ۲۰ میلیون هزینه می‌شود در حالی که جوانان میامی بیکار هستند.

صفایی پور با بیان اینکه باید نیروهای شهرستان را پرورش دهیم تا در شهرستان ارتقای شغلی پیدا کنند و مدیر بومی و دلسوز دستگاه‌های اجرایی شوند، بیان کرد: این نکته و خواسته مردم باید در روی میز فرماندار و استاندار باشد.

وی در ادامه به روز راهدار نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این قشر فرشته‌های نجات هستند، گفت: از مدیریت راهداری شهرستان میامی و همچنین اداره کل راه و شرق سازی شرق استان تشکر داریم وی می‌خواهیم که عدالت در توزیع نیروی انسانی منابع ملی و استانی سرلوحه کار مسئولان استان سمنان باشد چرا که راه‌های صعب‌العبور در شهرستان میامی وجود دارد و بیشترین بحران در شهرستان میامی وجود دارد.

امام جمعه میامی به مسابقات کشتی استعداد برتر استانی در شهرستان میامی در رده سنی ۱۴ تا ۱۶ سال نیز اشاره کرد و گفت: راه یابی جوانان به مسابقات کشوری و استانی یک انگیزه برای ادامه ورزش و همچنین تندرستی و سلامت عقل و جسم محسوب می‌شود که باید تداوم داشته باشد.

صفایی پور در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه اخلاق و رفتار انسانی باید سرلوحه کارمان باشد، گفت: انسان باید بندگی خداوند کند.

وی با بیان اینکه مسئولان با مردم خوش رفتاری کنند چرا که مردم ولی نعمت ما هستند، ابراز کرد: دو نوع ولایت وجود دارد نخست ولایت خداوند که مردم را از ظلمت به نور هدایت می‌کند و دوم ولایت شیطانی که بر عکس ولایت خداوند است و باید به آن توجه داشت.

 

رویان

حجت‌الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های آخرین نمازجمعه پاییز ۱۴۰۰ رویان به میزبانی مسجد جامع این شهر با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته جنگ‌های متعدد و مختلفی را تجربه کرده‌ایم مانند نبرد نظامی، اقتصادی، فرهنگی اما امروز در دنیای مجازی با جنگ عقیده‌ها و جنگ رسانه‌ای روبرو شده‌ایم، ابراز کرد: در اسناد استراتژی پنتاگون آمریکا که در سال ۲۰۱۲ تنظیم شده، از این جنگ به عنوان جنگ روایت‌ها یاد شده است در این اسناد آمده که در آینده جهان پیروز، کسی نیست که بمب بزرگ‌تری دارد بلکه پیروز فردی است که بهترین روایت‌ها را دارد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها درباره این نکته تاکید کرده و فرموده‌اند که اگر شما حقایق را خودتان به درستی روایت نکنید، دشمنان روایت خودشان را از آن ارائه می‌کنند، دروغ می‌گویند و ماجرا را ۱۸۰ درجه معکوس جلوه می‌دهند تا جای ظالم و مظلوم عوض شود.

امام جمعه رویان با بیان اینکه وحدتی که امروز بین حوزه و دانشگاه وجود دارد از برکت خون شهیدانی مانند دکتر مفتح است، تاکید کرد: از ویژگی‌های بارز شهید مفتح این بود که در زندگی شأن هم تظاهر می‌کردند و همیشه تواضع داشتند اما پرتلاش و پر اثر در مسیر گام بر می‌داشتند و امروز چقدر خوب است که چنین الگوهایی در بین حوزه و دانشگاه ما ترویج شود.

معصومی با اشاره به اینکه شهید مفتح از آن دست شهدایی است که شاید کمتر نامش برده می‌شود اما تأثیرات بسزایی در تاریخ انقلاب اسلامی داشته‌اند، ابراز کرد: به جا و شایسته است که بارها و بارها در حوزه و دانشگاه و جامعه از این شهید بزرگوار و خدماتش نام برده شود.

وی در خاتمه به سگ گردانی نیز در شهرستان شاهرود اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه موضوع سگ گردانی و نگهداری از سگ که بعضاً دیده می‌شود، یک فرهنگ غربی است و دشمنان از این طریق فرهنگ مسلمانان را مورد هجمه قرار می‌دهند لذا باید هوشیار بود امروز بعضاً شاهد هستیم که نگهداری سگ نوعی افتخار محسوب می‌شود که به شدت اشتباه است و نباید اینگونه باشد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری