امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

شادی و نشاط نیاز مردم استان

کد خبر: 5446
زمان انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴ بعد از ظهر -
130 بازدید

یادداشت روز به قلم مسعود کلاهی؛

شادی و نشاط نیاز مردم استان

 

شادی و نشاط در این روزها، نیاز اصلی جامعه ایران است که می تواند مشکلات روحی و روانی مردم را برطرف کند.کرونا در این دوسال غم و اندوه و استرس و ناامیدی را برای جامعه به همراه داشته و تزریق شادی در این روزهایی حال مردم رو به بهبود است، از الزامات برنامه های مردم و مسئولان باید باشد.
امروز در بحران جهانی کرونا شادی و امید به آینده بسیار کاهش یافته است و اکثر افراد در این همه‌گیری جهانی بیماری کرونا، شادی و نشاط خود و امید به آینده را از دست داده‌اند در حالی که داشتن شادی و امید است که آدمی را به ادامه حیات و مقابله با این بیماری امیدوار کرده و با امید به آینده تلاش‌های روزافزون در جهت یافتن راه‌حل‌هایی برای ریشه‌کنی کرونا در دنیا شکل می‌گیرد.
خشم، ناامیدی، ناتوانی، بروز غم، اندوه، سوگ، ناتوانی و سرزنش از مشکلاتی است که در جامعه همه گیر شده و در صورت عدم توجه به آن ماندگار خواهد شد. و در صورت درمان نشدن به موقع این بیماری‌ها ممکن است مشکلاتی نیز در درازمدت ایجاد شود که از جمله آنها ترس‌ها و استرس‌های مزمن وبیماری‌های شبه‌جسمی است. در این شرایط وظیفه ی دستگاه های مرتبط و تشکل های مردم نهاد در کشور و استان سمنان بیش از گذشته مهم است. اداره ورزش و جوانان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری ها و دیگر ارگان ها باید در این روزها تمام توان خود را به کار ببندند تا شادی و امید را به مردم برگردانند.
همین چند روز پیش بود که خبر بازدید مدیران ورزشی استان از تعویض لامپ سالن ورزشی و محل نگهداری یک اسب منتشر شد که پرانتقاد نیز بود.امروز باید به فکر کارهای بسیار بزرگ تر برای مردمی بود که نزدیک به دو سال است غم و اندوه در زندگی شان رخنه کرده و با مشکلات روحی و روانی مواجه اند.
برگزاری جشن ها و جنگ های شادی، برنامه های ورزشی متنوع، طرح های گردشگری، برنامه های فرهنگی و هنری مختلف، جشن های مذهبی، فستیوال های شادی، برنامه های بومی و فولکلور و… می تواند شادی را آرام آرام به کشور و استان برگرداند و مردم را به روزهای پرامید برگرداند.استفاده از ظرفیت پیاده راه فرهنگی خیابان امام سمنان که منتج به رونق اقتصادی نیز می گردد، باغ راه های تفریحی و خانه های تاریخی، طبیعت بکر و کم نظیر شاهرود با خیابان های پررنگ و نور و فرهنگی به بلندای بایزید ها و خرقانی ها، تاریخ کم نظیر دامغان با مسجد تاریخانه و چشمه علی دامغان و زبان و گویش کم نظیر جای جای استان همه و همه می تواند بهانه ای برای ایجاد جشن و سرور و برنامه باشد تا با رعایت پروتکل های بهداشتی، غم و اندوه دوران ناگوار کرونا فراموش گردد.بارها در مطالب نوشته شده همین رسانه اشاره شد که اگر امروز به فکر ایجاد شادی در جامعه نباشیم، با مشکلات بسیار بزرگ تر در خصوص معظلات روحی و روانی روبرو خواهیم شد.
در این خصوص مسئولان استان باید هر چه سریعتر در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند و در صورت کوتاهی متولیان ذیربط با آنها برخورد کنند.کرونا، گرانی، معیشت و بیکاری و مشکلات اقتصادی به اندازه کافی، غم را در چهره تک تک شهروندان نشانده و دیگر مجالی برای اندوه بیشتر نیست.برنامه های شاد و مفرح خلا این روزهای استان است که با نزدیکی به ماه های مبارک رجب و شعبان می تواند برنامه ریزی گردد تا حال استان رو به بهبود رود.ضعف دستگاه های مربوطه در این خصوص بر کسی پوشیده نیست و عدم توانایی در اجرای برنامه های متناسب با این دوران، این خلا را نمایان تر کرده است.
پس امیدواریم با ظرفیت های غنی و بی نظیر استان در مسیری حرکت کنیم که دوباره شادی و نشاط به استان بازگردد و شهروندان عزیز استان سمنان غم و اندوه را به فراموشی بسپارند.

 
 

اشتراک گذاری