امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

درآمدزایی ۲۰۷ میلیارد ریالی گمرک استان سمنان در سال جاری

کد خبر: 5317
زمان انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶ بعد از ظهر -
36 بازدید

مدیرکل گمرک استان سمنان؛

درآمدزایی ۲۰۷ میلیارد ریالی گمرک استان سمنان در سال جاری

 

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: ۲۰۷ میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریال درآمد گمرک استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آبان با احتساب ضمانت‌نامه‌ها ثبت شد.

 

علی سعدالدین ابراز داشت: از مجموع ۲۰۷ میلیارد و ۳۹۷  میلیون ریال درآمدزایی گمرک استان سمنان، ۹۳میلیارد و ۲۴۰  میلیون ریال مربوط به مالیات بر ارزش افزوده بود.
وی ادامه داد: یکی از راه‌های درآمدزایی کشورها صادرات کالا به اقصی نقاط جهان است که همین موضوع اهمیت و جایگاه نهاد و سازمانی مانند گمرک را بیش از پیش مشخص می‌کند.
وی اضافه کرد: گمرک به عنوان مجری مقررات تجارت جهانی نقشی مهم در توسعه تجارت و تحقق سیاست‌های بازرگانی کشور بازی می‌کند.
مدیرکل گمرک استان سمنان تصریح کرد: کالاهایی به وزن ۱۷۲ هزار و ۶۴۷ تن و به ارزش ۲۸۶میلیون و ۶۱۰ هزار دلار از گمرک این استان به ۳۴ کشور جهان از ابتدای فروردین ١۴٠٠ تا پایان آبان امسال صادر شد.
مدیرکل گمرک استان سمنان، کشورهایی مانند عراق ، ترکیه ، اوکراین، آذربایجان، ترکمنستان، ویتنام، اندونزی، روسیه و هند را مقصد صادراتی کالاهای تولیدی استان برشمرد و گفت: عمده کالاهای صادراتی از استان سمنان شامل هیدروکربن سبک ، پودر لباسشویی، سیمان، کاشی و سرامیک، کابل زمینی، کولر آبی و پودر باریت است.
وی تصریح کرد: طبق آمار، ارزش کالاهای صادراتی از مبدا گمرک استان سمنان در مدت ذکر شده از نظر وزنی چهار درصد افزایش و از نظر ارزش مبلغی ۵۱ درصد افزایش یافت.
سعدالدین خاطرنشان کرد: متوسط ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی از ابتدای فروردین تا پایان آبان امسال یکهزار و ۶۶۰ دلار بود  که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۴۶  درصدی داشت.
وی اضافه کرد: ۹هزار و ۴۴۲ تن کالا امسال تا پایان آبان به ارزش ۳۴میلیون و ۲۰ هزار دلار از گمرک استان ترخیص شد که عمده کالاها شامل اجزا و قطعات ماشین‌ها، دستگاه‌های برقی، الیاف آکریلیک و پنبه حلاجی شده بود.
مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: انواع کالا از سوی شرکت ها و واحدهای تولیدی استان بیشتر شامل مواد اولیه ، ماشین آلات ، قطعات و اجزای تولیدی از ۱۶ کشور مانند  ترکیه، چین، ازبکستان، ایتالیا، امارات و کره جنوبی به گمرک استان تا پایان آبان وارد شد.
وی یادآور شد: متوسط ارزش دلاری هرتن کالای وارداتی از ابتدای امسال تا پایان آبان ، ۲ هزار و ۶۰۳ دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۴ درصدی داشت.
مدیرکل گمرک استان سمنان اظهار داشت: طبق آمار ارزش کالاهای وارداتی از مبدا گمرک استان در این مدت از نظر وزنی یک درصد کاهش یافت.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری