امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

برخورد جدی و قانونی با ساخت و سازهای غیر قانونی در استان

کد خبر: 5566
زمان انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵ بعد از ظهر -
61 بازدید

سرپرست معاونت هماهنگی‌ امور عمرانی استانداری سمنان؛

برخورد جدی و قانونی با ساخت و سازهای غیر قانونی در استان

 

حمیدی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی روز سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ در جلسه ستاد پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز استان، با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری برخورد قانونی و آزادسازی اراضی در خصوص ۱۵ پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در استان انجام شده است، گفت: در کل استان به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، دستگاه های متولی امر وظایف قانونی داشته و می توانند به عنوان ضابط شخصا ورود کرده و از این مهم جلوگیری کنند.
وی افزود: دستگاه های اجرایی متولی امور عمرانی در استان، باید در مرحله اول، اقدامات لازم را برای عدم ساخت و ساز غیرمجاز به کار گیرند و برخورد جدی و قانونی را به منظور پیشگیری از بروز تخلف در دستور کار قرار دهند.
حمیدی ادامه داد: شهراداران باید بدانند که موظف هستند تا با افرادی که نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز اقدام می کنند، برخورد جدی و لازم داشته و در صورت کوتاهی در این مهم، ترک فعل رخ داده است.
وی تصریح کرد: واگذاری انشعاب آب و برق و گاز در سطح استان سمنان به ساخت و سازهای غیرمجاز، ممنوع است و تاکید داریم تا استعلام ها قبل از واگذاری انشعاب به صورت دقیق انجام شود.
معاون استاندار سمنان تاکید کرد: تفکیک اراضی منطقه دربند مهدیشهر به زیر سطح مجازی که توسط جهادکشاورزی تعیین شده، توسط بنگاه های معاملات املاک ممنوع بوده و در صورت اقدام غیرقانونی در این‌حوزه، برخورد لازم در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی افزود: فرمانداران نسبت به برگزاری جلسات‌ماهانه پیشگیری از ساخت و ساز های غیرمجاز با حضور اعضای متناظر استانی اقدام کرده و گزارش عملکرد خود را به دفتر فنی معاونت عمرانی به صورت مستمر ارائه کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در پایان گفت: امور اراضی جهاد کشاورزی استان موظف است به صورت مشترک با شهرداری و راه و شهرسازی،‌ نقشه جانمایی و پلان دقیق محدوده دربند مهدیشهر را تهیه و بررسی های کارشناسی تخصصی بر روی آن ‌انجام گیرد تا اراضی مشخص و ساخت و ساز ها نیز بر روی نقشه جانمایی شود و طرحی به منظور تعیین تکلیف امور در این‌ منطقه تدوین شود.

 

منبع: استانداری سمنان

 

اشتراک گذاری