امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

ضرورت نوسازی ناوگان باری استان سمنان با توجه به میانگین عمر ۲۱.۲ سال

کد خبر: 5598
زمان انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸ بعد از ظهر -
41 بازدید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سمنان؛

ضرورت نوسازی ناوگان باری استان سمنان با توجه به میانگین عمر ۲۱.۲ سال

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سمنان با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان باری در کشور ۱۷.۵ سال و این عدد در استان سمنان ۲۱.۲ سال است، گفت: طبق آمار نوسازی ناوگان باری استان ضروری است.

 

احسان منصورکیایی ابراز داشت: بر اساس قانون عمر فرسودگی ناوگان باری ۲۵ سال بوده و با توجه به اینکه عمر ناوگان باری استان به فرسودگی نزدیک است، ضرورت دارد با تخصیص تسهیلات ویژه نوسازی ناوگان باری استان سمنان در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: ۸۵ شرکت فعال در زمینه حمل و نقل کالا و سه‌هزار و ۶۴۵ ناوگان باری فعال در استان سمنان وجود دارد که زمینه اشتغال چهار هزار و ۵۳۹ نفر را فراهم کرده است.
وی افزود: ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع بار مانند گچ، سنگ گچ و خاک معدنی به وسیله ناوگان باری از استان سمنان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه حمل شد.
منصور کیایی با اشاره به حجم سرمایه و شمار اشتغالزایی ایجاد شده در استان سمنان به واسطه ناوگان باری خواستار توجه ویژه به این استان برای پرداخت تسهیلات نوسازی ناوگان شد.
منصورکیایی افزود: گرانی لوازم یدکی و لاستیک از دیگر مشکلات رانندگان استان سمنان است که نوسازی ناوگان به صورت مستقیم نقشی مهم در کاهش هزینه ‌ها دارد.
وی یادآور شد: افزایش کرایه حمل و نقل آسیب جدی است و نوسازی ناوگان با کاهش هزینه‌ها نقشی مهم در کرایه دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سمنان خاطرنشان کرد: از ابتدای فروردین تا پایان آبان امسال ۴۰۰ هزار بارنامه در استان سمنان صادر شد و میزان بار حمل شده از ابتدای فروردین تا پایان آبان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸.۴ درصد کاهش یافت.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری